Vektet gjennomsnitt

  • Anonym
11 år 2 måneder siden #2684 by Anonym
Vektet gjennomsnitt ble opprettet av Anonym
Jeg har et problem med å beregne et vektet gjennomsnitt for karakterbokfunksjonen min. Jeg har skrevet inn karakterer i karakterboken min, men hver oppgave har forskjellig vekt: tester er 40 %, klasse/lekser 25 %, notatbok 35 %. Per nå har jeg ingen notebook-karakterer, men jeg har flere test- og klassekarakterer. Jeg vil at alle testkarakterene mine skal være gjennomsnittet i 40 %-kategorien, og at alle klassen/leksene mine skal ha et gjennomsnitt på 25 % av karakteren. Jeg har prøvd en rekke forskjellige måter å oppnå dette på, men gjennomsnittene mine ser ikke ut til å komme riktig ut.

Kan noen hjelpe meg?

Takk,

jsbuie
Emnet er låst.
Mer
11 år 2 måneder siden #2685 by bert
Besvart av bert på emnet Vektet gjennomsnitt
Velkommen jsbuie,
Jeg har et trinn for trinn eksempel for akkurat denne saken, men kan ikke sende den før i morgen (jeg er borte et par dager), hvis du ikke har noe imot å registrere deg i forumet send den på e-post eller uansett, jeg legger den ut her så snart som mulig.
Vennlig hilsen
Emnet er låst.
  • Takk!
11 år 2 måneder siden - 11 år 2 måneder siden #2687 by Takk!
Besvart av Takk! på emnet Vektet gjennomsnitt
Bart,
Jeg registrerte meg på forumet; Jeg hadde imidlertid lagt inn kommentaren min før jeg aktiverte kontoen min. Min e-post er imidlertid
Jeg ser frem til din hjelp.

Takk,
jsbuie
Sist redigert: 11 år 2 måneder siden av bert. Årsak: fikk e-posten, fjernet for personvernreglene
Emnet er låst.
Mer
11 år 2 måneder siden #2704 by bert
Besvart av bert på emnet Vektet gjennomsnitt
Hei jsbuie,
Akkurat ferdig med den første steg-for-steg-delen. Forhåpentligvis finner du det du trenger der.
Gi meg beskjed hvis noe ikke er klart nok
Her er linken

Vennlig hilsen
Emnet er låst.
Mer
7 år 9 måneder siden #6404 by murlr
Besvart av murlr på emnet Vektet gjennomsnitt
Denne koblingen mislykkes.
Emnet er låst.
Mer
7 år 9 måneder siden - 7 år 9 måneder siden #6405 by bert
Besvart av bert på emnet Vektet gjennomsnitt
dette innlegget er mer enn tre år gammelt. Opprett en ny hvis du har spørsmål
www.idoceo.net/index.php/en/howto/calculate-an-average

Legg til kolonne > beregning > gjennomsnitt
Sist redigert: 7 år 9 måneder siden av bert.
Emnet er låst.