Berekeningen op afzonderlijke categorieën rubriekgegevens

Meer
2 jaar 7 maanden geleden #10010 by lucop
Hallo, ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn om berekeningen uit te voeren op categorieën binnen een rubriek, bijvoorbeeld dat ik een wekelijkse beoordeling heb met 4 categorieën (controleer screenshot) en ik zou graag totalen, gemiddelde... aan het einde willen extraheren van elke markeringsperiode. Is dat mogelijk? Hoe doet men het zo ja?

Bedankt voor je tijd.

Ps er is misschien een eenvoudigere manier om dit te doen en ik heb het niet gezien, kan iemand me in de goede richting wijzen? Nogmaals bedankt.
bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
2 jaar 7 maanden geleden #10011 by bert
Hallo llucop,
Je zou dat kunnen doen met een formule, door die specifieke categorieën in rubrieken te selecteren, maar dit hangt af van het aantal rubrieken dat je van plan bent te gebruiken in de cijferlijst
De 'officiële' oplossing zou zijn om de belangrijkste vaardigheden of standaarden te gebruiken. Je wijst ze toe aan bepaalde categorieën in de rubriek en de resultaten verschijnen automatisch in het tabblad 'Samenvatting' in de cijferlijst.
Laat me weten welke van beide je wilt dat ik in meer detail uitleg

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
2 jaar 7 maanden geleden #10014 by lucop
Beantwoord door lucop over onderwerp Berekeningen op afzonderlijke categorieën rubriekgegevens
Hallo Bert, ik heb de rubriek gemaakt en aan elke categorie een standaard toegewezen. Ik ben van plan deze rubriek alleen te gebruiken tijdens de markeringsperiode en daarom zouden de berekende velden alleen op elk van deze categorieën zijn gebaseerd. Dus ik denk dat de samenvattingsoplossing geschikter zou zijn, ook al zou ik graag willen weten hoe beide systemen zouden werken.

Dank je.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.