Groepen en subgroepen

Meer
11 jaar 8 maanden geleden - 11 jaar 8 maanden geleden #552 by Dokter_VVV
Groepen en subgroepen werd gemaakt door Dokter_VVV
Ik heb wat ideeën. Misschien realiseerde je ze in de nieuwe versie van het programma. Zo niet, dan kan het in de toekomst worden geïmplementeerd.
Daar zijn ze:

1 - Ik heb 15 verschillende groepen studenten (elk deelbaar door drie subgroepen). Ik wil namen van leerlingen uit één groep in één groep (klas) bewaren.
Bij praktijklessen werk ik met elke subgroep apart. Dat betekent dat elke subgroep van de ene groep op verschillende dagen praktijkles heeft.
Is het mogelijk om voor elke subgroep binnen de groep (klas) verschillende data te maken?
Als dat niet het geval is, kan ik elke subgroep als een klas in het programma maken, maar in dit geval is het een goede functie om mappen te maken waarin we verschillende subgroepen of klassen kunnen groeperen volgens academisch jaar?

Als ik elke subgroep als een aparte klas maak, zonder te groeperen in mappen, zal mijn lijst al snel zo lang zijn dat ik te veel tijd nodig heb om de benodigde groep te vinden.


2 - Aan het einde van elke maand of elk semester moet ik enkele statistieken verzamelen van de hele cursus - 15 groepen of 45 subgroepen - (zoals - beste studenten in een cursus, slechtere studenten in een cursus, studenten met afwezigheden en aantal afwezigheden voor elke student).
Het zal een geweldige functie zijn als het programma deze informatie automatisch voor mij kan verzamelen.
Elke klas openen en met de hand berekenen is een te lang verhaal...

PS Ik denk dat deze functies niet alleen voor mij erg nuttig kunnen zijn, maar ook voor veel andere docenten – gebruikers van uw programma.
Als je oplossingen hebt voor mijn ideeën in de huidige versie van het programma, laat het me dan nu weten.
Bedankt voor dit mooie programma en voor je ontwikkeling.
Laatst bewerkt: 11 jaar 8 maanden geleden door Dokter_VVV.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 8 maanden geleden - 11 jaar 8 maanden geleden #553 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Re: Onze volgende release 2.0, nuestra siguiente versie
HI Dokter_VVV, blij dat je terug bent,
Hier is mijn voorgestelde manier om met al uw informatie om te gaan.
1-
Ten eerste denk ik dat je 15 klassen moet definiëren, als je er later wat statistieken over moet verzamelen, is de enige haalbare manier om dit te doen door de subgroepen niet op te splitsen, en, zoals je zegt, zal het hebben van 45 klassen zijn moeilijk te beheren.

Vervolgens wijst u elke leerling toe aan hun subgroep, zoals weergegeven in de afbeelding. Dit wordt het nieuwe studentenvenster, maar dat kan al met de huidige versie. Om vervolgens kolommen toe te voegen voor elke praktijkklas en hun aanwezigheid op elke subgroep en niet alles door elkaar te halen, moet u een tabblad maken voor elke subgroep en een algemeen tabblad voor algemene kolommen (misschien niet-praktische examens?), zodat het er uitzien als dit. Om uw beoordeling gemakkelijker te maken, voegt u, wanneer u met een subgroep bent, gewoon het filter toe en selecteert u het tabblad van die subgroep. Je krijgt alleen de leerlingen van die subgroep en hun info op het scherm. 2 - Wat de statistieken betreft, in deze komende versie (die eind augustus beschikbaar zal zijn) heb je dit scherm op elke student, wat het gemakkelijker maakt om de aanwezigheid te controleren. En om de beste studenten in een cursus te bepalen, kun je sorteren op het resultaat van een kolom, zodat de beste cijfers eerst komen.
Hoop dat het helpt!
Laatst bewerkt: 11 jaar 8 maanden geleden door bert.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 7 maanden geleden #658 by Dokter_VVV
Beantwoord door Dokter_VVV over onderwerp Re: Onze volgende release 2.0, nuestra siguiente versie
Hoi Bertus! Heel erg bedankt voor je steun!
Ik heb een nieuwe vraag: mijn schema is niet voor een programma van een week of twee weken, het is voor een semester (ik bedoel dat elke dag verschillende lessen zijn). Is het mogelijk om zo'n schema in iDoceo te maken of is het beperkt tot een week?
Integratie met iCal is ook noodzakelijk!

PS Wachten op de upgrade voor morgen ;)

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 7 maanden geleden #659 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Re: Onze volgende release 2.0, nuestra siguiente versie
Hallo Dokter_VVV,
Ons huidige schema is beperkt tot één week... Ik hoop dat er vandaag twee zijn... met de update...
Een heel semester zal een beetje lastig zijn om toe te voegen en veel werk voor jou om in te typen! Misschien zou het gemakkelijker zijn om een ​​afbeelding van het schema te maken en deze toe te voegen?
Daar gaan we over nadenken!
iCal-evenementen kunnen in het dagboek worden geïntegreerd, ik neem aan dat u een complexere integratie bedoelt?
Bedankt

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 7 maanden geleden #660 by Dokter_VVV
Beantwoord door Dokter_VVV over onderwerp Re: Groepen en subgroepen
Je hebt helemaal gelijk Bert!
Met het doel om tijd te besparen is het beter om een ​​afbeelding te maken. Ik deed dit met een speciaal pdf-programma op mijn iPad en met kleurpen markeerde ik mijn lessen.
Slechts één groot minpunt voor zo'n oplossing - schema is niet geïntegreerd in iCal en elke keer als ik iets plant, moet ik beide programma's controleren.

Ik weet niet of het mogelijk is om dergelijke wijzigingen aan de programmeerkant aan te brengen, maar ik wil een idee geven. Als het niet zo moeilijk is om te implementeren, kun je het doen. Hier is het:

Wanneer je je groep opent, heb je een optie om datums en tijden in te voegen voor lessen voor het volgende semester of het hele jaar voor de huidige groep.
Wanneer je rooster opent, worden alle eerder ingevoerde gegevens voor elke groepsles getoond in je rooster (en geïntegreerd in iCal)
Als u gegevens over datum en tijd voor de lessen voor elke groep afzonderlijk toevoegt, mist u geen lessen. Het zal gemakkelijk zijn om te controleren of uw groep het benodigde aantal lessen heeft of niet. Want als je direct gegevens aan het rooster toevoegt, kun je voor sommige groepen lessen missen... En het is moeilijker om het aantal lessen voor elke groep binnen het rooster te berekenen gedurende een lange periode, zoals voor een semester of een jaar. ..

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 7 maanden geleden #663 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Re: Groepen en subgroepen
Hallo Dokter_VVV,
Bedankt voor het inzicht, we zijn een planner aan het voorbereiden met een aantal geavanceerde functies ervoor, ik zal uw wensen in gedachten houden.
Het is een beetje moeilijk om aan ieders behoeften te voldoen, en we vragen om enkele voorbeelden van wat elke leraar ervan verwacht! Als het mogelijk is en je vindt het niet erg, stuur me dan een voorbeeld op support@idoceo.net zodat ik het goed kan documenteren!

Nogmaals bedankt

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.