Als formule

Meer
3 jaar 5 maanden geleden #9377 by Jgómez
Als formule werd gemaakt door Jgómez
Ik probeer deze formule op idoceo te repliceren: =IF(G4>=52, "9", IF(G4>49, "8", IF(G4>47, "7", IF(G4>43,") 6", IF(G4>40, "5", IF(G4>37, "4", IF(G4>29, "3", IF(G4>21, "2", IF(G4>14), " 1", IF(G4>0, "U", "U") ))))))))))

Ik heb het in principe, maar als een student voldoet aan de voorwaarde voor een cijfer 5, dan geeft de kolom ze een 5,4,3,2,1,U in plaats van ze alleen maar een 5 te geven.

Op dit moment ziet mijn forumla er zo uit in idoceo:

INDIEN ( EENHEID TOTAAL > 52 , ICOONRESULTAAT (9)) OF INDIEN ( EENHEID TOTAAL > 49 , ICOONRESULTAAT (8)) OF INDIEN ( EENHEID TOTAAL > 47 , ICOONRESULTAAT (7)) OF IF ( EENHEID TOTAAL > 43 , ICOONRESULTAAT (6)) OF IF ( EENHEID TOTAAL > 40 , ICOONRESULTAAT (5)) OF IF ( EENHEID TOTAAL > 37 , ICOONRESULTAAT ( 4)) OF INDIEN ( EENHEID TOTAAL > 29 , ICOONRESULTAAT (3)) OF INDIEN ( EENHEID TOTAAL > 21 , ICOONRESULTAAT (2)) OF INDIEN ( EENHEID TOTAAL > 14 , ICOONRESULTAAT (1)) OF INDIEN ( EENHEID TOTAAL > 0 , ICOONRESULTAAT (:())

Het pictogram voor 0 is een rood droevig gezicht... Enig idee waar ik fout ga?

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 5 maanden geleden #9378 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Als formule
Hallo Jgomez,
Voor dat soort conversie is het gemakkelijker om een ​​cijferconversie te gebruiken (Menu > cijfertypes > Conversie) waarbij u het invoerbereik en het uitvoerresultaat en alle gewenste tussenvarianten specificeert.
Eenmaal geconfigureerd, wijst u die conversie toe aan uw kolom

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.