iDoceo 3.5

Meer
10 jaar 4 maanden geleden #4168 by Benela
Beantwoord door Benela over onderwerp iDoceo 3.5
Ten eerste kan ik de lof van iDoceo niet genoeg zingen. Ik begon de app aan het begin van dit studiejaar te gebruiken, en het is geen understatement om te zeggen dat het een revolutie teweeg heeft gebracht in de manier waarop ik mijn lessen organiseer.

Drie suggesties voor toekomstige versies:

1) (om iets te onderschrijven waar een lid eerder op heeft gereageerd), zou het erg handig zijn om een ​​downloadbare versie van de handleiding te hebben. Het internet is er nooit wanneer je het echt nodig hebt, en offline toegang hebben zou een grote hulp zijn.

2) een rekenmachine ingebouwd in de app. Ik merk dat ik momenteel iDoceo verlaat om berekeningen uit te werken, en ik moet ofwel moeizaam overschakelen van rekenmachine naar iDoceo voor elk leerjaar, of ik merk dat ik lang genoeg weg ben van iDoceo dat ik opnieuw moet beginnen.

3). Een manier om klassenboeken en presentielijsten, enz., te scheiden in termen of trimesters.


Ik hoop ook dat je daar niet gek wordt door het ontwerp aan te passen aan de nieuwe ios. Het is mooi en mooi zoals het is :p

Bedankt voor al je harde werk! Beste 6€ die ik het hele jaar heb uitgegeven!
Het onderwerp is vergrendeld.
Meer
10 jaar 4 maanden geleden #4170 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp iDoceo 3.5
Welkom Benela,

1) Ik zal kijken wat we hieraan kunnen doen. We blijven het web bijna dagelijks updaten en uit onze ervaring verouderen PDF's vrij gemakkelijk. We voegen video's en tutorials toe op veel pagina's en een PDF-bestand met al die informatie zou enorm zijn. Misschien zou een iBook een betere oplossing zijn.

2) Ja, dit zal een leuke toevoeging zijn, noteerde.

3) We proberen hierin zo flexibel mogelijk te zijn. Het maken en verbergen van tabbladen zou voldoende moeten zijn! Laat het me weten als ik iets mis

PS: We blijven werken aan het uiterlijk van iDoceo, maar niet in deze nieuwe (en nogal saaie) iOS7-richting, maak je geen zorgen.
Het onderwerp is vergrendeld.
Meer
10 jaar 3 maanden geleden #4218 by boglll
Beantwoord door boglll over onderwerp iDoceo 3.5
Hallo en gelukkig nieuwjaar!
Ik ben een iDoceo-beginner en begin uit te zoeken hoe ik het moet gebruiken. Het lijkt erop dat veel functies voor mij nuttig zijn, maar niet de belangrijkste: grafieken en diagrammen om de voortgang van de hele klas EN de winst van één student te analyseren. Omdat ik een begeleider ben voor een cursus, moet ik onderweg 6/7 instructeur volgen, en dus is het moeilijk om te volgen hoe de studenten gaan, alleen maar een vervolg van cijfers... (Verbeteren, naar beneden gaan, stilstaan) . Daarnaast is een specifiek diagram nuttig voor mij: het Kiviat-diagram, omdat ik gemakkelijk zwakheden en sterke punten kan identificeren (en aan studenten kan tonen). Op dit moment heb ik maar 1 (!) app kunnen vinden om dit te doen, genaamd spiderchart, is redelijk goed in het resultaat maar moeilijk te settelen en geen gegevensuitwisseling met andere app (geen import...). Ik ben aan het rondwerken om diagrammen te hebben (maar geen Kiviat...) student voor student filteren, exporteren naar getallen, de grafiek maken en vervolgens terugsturen naar iDoceo, maar het is echt tijdrovend! Als ik al mijn grafieken/diagrammen rechtstreeks binnenin zou kunnen maken, zou iDoceo perfect zijn!
Ik hoop dat je in 3.5 iets hebt geplaatst om me te helpen!
Beste wensen
Gigi
Het onderwerp is vergrendeld.
Meer
10 jaar 3 maanden geleden - 10 jaar 3 maanden geleden #4259 by Nenual
Beantwoord door Nenual over onderwerp iDoceo 3.5
Hallo Bert,
Ik ben onlangs lid geworden van een website die lesplanning aanbiedt, genaamd www.gemeenschappelijkcurriculum.com
Ik vond de algemene structuur van de "Long Range Planner" best handig om een ​​goed overzicht te hebben en ik merk dat het echt helpt om vooruit te plannen. Misschien ben je al bezig met iets in deze richting maar ik dacht ik deel dit toch even.
Ik zou het echt geweldig vinden als we een plannerfunctie zouden hebben die zoiets als dit "overzichtspaneel" mogelijk zou maken.

Nogmaals bedankt voor het geweldige werk dat je doet. Jouw app is de beste!
Laatst bewerkt: 10 jaar 3 maanden geleden door Nenual.
Het onderwerp is vergrendeld.
Meer
10 jaar 2 maanden geleden #4353 by dkk
Beantwoord door dkk over onderwerp iDoceo 3.5
Een ding dat ik graag zou willen zien, is volledige ondersteuning voor het Bluetooth-toetsenbord; voorlopig werkt het alleen met tekstvelden
Het onderwerp is vergrendeld.
Meer
10 jaar 2 maanden geleden - 10 jaar 2 maanden geleden #4366 by Sirdec
Beantwoord door Sirdec over onderwerp iDoceo 3.5
Je souhaiterais voir une amélioration sur les plannen de classe.

Idocéo permet de faire des groupes de 2 of 3 aléatoirement mais j'aimerais qu'il puisse faire aussi des groupes de 4 of plus.
J'aimerai aussi qu'Idocéo puisse faire des groupes en huurder compte des absents ou élèves dispensés du jour by exemple. De keuze van de keuze van de criteria op het gebied van (bij voorbeeld, les présents....), is een persoonlijk lid van de groep souhaité (2,3,4 of 5) van de laisser faire Idocéo pour faire des groupes.

Cette fonction serait très utile pour des disciplines où les élèves ne sont pas dans une classe mais sur un terrein de sport par exemple comme en Education Physique et sportive.

merci
Laatst bewerkt: 10 jaar 2 maanden geleden door Sirdec.
Het onderwerp is vergrendeld.
Meer
10 jaar 3 weken geleden #4445 by digitaal_koekje
Beantwoord door digitaal_koekje over onderwerp iDoceo 3.5
Hi

Ik ben dol op iDoceo 3. Het grootste nieuwe voor mij was de bulkimport van foto's, wat veel tijd bespaart.

Functies die ik graag zou willen zien in 3.5

- Als ik dezelfde les op dezelfde dag heb, kan ik geen verschillende notities toevoegen aan elke les in de planner

- Het zou geweldig zijn als ik de inhoud van de liniaal zou kunnen bewerken, zodat ik daar mijn favoriete snelkoppelingen had.

- Zou leuk zijn om standaard mijn planner te kunnen gebruiken in plaats van mijn lessen wanneer ik idoceo laad

- Zou leuk zijn om gratis's, lunch, pauzes, na en voor school toe te voegen aan mijn planner zonder dat ik er een klas voor hoef te maken

- Ik heb een kolom die de inhoud van de ene kolom van de andere moet minen, maar elke keer dat ik de app herlaad, wordt het min-symbool standaard teruggezet naar de plus.

- In de rapporten heb ik annotaties toegevoegd aan de kolomkoppen. Het zou leuk zijn om deze in de rapporten op te nemen, omdat ze zeer nuttig zouden zijn voor ouders.

- Zou geweldig zijn als er een soort gedragsmonitoring, zoals classdojo, aan het stoelplan zou worden toegevoegd.

- Bulkrapportage, kunnen de e-mails automatisch worden verzonden in plaats van dat ik bij elke e-mail op verzenden moet klikken?

- Stoelindeling - bulkverhuizing van de studenten. Ze verschijnen altijd linksboven, hier maak ik mijn eigenlijke plannen, dus ik moet ze allemaal uit de weg ruimen voordat ik kan beginnen en ze kan bestellen.

Sorry dat er zoveel is, maar dit is zo'n geweldige app en ik zou graag zien dat hij blijft verbeteren!
Het onderwerp is vergrendeld.
Meer
10 jaar 2 weken geleden #4458 by houbaruda
Beantwoord door houbaruda over onderwerp iDoceo 3.5
Een superlogica is meer dan manque:
- grafische integratie voor diverse analyses
-Un lien pour chaque élève afin qu'il puisse visualiser sa progress ou alors un envoie du rapport personeel en un seul clic pour tous les élèves.
Wordt vervolgd
Het onderwerp is vergrendeld.
Meer
10 jaar 2 weken geleden #4473 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp iDoceo 3.5
Hallo iedereen,
Ik wilde je gewoon op de hoogte houden van onze vorderingen. Het is een tijdje geleden dat ik op je laatste suggesties heb gereageerd, ik ga dit nu oplossen.

We werken de klok rond aan alle nieuwe functies voor iDoceo 3.5. We zullen echter eerder een onderhoudsversie uitbrengen, officieel iDoceo 3.1 genoemd. Nog steeds geen deadline.

Eerlijk gezegd zullen er niet veel interessante toevoegingen in zitten. We hebben veel werk verzet om bugs te pletten en alle schermen voor iOS7 opnieuw te doen.
Aan de andere kant is het uiterlijk van iDoceo niet veel veranderd en zijn we niet helemaal plat gegaan, we houden nog steeds van onze hout- en leersteken.

We zullen binnenkort de volledige lijst met verbeteringen voor deze volgende versie 3.1 plaatsen, om te beginnen, hier zijn er enkele:

- De planner accepteert nu annotaties/bronnen op meerdere periodes voor dezelfde les op dezelfde dag.
- Planner ondersteunt tot 20 perioden. Perioden kunnen worden hernoemd en verborgen.
- Verbeterde rapportages: leerling, agenda, planner en plattegrond.
- Verbeterde WebDAV-ondersteuning
- Verbeterde export van XLS/XLSX-cijfers
- Nieuwe XLS/XLSX/CSV-importwizard
- Bugfixes: camera-ondersteuning op iOS7, calculus - toevoeging (bij gebruik van minteken) en meer
- een paar verrassingen, zoals gewoonlijk.
Het onderwerp is vergrendeld.
Meer
9 jaar 11 maanden geleden #4510 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp iDoceo 3.5
Hallo digital_biscuit,

Ik heb uw verzoeken toegevoegd aan onze takenlijst.
Sommige kunnen al worden gedaan en andere staan ​​gepland voor een latere release, hier enkele opmerkingen:

- Als ik dezelfde les op dezelfde dag heb, kan ik geen verschillende notities toevoegen aan elke les in de planner

Ja, dit zal mogelijk zijn in onze aankomende versie 3.1

- Het zou geweldig zijn als ik de inhoud van de liniaal zou kunnen bewerken, zodat ik daar mijn favoriete snelkoppelingen had.

Ja, dit moet verbeterd worden. In de huidige versie kun je kiezen of je de planning of de planner op de liniaal wilt (hoofdscherm liniaal / tik op Opties / hoofdscherm / toon planner op liniaal)

- Zou leuk zijn om standaard mijn planner te kunnen gebruiken in plaats van mijn lessen wanneer ik idoceo laad

Reken hier ook op voor de 3.1.

- Zou leuk zijn om gratis's, lunch, pauzes, na en voor school toe te voegen aan mijn planner zonder dat ik er een klas voor hoef te maken

U kunt dit al doen door een tekst op locatie toe te voegen en de klas leeg te laten. Ik ben me ervan bewust dat het niet erg intuïtief is. Het periodeveld is wel verplicht.

- Ik heb een kolom die de inhoud van de ene kolom van de andere moet minen, maar elke keer dat ik de app herlaad, wordt het min-symbool standaard teruggezet naar de plus.

Dit is onze schuld. Het zal worden opgelost in 3.1

- In de rapporten heb ik annotaties toegevoegd aan de kolomkoppen. Het zou leuk zijn om deze in de rapporten op te nemen, omdat ze zeer nuttig zouden zijn voor ouders.

Dat is genoteerd.
Ik zou moeten weten of je het annotatieveld gebruikt, een klein tekstveld in de kolomkopconfiguratie, of dat je werkt met het annotatietabblad dat meer tekst en bronnen toestaat.

- Zou geweldig zijn als er een soort gedragsmonitoring, zoals classdojo, aan het stoelplan zou worden toegevoegd.

Ja, deze staat op onze roadmap.

- Bulkrapportage, kunnen de e-mails automatisch worden verzonden in plaats van dat ik bij elke e-mail op verzenden moet klikken?

Deze zal wat moeilijker op te lossen zijn. We kunnen nog geen e-mails versturen zonder toestemming van de gebruiker, maar we hebben een work-around in het verschiet.

- Stoelindeling - bulkverhuizing van de studenten. Ze verschijnen altijd linksboven, hier maak ik mijn eigenlijke plannen, dus ik moet ze allemaal uit de weg ruimen voordat ik kan beginnen en ze kan bestellen.

Dat is genoteerd!

Met vriendelijke groet
Het onderwerp is vergrendeld.