Karakterkonvertering (Excel If-funksjon)

Mer
8 år 10 måneder siden #5564 by james.me.robinson
Hvis funksjon ble opprettet av james.me.robinson
Hei,
Jeg har satt opp excel-regnearket mitt til å vise en karakter basert på poengsummen ved å bruke if-funksjonen.
Er det en måte å konvertere denne formelen slik at den fungerer i karakterboken min i iDoceo?
Her er formelen, der AC6 er totalmerkekolonnen.
IF(AC6>26,"*",IF(AC6>22,"A",IF(AC6>18,"B",IF(AC6>15,"C",IF(AC6>12,"D",IF(AC6>9,"E",IF(AC6>7,"F",IF(AC6>4,"G",IF(AC6<4,"U")))))))))

Det ser ikke ut til at jeg får med meg talemerkene eller teksten.

Takk

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 10 måneder siden #5565 by bert
Besvart av bert på emnet Hvis funksjon
Hei James,

Ja, du kan gjøre det med det vi kaller en "karakterkonvertering".
Jeg skal forberede artikkelen i dag, og jeg vil legge ut linken her.

Kort fortalt er trinnene som følger:

Hvis du ikke allerede har gjort det, må du lage en tekstkaraktertype med trinnene forklart her. . Legg til tekstene dine fra A til U
Den nøyaktige verdien av prosentene er ikke viktig, bare sørg for at den høyeste verdien har 100 %, den laveste 0 %

Legg til en ny karaktertype nå, men denne gangen velger du Karakterkonvertering. Forsikre deg om at den maksimale inndataverdien er det du trenger (30?), og velg tekstkaraktertypen du har opprettet i forrige trinn som utdata. Du finner en tabell nederst i venstre hjørne som lar deg angi korrelasjonen mellom poengsum og karakter.
Når du er ferdig, tildeler du denne nye karaktertypen til poengkolonnen din. Dobbelttrykk på overskriften > Karaktertype > Karakterkonverteringen din.

Her et par skjermbilder av hvordan karakterkonverteringen ser ut



Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 10 måneder siden #5566 by bert
Besvart av bert på emnet Hvis funksjon
Her er det .
Gi meg beskjed hvis noe ikke er klart nok!

hilsen
Følgende bruker(e) sa takk: james.me.robinson

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 10 måneder siden #5567 by james.me.robinson
Besvart av james.me.robinson på emnet Hvis funksjon
Dette er genialt. Takk skal du ha. Virkelig nyttig og lett å følge instruksjonene.

Dette bringer meg til en funksjon til jeg bruker i Excel. Jeg får vanligvis excel for å autoformatere karakteren sammenlignet med målkarakteren. F.eks. når en elev har nådd målet sitt er det gult. Når over målet grønn. Når under målet rødt. Er det mulig å gjøre betinget formatering som dette?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 10 måneder siden - 8 år 10 måneder siden #5568 by bert
Besvart av bert på emnet Hvis funksjon
Ja, du vil finne her detaljene og det vil se slik ut
Vedlegg:
Sist redigert: 8 år 10 måneder siden av bert.
Følgende bruker(e) sa takk: james.me.robinson

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 9 måneder siden #5609 by Wendy
Besvart av Wendy på emnet Hvis funksjon
dette er en fantastisk ressurs! har eksportert karakterboken min til Excel for å bruke en if-funksjon for alle sporingsbehovene våre, men nå kan jeg gjøre det direkte i karakterboken, takk.
bare ett spørsmål, om jeg kan: etter å ha satt opp tekstkaraktertypen min som standard AS-karakterer med % reduksjoner på 10, så langt som 40. deretter 0 for U
men når du bruker den, gir kolonnen en hvilken som helst verdi mindre enn 40 som E ikke U. Hva har jeg gjort galt?! :Hu h:
Takk

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 9 måneder siden #5610 by bert
Besvart av bert på emnet Hvis funksjon
Hei Wendy, problemet kan skyldes:
- kolonnene som fører til det endelige resultatet ikke har de riktige karaktertypene.
- noe galt i karakterkonverteringens konfigurasjon

Hvis du jobber med karakterkonverteringen, bør du deaktivere den et øyeblikk. Dobbelttrykk på kolonneoverskriften > Karaktertype og endre karaktertypen til for eksempel "Fra 0 til 100".

Hvis dette gir riktig resultat er det bare et spørsmål om å konfigurere karakterkonverteringen riktig, hvis du kan sende meg et skjermbilde av konfigurasjonen din (med den grønne grafen) skal jeg se om jeg kan finne problemet.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 7 måneder siden #5841 by Richard01902
Besvart av Richard01902 på emnet Hvis funksjon
Du ønsker å sette maks tillatt karakter for hver karakter i karakterkonverteringen. Dette forvirret meg først! Se vedlagte bilde for mitt oppsett for A Level UMS som fungerer.
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.