Maandelijkse aanwezigheid met automatische percentages?

Meer
3 jaar 5 maanden geleden #9372 by Dennis Goedbloed
Beantwoord door Dennis Goedbloed over onderwerp Maandelijkse aanwezigheid met automatische percentages?
Er staat iPad Air (3e generatie).
Is dat iPad Air 1 of iPad Air 3?

Tegenwoordig kennen we de prijs van alles en de waarde van niets - Charles Dickinson

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

  • Dennis
2 jaar 6 maanden geleden - 2 jaar 6 maanden geleden #10029 by Dennis
Beantwoord door Dennis over onderwerp Maandelijkse aanwezigheid met automatische percentages?
Hallo Bert,

Vorig jaar hebben we het opgegeven, maar nu is een nieuw jaar begonnen. We zijn al 3 weken op school en we houden de opkomst bij. Over een paar weken moeten we weten of studenten minimaal 80% van de lessen aanwezig zijn geweest.

Kun je me helpen dit helemaal opnieuw op te zetten?
Ik heb de aanwezigheidskolommen werkend, ik moet alleen uitzoeken hoe ik de berekeningsbit kan maken.

Vriendelijke groeten,
Dennis

PS: Ik zie dat ik twee accounts heb voor dit forum, dit is verwarrend. Mijn excuses, ik ben Dennis Goedbloed
Laatst bewerkt: 2 jaar 6 maanden geleden door Dennis. Reden: Ik zie dat ik twee accounts heb voor dit forum, dit is verwarrend. Mijn excuses, ik ben Dennis Goedbloed

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
2 jaar 6 maanden geleden #10031 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Maandelijkse aanwezigheid met automatische percentages?
Heb je geprobeerd de sjabloon te importeren die ik op de vorige pagina van dit bericht heb voorbereid?
Als u met een vrij recente iPad werkt, sleept u de sjabloon naar de lijst met klassen en ziet u een werkend voorbeeld op uw apparaat

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
2 jaar 5 maanden geleden #10053 by Dennis Goedbloed
Beantwoord door Dennis Goedbloed over onderwerp Maandelijkse aanwezigheid met automatische percentages?
Ja Bert, het is nu gelukt. Bedankt voor je hulp!
Elke keer dat ik het het afgelopen jaar (!) probeerde, had ik problemen met het importeren van het bestand. Uiteindelijk kwam ik erachter dat het niet werkt om het vanuit de Google Drive-app te slepen en neer te zetten. Dit is een beperking van de app van Google, maar het kostte me veel frustratie voordat ik erachter kwam. :boos:

Het is me uiteindelijk gelukt toen ik het bestand naar mijn mac (laptop) downloadde en via Airdrop naar de ipad stuurde. Bij ontvangst kreeg ik een menu te zien en koos ik iDoceo om het mee te openen. Vanaf daar was het een makkie. :knipperen:

Bedankt, zijn dit na wat onderzoek de volgende stappen?:
  1. Druk in Cijferlijst op +
  2. Druk op het tandwielpictogram naast Aanwezigheid
  3. Kies welke pictogrammen je wilt gebruiken voor Aanwezigheid
  4. Druk op Type cijfer en wijzig in Type aanwezigheidscijfer
  5. Terug naar Cijferlijst en druk op +
  6. Map toevoegen
  7. Map bewerken --> Snelle conversie wijzigen naar percentages (0-100%)
  8. Nu, terug naar cijferlijst en gebruik + en voeg aanwezigheidskolom(men) toe
  9. Sleep aanwezigheidskolommen naar map

Is dit correct? In dat geval maak ik een video voor andere (nederlandse) docenten.
(Ik heb er hier al een paar gemaakt op Youtube )

Met vriendelijke groeten en nogmaals bedankt(!) voor je hulp,
Dennis

Tegenwoordig kennen we de prijs van alles en de waarde van niets - Charles Dickinson

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
2 jaar 5 maanden geleden #10059 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Maandelijkse aanwezigheid met automatische percentages?
Ja Dennis, dat is een correcte procedure.
Een paar snelle opmerkingen:

Als je de app 'Bestanden' op je iPad gebruikt (met Google Drive als locatie), in plaats van de Google Drive-app, zou slepen en neerzetten moeten werken.

In plaats van de locatie van de kolom te verplaatsen nadat u deze hebt gemaakt, kunt u automatisch al uw aanwezigheidskolommen op een specifiek tabblad maken (dit staat in de voorkeuren van het aanwezigheidswiel) en
verplaats ze later naar een map om de toevoeging van aanwezigheidskolommen te versnellen.

U kunt kolommen ook in bulk verplaatsen via Extra > Kolommen > Selecteer ze > Knippen en plakken

Bedankt voor het maken van die YouTube-video's!

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
2 jaar 5 maanden geleden #10060 by Dennis Goedbloed
Beantwoord door Dennis Goedbloed over onderwerp Maandelijkse aanwezigheid met automatische percentages?
Maar dat zijn goede tips: BEDANKT!

Ik zal die ook toevoegen (misschien een aparte video maken over het gebruik van bestanden (en Google Drive of OneDrive)) B) ze zijn tijdbesparend!

Tegenwoordig kennen we de prijs van alles en de waarde van niets - Charles Dickinson

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
2 jaar 5 maanden geleden #10061 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Maandelijkse aanwezigheid met automatische percentages?
U weet dit waarschijnlijk al, maar vanuit Kolom toevoegen > Meerdere kolommen > Aanwezigheid kunt u alle aanwezigheidskolommen voor het hele jaar in bulk maken

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.