Problemer med å summere og beregne karakter (løst)

Mer
11 år 6 måneder siden #2108 by Paulamarie
Problemer med å summere og beregne karakter ble opprettet av Paulamarie
Hei, jeg prøver å legge sammen summen av tre separate deler av en prøve for å finne en endelig karakter (av 100). Test 1 er /20, test 2 og 3 er begge /40. Jeg vil da ha en total kolonne av 100 som automatisk beregnes for meg. Fra dette sluttresultatet har jeg utarbeidet karaktergrensene mine. Det ser ikke ut til at jeg klarer å beregne en total og deretter bruke den summen til å regne ut karakterene. Jeg kan enten gjøre det ene eller det andre. Hvis jeg legger til totalkolonnen min manuelt og deretter bruker dette resultatet, beregner den karakteren min riktig. Men det fungerer ikke riktig hvis jeg prøver begge sammen.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 6 måneder siden #2109 by bert
Hei Paulamarie,
Vil du sende oss et par skjermbilder av de konfigurerte beregningene? Akkurat når piler med prosent vises på skjermen. Vi kan svare tilbake på et blunk med instruksjoner som skal følges. Send den til support@idoceo.net

Takk

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 6 måneder siden - 11 år 6 måneder siden #2110 by bert
Hei Paulamarie,
I mellomtiden tar jeg en vill gjetning ... du bør sjekke at alle dine separate testdeler og totalen har samme karaktertype, i ditt tilfelle fra 0 til 100.
Totalberegningen må ha hver del som 100% ,du har en legg til alle-knappen som vil angi 100 %-verdien automatisk for deg
Sist redigert: 11 år 6 måneder siden av bert.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 6 måneder siden #2111 by Paulamarie
Besvart av Paulamarie på emnet Problemer med å summere og beregne karakter
:P
Du hadde rett om at de ikke hadde totalt 100 for hver del av testen. Jeg redigerte den delen og den fungerer som den skal nå. Tusen takk!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.