Karaktergrenser

Mer
9 år 5 måneder siden #5170 by Ruthi13
Karaktergrenser ble opprettet av Ruthi13
Hei alle :)

Jeg er veldig ny på iDoceo, så vær forsiktig!

Jeg er i ferd med å sette opp karakterboken min og trenger en numerisk karakter som tilsvarer en bokstav, f.eks. 12 = C, 14 = B, osv. for mine GCSE-kurstotaler.

I noen kolonner, for eksamensresultatene, har jeg brukt numeriske karakterer slik at jeg kan se fordelingen, men for beregningskolonnen trenger jeg at gjennomsnittet skal være en omregnet bokstavkarakter. Noen ideer?

Mange takk : Usikker:

Ruth.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 5 måneder siden #5171 by bert
Besvart av bert på emnet Karaktergrenser
Velkommen til iDoceo Ruth,

Du bør først innhente beregningens resultat som en numerisk karakter, for å sikre at alt er ok og at resultatene er det du trenger.

Jeg er ikke sikker på om du allerede har gjort dette, men i tilfelle du beregner et gjennomsnitt, trinnene er forklart i denne lenken.

Pass på at du velger "Fra 0 til 100" i karaktertypen for den beregningen (dobbelttrykk på kolonneoverskriften > Karaktertype > Fra 0 til 100)

Når du har det riktige resultatet på den kolonnen, trenger du bare å endre karaktertypen for den aktuelle beregningen for å gjenspeile resultatet som bokstaver.
Siden karaktertypen din ikke eksisterer ennå, må du opprette den med trinn forklart her .

Nå, tilbake til karakterboken, dobbelttrykk på regnestykkets overskrift > Karaktertype > og velg her karaktertypen du nettopp har opprettet i forrige trinn.

Hvis du blir sittende fast, gi meg beskjed.

hilsen

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.