Vraag over lege cellen overslaan

Meer
11 jaar 9 maanden geleden - 11 jaar 9 maanden geleden #323 by xvijftien
Vraag over lege cellen overslaan werd gemaakt door xvijftien
Hallo, ik heb een vraag over de app en de functie voor het overslaan van cellen.

Ik heb 4 cijfers en kon alles goed uitrekenen:


In de TOTAAL EXAMEN-kolom stel ik de volgende gewichten in:


Maar het probleem is dat een student ziek was bij een van de toetsen (zie lege cel op de eerste screenshot)... Daarom is zijn cijfer (41.7) niet correct.

Ik dacht dat ik het probleem zou kunnen oplossen door de berekening in te stellen op "Lege cellen overslaan", maar dan verandert alles in AUTO:




Dus mijn vraag is: hoe kan ik mijn probleem oplossen? Zelfs als ik het handmatig zou berekenen, kan ik de "41.70" niet veranderen in het juiste cijfer, noch kan ik het cijfer voor die student gewoon wissen.

Heel erg bedankt voor je reactie!
bijlagen:
Laatst bewerkt: 11 jaar 9 maanden geleden door xvijftien.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 9 maanden geleden #326 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Re: vraag over lege cellen overslaan
Hallo xfifteen,
In onze huidige versie, wanneer u de optie lege cel overslaan gebruikt, verandert elk gewicht in 'auto' om het resultaat te kunnen berekenen als een eenvoudig gemiddelde met een kolom of kolommen die ontbreken.

In dit specifieke geval, als 'Examen Theorie' ontbreekt, wat zou dan het gewicht zijn voor de rest van de kolommen? Deze 15.38 zou gelijk verdeeld worden over de rest van de kolommen zodat het 100% is? Als je me daar wat informatie over geeft, kunnen we proberen om de functie voor het overslaan van lege cellen in onze volgende release te verbeteren, we werken er veel aan en er is nog wat tijd voor nieuwe verzoeken.

Over het wissen van dat cijfer of het handmatig aanpassen, is op dit moment niet mogelijk, maar je zou de cel in rood kunnen zetten (tik op de cel en houd vast, dan kleur ) om te weten dat er iets mis mee is en voeg een annotatie toe met het juiste resultaat.

Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen en voor die gedetailleerde uitleg met afbeeldingen, het helpt echt enorm bij het beantwoorden.
Met vriendelijke groet,

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 9 maanden geleden #330 by xvijftien
Beantwoord door xvijftien over onderwerp Re: vraag over lege cellen overslaan
Hallo Bert!

Dank u voor uw antwoord!
Nou ja, alle kolommen zouden dan worden verspreid om het weer 100% te maken:
het huidige totaal (41.70) is meer dan /55 in plaats van /65, dus normaal gesproken zou er moeten gebeuren: (41.70/55)*65 om het juiste cijfer te krijgen.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben :p
Dit is het enige waar ik een 'probleem' mee heb, zoals ik gewend ben aan TeacherPal die het doet (maar iDoceo heeft veel meer functies). Ik weet niet of je naar die app zou kijken?

Nogmaals bedankt: ik zal de annotatie voor nu gebruiken :)

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 9 maanden geleden #331 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Re: vraag over lege cellen overslaan
Ik heb het vijftien,
Ik heb zojuist uw verzoek voor de volgende release toegevoegd, ik weet zeker dat iedereen het nuttig zal vinden.
Wat betreft de andere apps, we vertrouwen voornamelijk op de feedback van onze gebruikers die waarschijnlijk ervaring hebben met verschillende tools op verschillende platforms en echt inzicht hebben in het dagelijkse gebruik, het helpt ons om fris te blijven bij onze volgende verbeteringen. Ik weet dat het misschien gek klinkt in dit competitieve 'ik leen je idee'-veld... maar blijf alsjeblieft komen! We luisteren echt naar onze gebruikers.
Bedankt

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.