Tekstbasert oppslag

Mer
8 år 2 måneder siden #6143 by Brett Huckstep
Tekstbasert oppslag ble opprettet av Brett Huckstep
Hei,

Langsiktig og ivrig/rabiat bruker av idoceo. Jeg har akkurat kommet over noe jeg trodde jeg visste hvordan jeg skulle gjøre...men tydeligvis ikke!

Er det en måte å konvertere en tekst/nummerinntasting til et tekstfelt?
F.eks. skriver jeg inn navnet på en skjemagruppe 12.6 i kolonne 1: Skjema(F.eks. karaktervelger) og lar kolonne 2: Veileder utføre et oppslag og returnere et tekstfelt.

Så ..
Kol 1 Form = 12.6
Col 2 Tutor = Mr Huckstep (returnert felt)

Jeg har prøvd forskjellige typer tekst og numeriske beregninger, men uten hell.
Jeg overser nok noe enkelt her...

Mange takk,

Brett

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 2 måneder siden #6144 by bert
Besvart av bert på emnet Tekstbasert oppslag
Hvis inngangsverdien enten kan være tall eller tekst, må du håndtere den som en tekstkarakter, hvis de er tall trenger du bare å definere de returnerte feltene og lage et konverteringsnotat.
Gi meg beskjed om de mulige verdiene for 'skjemagruppe', så skal jeg forklare hvordan du konfigurerer den.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 2 måneder siden #6145 by Brett Huckstep
Besvart av Brett Huckstep på emnet Tekstbasert oppslag
Takk for dette - setter pris på superraske svar.
Den mulige formgruppen 'navn' er (f.eks. år 13) 13.1 til 13.14
Disse kan behandles som en tekstetikett.

Takk,

Brett

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 2 måneder siden #6150 by bert
Besvart av bert på emnet Tekstbasert oppslag
Det første trinnet, lag en tekstkaraktertype med "skjemagruppe"-tekstene og tilordne en numerisk verdi.
I mitt eksempel er 13.1 lik 1301, 13.2 er lik 1302 og 13.12 er lik 1312, en konvertering som er lett å huske.

Her er bildet

Denne karaktertypen må tilordnes til 'Skjemagruppe'-kolonnen, den med karaktervelger-editoren

Det neste trinnet, lag en tekstkaraktertype med veiledernes navn. I verdi, tilordne samme verdi som i forrige tekstkarakter.
Her er bildet



Det siste trinnet: I karakterboken > Legg til kolonne > Beregning > Gjennomsnitt > Velg "skjemagruppe"-kolonnen (100 %) Karaktertypen for denne "beregningen" er "Veiledere"

Og det vil se slik ut.
Vedlegg:
Følgende bruker(e) sa takk: Brett Huckstep

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 2 måneder siden #6151 by Brett Huckstep
Besvart av Brett Huckstep på emnet Tekstbasert oppslag
Ah! Du er sjefen Bert!
Jeg prøvde dette på en rekke måter, men jeg brukte desimaltegn i verdikolonnen i tekstkarakteren - jeg tenkte ikke bare på å skrive den inn som f.eks. 13.1 = 1301. Det har faktisk åpnet et nytt nivå med oppslag for meg - TAKK! :oppmuntre:

Som alltid - setter virkelig pris på arbeidet ditt med denne appen. Jeg har konvertert ganske mange mennesker til iDoceo på skolen vår. Jeg vil fortsette å spre ordet...

Skål,

Brett

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.