iDoceo 3.5

Meer
10 jaar 6 maanden geleden #3699 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp iDoceo 3.5
Hallo MissV,
We zijn het internet nog steeds aan het updaten met alle nieuwe functies en videozelfstudies. Daarna werken we aan een interactieve handleiding.
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: MissV
Het onderwerp is vergrendeld.
  • Anoniem
10 jaar 6 maanden geleden #3719 by Anoniem
Beantwoord door Anoniem over onderwerp iDoceo 3.5
Oke ...

Ten eerste Bert, deze update heeft de app volledig veranderd voor mezelf en de mensen om me heen die hem op school gebruiken; we houden ervan. Er was constant gebabbel over de noodzaak van een fatsoenlijke e-planner, en hoe iDoceo 2 tekort schoot. Bedankt voor de duidelijke verbetering, nu een koopje voor £ 4 voor ons Engelse volk.

Ik ben het echter eens met de man van halverwege de draad - we kunnen geen klassenlijsten meer uploaden!

Ik ben de man die belast is met het opleiden van personeel over het gebruik van de iPads op school, en ik had ze de spreadsheets van klassen van SIMS laten exporteren en ze op te slaan als CSV ('Comma Delimited' zoals de Mac-versie enkele tekens gaf en binaire info in de namenkolom), voordat u ze e-mailt en opent in iDoceo - zoals u op uw website suggereert.

Dit werkt niet meer, vrees ik, en geeft in plaats daarvan de foutmelding 'Bestand niet geïmporteerd; Kan dit bestandsformaat niet verwerken'. Dit is het geval met elk bestandsformaat dat ik heb geprobeerd, inclusief alle soorten .xls.

We gebruiken 2e generatie iPad 2's en gebruiken spreadsheets die door SIMS zijn geëxporteerd naar Windows Office professional 2010.

Hulp?


Aanvullende iDoceo 3.5-suggesties:
- Bluetooth-toetsenbordondersteuning voor de openingspincode?
- Sommige van mijn lotgenoten hebben weken in hun kalender te gemakkelijk overschreven, en het kopiëren van ons tweewekelijkse tijdschema over het jaar zorgt ervoor dat je ogen grappig worden - misschien kleurcodering van weken toestaan, en de mogelijkheid om enkele 'sjablonen' te maken zodat ze niet kunnen worden worden overschreven en bewerken gedurende het hele jaar mogelijk (kamerwijzigingen die toekomstige perioden beïnvloeden, bijvoorbeeld).
- Integratie van 'Herinneringen' in andere apps? Ik weet zeker dat het lastig is, maar het zou bijvoorbeeld een droom zijn als er een specifieke 'Wunderlist'-lijst op mijn klaslijstpagina zou verschijnen.
- Oh en bewerkingsperioden lijken soms andere klassen te overschrijven - dit kan een probleem zijn met het importeren van versie 2 en proberen ze te bewerken om in het nieuwe systeem te passen, maar het lijkt opnieuw voor te komen. (Wanneer u een punt '2' wijzigt in de werkelijke periode 3, wordt de periode 3 verwijderd als die al bestaat. Dit lijkt in beide richtingen te gebeuren, dwz soms zal de werkelijke 2 3 zijn, maar soms 1, wat betekent dat u om een ​​aantal andere perioden op de dag te controleren voordat u er zeker van bent dat u ze op de een of andere manier kunt verschuiven. Als u begrijpt wat ik bedoel.)


De klasse importeren is een prioriteit, de rest is luxe. Hartelijk bedankt.
Het onderwerp is vergrendeld.
Meer
10 jaar 6 maanden geleden #3726 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp iDoceo 3.5
Hallo anoniem,
Zou je me een van die CSV- of XLS-bestanden met valse namen willen sturen naar support@idoceo.net?
Er moet iets veranderd zijn in de CSV-bestanden die door SIMS zijn gegenereerd, maar ik zou het moeten bekijken.
Zodra we erin slagen om die bestanden in iDoceo te importeren, kunt u die lijsten (als sjablonen) delen in iDoceo's eigen formaat, dat foto's of andere aanvullende informatie kan bevatten.

Laat me uw suggesties behandelen zodra we dit CSV-ding hebben opgelost
Het onderwerp is vergrendeld.
Meer
10 jaar 6 maanden geleden #3734 by BethJahn
Beantwoord door BethJahn over onderwerp iDoceo 3.5
Ik zou graag de mogelijkheid hebben om een ​​kolom naar meerdere klassen tegelijk te kopiëren door selectievakjes of iets dergelijks te gebruiken.

Ik zou ook graag zien dat de cijferlijst helemaal rechts wordt geopend, zodat ik niet hoef te scrollen om de meest recent ingevoerde kolommen te vinden. Misschien kan dat een schakelaar zijn in de algemene instellingen, zodat mensen kunnen kiezen of ze willen dat het wordt geopend, zodat de eerste kolom zichtbaar is of de laatste kolom zichtbaar is.

Uiteraard zijn dit slechts kleine details die me zouden helpen, maar niet iets waar ik niet zonder kan.
Het onderwerp is vergrendeld.
Meer
10 jaar 6 maanden geleden #3739 by Kathleen
Beantwoord door Kathleen over onderwerp iDoceo 3.5
Met betrekking tot Ceebee's opmerking hierboven (#3633):

Als je (ceebee) verwijst naar plaknotities op de plattegronden, bedoel je dan de optie om elke leerling op de plattegrond te laten vertegenwoordigen met een klein gegevensdoosje/kaartje? (Ik heb dat uitzicht nog niet verkend.)

Ik kan geen manier vinden om een ​​"algemeen" plakbriefje toe te voegen aan de plattegrondweergave (zoals beschikbaar op de prikbordpagina voor elke klas). Als ik de mogelijkheid zou hebben om een ​​plakbriefje aan mijn zitplaatsplannen toe te voegen, zou ik gemakkelijk kunnen bijhouden welke groepen ik moet ophalen of wegbrengen, en ook wanneer en waar (onze school is groot en ik heb 13 verschillende groepen verspreid over drie verschillende vleugels en twee verdiepingen). (Verzoek #1 voor een toekomstige update B) )

Over het prikbord voor elke groep/klas gesproken:
1) Ik ben er net mee begonnen en zie dat wanneer ik daar een bron toevoeg, het als een miniatuur verschijnt (tenminste voor een pdf-bestand). Heel fijn! :)
2) Het watermerk met de naam van de groep/klas wordt bedekt wanneer ik items aan het prikbord toevoeg, dus ik kan niet meer zien welke groep het is, tenzij ik "terugga" uit de prikbordweergave. Op dit moment werk ik daar omheen door een plaknotitielabel boven aan de prikborden toe te voegen, zodat ik kan zien tot welke groep het behoort. Wat leidt tot mijn verzoek #2 voor een toekomstige versie: zou het mogelijk zijn om de naam van de klas/groep boven aan het prikbord te laten verschijnen (misschien langs het bovenste deel van het frame?)

Ik vind het leuk om mijn weg te vinden in iDoceo. Bedankt voor zo'n handige en mooie app!
Het onderwerp is vergrendeld.
Meer
10 jaar 6 maanden geleden - 10 jaar 6 maanden geleden #3745 by Ben Boichat
Beantwoord door Ben Boichat over onderwerp iDoceo 3.5
Hallo Bert,
Bedankt voor de constante ontwikkeling en verbeteringen aan idoceo.

Ik zat net te denken aan de lay-out van de liniaal en welke iconen in eerste instantie zichtbaar zijn. Persoonlijk zou ik liever de "Dagplanner"-tool hier zien, in plaats van onder het submenu van "Planning".

Ik vraag me af of Instellingen een soortgelijk Ruler-submenu zou kunnen hebben als Schema, dat cijfertypes, back-up en recycle bevat (die ik mezelf niet regelmatig zie gebruiken, zeker niet elke dag).

Of we kunnen in plaats daarvan een eenvoudigere liniaal maken [langer indien nodig om plaats te bieden aan 1 of 2 extra pictogrammen] dan het huidige systeem. iDoceo lijkt momenteel een contextgevoelige liniaal te gebruiken die verschillende pictogrammen weergeeft, afhankelijk van het pictogram dat u voor het eerst indrukt. Ik vraag me af of het nog eenvoudiger en gebruiksvriendelijker kan. Ja, ik weet dat er een eenvoudige modus is bij het opstarten, maar kunnen we functionaliteit en eenvoud combineren?

De "kalender"-tool ziet er weer uit als iets dat ik maar één keer per jaar zal gebruiken, om mijn lessen op te zetten of misschien één keer per semester - zou dit ergens kunnen worden weggestopt?

Dank je voor je overweging :)
Laatst bewerkt: 10 jaar 6 maanden geleden door Ben Boichat.
Het onderwerp is vergrendeld.
Meer
10 jaar 6 maanden geleden #3751 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp iDoceo 3.5
@BethJahn

Ik zou graag de mogelijkheid hebben om een ​​kolom naar meerdere klassen tegelijk te kopiëren door selectievakjes of iets dergelijks te gebruiken.

Ja, ik weet dat je deze hard nodig hebt. Dat is genoteerd

Misschien kan dat een schakelaar zijn in de algemene instellingen, zodat mensen kunnen kiezen of ze willen dat het wordt geopend, zodat de eerste kolom zichtbaar is of de laatste kolom zichtbaar is.

iDoceo houdt nu uw laatste positie op elk tabblad bij en keert er automatisch naar terug als u terugkomt. Dit maakt het bijvoorbeeld mogelijk om tussen tabbladen te schakelen en een bepaalde kolom te vergelijken zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over de werkelijke positie. Staat genoteerd, maar weet niet zeker of we deze kunnen veranderen.
Het onderwerp is vergrendeld.
Meer
10 jaar 6 maanden geleden - 10 jaar 6 maanden geleden #3752 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp iDoceo 3.5
Hallo Kathleen,

Ja. Ceebee verwees naar die specifieke badge/dooskaart. Die oorspronkelijk is ontwikkeld met Britse leraren in gedachten en hun OFSTED-vereisten. De badge is behoorlijk groot in verhouding tot de beschikbare ruimte in de klas. We zullen binnenkort wat moeten verbouwen in die klaslokalen.

Ik kan geen manier vinden om een ​​"algemeen" plakbriefje toe te voegen aan de plattegrondweergave (zoals beschikbaar op de prikbordpagina voor elke klas)...

Ik weet niet zeker of je deze hebt gezien, maar als je op het tandwielpictogram op de plattegrond tikt, kun je een beschrijving toevoegen. Het is verre van een plakbriefje ... maar kan helpen.

Wat leidt tot mijn verzoek #2 voor een toekomstige versie: zou het mogelijk zijn om de naam van de klas/groep bovenaan het prikbord te laten verschijnen (misschien langs het bovenste deel van het frame?)


We hebben geprobeerd dit te voorkomen door elke gebruiker toe te staan ​​zijn eigen plakkerige label toe te voegen, zoals u zojuist deed. Het was waarschijnlijk een slechte keuze. Dat is genoteerd.
Laatst bewerkt: 10 jaar 6 maanden geleden door bert.
Het onderwerp is vergrendeld.
Meer
10 jaar 6 maanden geleden #3753 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp iDoceo 3.5
@Ben Boichat
Heel blij dat je er weer bent Ben.

Ik zat net te denken aan de lay-out van de liniaal en welke iconen in eerste instantie zichtbaar zijn. Persoonlijk zou ik liever de "Dagplanner"-tool hier zien, in plaats van onder het submenu van "Planning".

Ja. Wens al ingewilligd. Je vindt deze optie in het hoofdscherm Instellingen / Hoofdscherm / Liniaal toont planner

Ik vraag me af of Instellingen een soortgelijk Ruler-submenu zou kunnen hebben als Schema, dat cijfertypes, back-up en recycle bevat (die ik mezelf niet regelmatig zie gebruiken, zeker niet elke dag).

Je hebt gelijk over cijfertypes, recycle- en kalenderknoppen.
Het probleem dat we hiermee probeerden op te lossen, was dat huidige gebruikers niet eens wisten dat ze een back-up konden maken of hun eigen cijfers konden maken.
De Recycle-knop is echter een andere zaak ... het is een optie die je nooit nodig hebt ... totdat je daadwerkelijk iets per ongeluk wist ... en dan is er geen tijd om naar verborgen knoppen te zoeken. Een redenering ontleend aan Nooduitgangen!
We zullen aan die liniaal blijven werken, hij heeft zeker wat extra aanpassingen nodig.
Hopelijk bereiken we niet de oplossing 'a la Microsoft' waarbij je elke afzonderlijke knop in de liniaal en zijn positie kunt kiezen...

vriendelijke groeten
Het onderwerp is vergrendeld.
Meer
10 jaar 6 maanden geleden #3799 by ceebee
Beantwoord door ceebee over onderwerp iDoceo 3.5
Ik moet afzonderlijke rapporten afdrukken. Op dit moment kost dit veel tijd omdat ik voor elke leerling een rapport moet maken door een leerling in een klas te zoeken en het rapport vervolgens naar dropbox te exporteren en vervolgens af te drukken. Ik moet het echt kunnen vertellen om een ​​hele klas individuele rapporten tegelijk te genereren.
Bedankt. Geweldige applicatie.
Het onderwerp is vergrendeld.