Functieverzoek, pictogramteller

  • Brett Huckstep
  • offline
Meer
11 jaar 2 maanden geleden #2676 by Brett Huckstep
Onze volgende release 2.6 werd gemaakt door Brett Huckstep
Mijn meest gewenste functie: Pictogrammen tellen

Hoi.
Na de afgelopen week echt tijd met deze geweldige app te hebben doorgebracht, is het me duidelijk geworden dat het ding dat voor mij het meeste verschil zou maken een COUNT-functie zou zijn - gekoppeld aan pictogrammen.
Ik zal je een voorbeeld geven - met mijn huidige cijferlijst leid ik een doorlopende competitie met prijzen die voor het grijpen liggen. Ik wijs cijfers toe voor H/W op basis van het volgende:
(Mijn lot is een competitieve groep en dit is het systeem dat we hebben afgesproken!)

Op tijd ingediend (Groen vinkje , score = +2),
Gemaild in plaats van ingeleverd (E-mail icoon, score = +1),
Laat (eierwekker, score = -5).

Deze scores combineer ik dan met de markering:

Gebrek aan detail (duim omlaag, score = +1),
Goed (duim omhoog, score = +3)
Verdienste (Smiley, Score = +5)
Hall of fame inzending (Gold Cup, Score = +10)
gekopieerd! (Rode vlag, Score = -10)

Nu werkt het scoresysteem op dit moment prima MAAR als ik dat ook zou kunnen tellen iconen Ik zou een aparte kolom kunnen maken voor: Number of Lates, Number of Merits, Number of Lacks detail etc.
Dit zou een heel krachtig en visueel systeem opleveren en het zou geweldig zijn om ouders een snel overzicht van de prestaties te e-mailen. Een telfunctie zou ook net zo handig zijn, zo niet meer, voor de presentielijst die ik heb gemaakt.

Wat betreft toekomstige functies - ik verwacht niet dat ik alles gratis krijg! Als er een telfunctie / stats-toevoeging zou zijn gemaakt in app-aankoop, zou ik graag dat beetje extra uitgeven, het zou het waard zijn!

Alleen mijn suggesties op basis van tijd doorbrengen met de app. Al het beste en ga zo door met het geweldige werk. Ik verspreid het woord over idoceo al en het is een grote school...

Cheers!

Brett

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 2 maanden geleden #2677 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Onze volgende release 2.6
Bedankt voor de feedback Bert,
Absoluut, reken op die teller (gratis) :P
Dit is iets dat we hebben uitgesteld, maar nu we genoeg nieuwe pictogrammen hebben om uit te kiezen, is het een must.
Ik dacht er zelfs aan om de richting te kunnen kiezen waarin de teller zou werken (links of rechts), maar ik weet niet zeker of dat überhaupt nuttig zou zijn met uw configuratie en het zou onnodige opties kunnen toevoegen... laat me weten wat je denkt hier over na.

PS: ik heb het onderwerp naar een nieuw onderwerp verplaatst omdat je uitleg het verdient en sommige gebruikers misschien hun opmerkingen erover willen toevoegen.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

  • Brett Huckstep
  • offline
Meer
11 jaar 2 maanden geleden #2678 by Brett Huckstep
Beantwoord door Brett Huckstep over onderwerp Onze volgende release 2.6
Hallo Bert, bedankt voor dat nieuws. Triest hoe enthousiast ik kan worden over het ontvangen van een spreadsheetfunctie. Ik zou waarschijnlijk meer naar buiten moeten gaan :)

Wat betreft een directionele telling, ik weet niet zeker of ik weet wat je bedoelt. Iets dat lijkt op een horizontale lookup? Met de manier waarop ik bladen organiseer, plaats ik de gegevenskolommen aan de rechterkant en de berekende samenvattingskolommen helemaal links. Ik vind een gemakkelijkere manier om belangrijke berekeningen te bekijken zonder helemaal naar rechts te scrollen. Onder dit systeem zou ik altijd van links naar rechts tellen. Ik denk dat als je een reeks verschillende systemen op hetzelfde blad had met berekende velden in het midden, je zou moeten specificeren in welke richting je naar je pictogramcriteria moet zoeken - is dit wat je bedoelde? Ik weet zeker dat sommige gebruikers baat zouden hebben bij die functionaliteit. Een van de uitdagingen moet zijn om tegemoet te komen aan de verschillende manieren waarop gebruikers dingen aangeven. Is er een voorbeeldsectie op het forum? Ik deel graag sjablonen om nieuwe gebruikers aan de slag te krijgen (en meer kans om zelf te profiteren van het werk van anderen!)

Trouwens, als ik ooit uit de hand loop en geneste IF-functies ga aanvragen, schop me er dan gerust uit ;)

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 2 maanden geleden #2686 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Onze volgende release 2.6
Hallo Brett,
Ja, dat is precies wat ik bedoelde over directionele telling, maar zal waarschijnlijk eerst gaan voor een eenvoudige teller, we hebben later tijd om meer complexe voorwaarden toe te voegen.
En laat me niet beginnen met voorwaardelijke IF-statements! Het is al aangevraagd en ik ben het er al mee eens ... Ik zou ook meer naar buiten moeten gaan :P

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.