Gjennomsnittlig tekstkarakter knyttet til gjennomsnittlig prosentandel

  • kbeadle
11 år 11 måneder siden #198 by kbeadle
Hei,

Bare å venne meg til appen, og jeg har satt opp en kolonne som lager en gjennomsnittlig prosentandel basert på en serie tester klassen min gjorde.

Det jeg virkelig vil gjøre er å la følgende kolonne være en tekstkarakter (ae) som automatisk velges basert på gjennomsnittet i forrige kolonne. Er dette mulig?

kbeadle

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
11 år 11 måneder siden - 11 år 11 måneder siden #199 by bert
Hei kbeadle,
Ja det er mulig. Jeg skal gi en artikkel som forklarer hvordan du gjør det, i tilfelle noen andre har samme krav.
Du har sannsynligvis klart å oppnå gjennomsnittskolonnen, og du vil bare ha denne ekstra med en tekstkarakter.
Jeg tipper (korriger meg hvis jeg tar feil) at du brukte den generiske karaktertypen (standard) på kolonnene dine. Her er trinnene:

- Først oppretter du en numerisk karaktertype med maksimum på 100 og minimum på 0 og lagrer den. La oss kalle det 0-100

- Bruk deretter denne nye karaktertypen på alle kolonnene dine (trykk og hold på en overskrift, rediger og velg karaktertype) . Når du har gjort det med alle kolonnene dine, bør gjennomsnittene dine være som før.

- Nå er det siste trinnet , legg til en kolonne , med en CALCULUS-editor og velg karaktertypen du trenger (dvs. Tekstkarakter fra A til F med dine egne vekter). Rediger beregningene for denne kolonnen og velg den enkelt kolonnen som inneholder gjennomsnittet. Lagre det, og voilá, du bør ha tekstkarakteren din.

Jeg skal forklare det med litt mer detaljer og bilder, men fortell meg hvordan det fungerte for deg.
Takk for at du kontakter oss.
Sist redigert: 11 år 11 måneder siden av bert.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

  • kbeadle
11 år 11 måneder siden #200 by kbeadle
Takk skal du ha!

Det fungerte utmerket, tusen takk for raskt svar.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
11 år 11 måneder siden #201 by bert
Glad det fungerte.
Vi har lagt til artikkelen her. forklarer hvordan du gjør det. Det er en merknad på slutten, under ekspertens tips kan du finne nyttig. Jeg antar at du faktisk trenger begge kolonnene, men les det i tilfelle.

hilsen

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.