karakterer

Mer
9 år 7 måneder siden #5081 by Emilie
karakterer ble opprettet av Emilie
Hei alle,

Jeg har 2 spørsmål i karaktersystemet.

Jeg lurte på hvor mange karakterer du har satt opp til sammen... Jeg ser ut til å lage mange numeriske karakterer som gjør at det føles veldig overfylt. Er det en måte å begrense dette på?

Jeg vurderer også skriving, tale og lytting og lesing (moderne språk) som alle har ulike karaktergrenser. For å skrive og snakke, slik at jeg kan gi tilbake en karakter til elevene mine, måtte jeg gjøre en merkelig beregning i fjor, der jeg hadde halvert karakterene for å gi resultater for hver tale, og når de har gjort mer, må jeg velge best 2 skal merkes eksternt.
er det en beregning jeg kan bruke for å gjøre summen av alle 3 samtidig som jeg fjerner det dårligste merket?

Emilie

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 7 måneder siden #5083 by bert
Besvart av bert på emnet karakterer
Hei Emilie,

lurte på hvor mange karakterer du har satt opp til sammen... Jeg ser ut til å lage mange numeriske karakterer som gjør at det føles veldig overfylt. Er det en måte å begrense dette på?

Vi vil prøve å tilby en bedre løsning for de numeriske karakterene som ikke har noen avrunding, farger eller ikoner, slik at de ikke trenger det vi kaller en "karakter".

er det en beregning jeg kan bruke for å gjøre summen av alle 3 samtidig som jeg fjerner det dårligste merket?

Ja, vi har det regnestykket. Hvis du vil prøve det, kalles det 'Beregning - betingelse', aktiver det først fra Innstillinger (på linjalen) > Redaktører.

Kort sagt, siden du må velge de 2 beste, må du legge til 2 kolonner med denne 'beregningen - betingelse'
Den første kolonnen vil velge det beste merket, og den andre vil velge det nest beste merket.
Du vil da kunne gjøre summen eller gjennomsnittet med de 2 nye kolonnene.

Her er en veldig detaljert artikkel om dette, i eksemplet jobber vi med 6 quizer og vi slipper 2
www.idoceo.net/index.php/en/howto/calculations/226
Følgende bruker(e) sa takk: Emilie

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.