Maandelijkse aanwezigheid met automatische percentages?

Meer
3 jaar 5 maanden geleden #9302 by Axelph
Ik probeer een maandelijkse presentielijst te maken met aan het eind een totaalgemiddelde. Ik wil dat het zo werkt dat het een gemiddelde van de dagen kan weergeven, ongeacht het aantal kolommen dat ik die maand heb gebruikt. Bijvoorbeeld: als ik die maand 10 dagen les heb gegeven en een leerling mist een van zijn lessen, dan wil ik dat die maand 90% wordt weergegeven, waarmee rekening wordt gehouden in het laatste jaargemiddelde. Kan het?
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: Melanie.Is

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 5 maanden geleden #9303 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Maandelijkse aanwezigheid met automatische percentages?
Zeker.
U moet deze sjabloon slepen en neerzetten in uw lijst met klassen. Wachtwoord is 12345

Bestandsbijlage:

File Name: 4c7fd0d7-9...e.idoceo
Bestandsgrootte: 1 KB


U ziet een voorbeeld als dit

bijlagen:
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: Axelph, Melanie.Is

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 5 maanden geleden #9304 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Maandelijkse aanwezigheid met automatische percentages?
Om dit voor je lessen te laten werken, moet je de standaard aanwezigheidsinstellingen bewerken (Kolom toevoegen > Tandwielpictogram naast 'Aanwezigheid toevoegen') en het 'Aanwezigheidscijfertype' als het standaardcijfertype selecteren.

Als je al enkele aanwezigheidskolommen hebt toegevoegd, moet je dit 'Aanwezigheidscijfer' bulksgewijs toewijzen met een tik op Tools (bovenste balk) > Kolommen > Selecteer je aanwezigheidskolommen > Bewerken > Cijfertype en ken het 'Aanwezigheidscijfertype' toe

Dit 'Aanwezigheidscijfer' wordt geleverd met de sjabloon die ik zojuist voor je heb gemaakt.
In principe is een groen vinkje 1 en een rood kruis en zandloper 0. Als je andere pictogrammen gebruikt of andere waarden wilt toewijzen (bijvoorbeeld een 0.5 voor de zandlopervertraging), kun je dit bewerken in Menu > Grade types > ' Type aanwezigheidsgraad' > Pictogrammen
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: Axelph, Dennis Goedbloed

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 5 maanden geleden #9326 by Dennis Goedbloed
Beantwoord door Dennis Goedbloed over onderwerp Maandelijkse aanwezigheid met automatische percentages?
Hallo Bert,

Ik probeer deze structuur/berekening te repliceren, maar ik kom er niet.
Is er ergens een voorbeeld dat laat zien hoe je dit moet instellen?
Onze 4e, 5e en 6e jaars (de helft van de school) moeten minimaal 80% aanwezig zijn om hun resultaten te laten tellen / in aanmerking te laten komen. Als ze niet aan 80% voldoen, gaan ze niet door naar het volgende jaar. Dus deze constructie zou erg nuttig zijn.

Dank bij voorbaat!

Tegenwoordig kennen we de prijs van alles en de waarde van niets - Charles Dickinson

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 5 maanden geleden #9329 by Axelph
Beantwoord door Axelph over onderwerp Maandelijkse aanwezigheid met automatische percentages?
Heel erg bedankt Bert, het werkte precies zoals ik me had voorgesteld. Dit nieuwe schooljaar wordt een makkie!

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 5 maanden geleden #9330 by ClaireDeg
Beantwoord door ClaireDeg over onderwerp Maandelijkse aanwezigheid met automatische percentages?
Bonsoir Bert,

Je suis particulièrement intéressée par cette solution, mais j'ai quelques problèmes à reproduire tout ce que tu as expliqué.
Wat is er te zien aan de mogelijkheden die er zijn om te zien wat er mis is met het voorbeeld en wat is er nog meer aan de hand?

Merci de ton assistent,
Claire.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 5 maanden geleden #9331 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Maandelijkse aanwezigheid met automatische percentages?
Hallo Claire,
Si vous installez le modèle ci-joint, vous verrez tous les détails dans votre carnet de notes. Faites-le-glisser et déposez-le dans votre liste de classes.
Als u een combinatie maakt van een bepaalde configuratie, faites-le moi savoir

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 5 maanden geleden - 3 jaar 5 maanden geleden #9333 by ClaireDeg
Beantwoord door ClaireDeg over onderwerp Maandelijkse aanwezigheid met automatische percentages?
Bonjour Bert, merci!

J'ai installé le fichier mais visiblement, quelque koos ne fonctionne pas : voir les captures.
Qu'ai-je mal fait?
Wat is er aan de hand?

Dank je wel!




bijlagen:
Laatst bewerkt: 3 jaar 5 maanden geleden door ClaireDeg.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 5 maanden geleden #9334 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Maandelijkse aanwezigheid met automatische percentages?
Bekijk de opties (icône d'engrenage)> Icônes de cellules vides. Supprimer la croix rouge de la liste

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 5 maanden geleden #9335 by ClaireDeg
Beantwoord door ClaireDeg over onderwerp Maandelijkse aanwezigheid met automatische percentages?
Merci bcp Bert, Omvat !

Donc, si j'enlève La Croix rouge dans les « cellules Vides », ça comptabilise les absents dans ce tableau mais je dois remettre La Croix rouge dans les autres calculs habituels, (les moyennes de l'élève qui a travail sur par voorbeeld) c'est bien ça ?

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.