Sammenligningsproblemer

Mer
6 år 4 måneder siden - 6 år 4 måneder siden #7287 by JECH
Sammenligningsproblemer ble opprettet av JECH

Jeg har akkurat begynt å bruke sammenligningsfunksjonen. Jeg sammenligner elevenes oppnåelseskarakter (som er et gjennomsnitt av testkarakterene deres - så det er en mappe) med målkarakteren deres. Så i utgangspunktet ber jeg den om å sammenligne ett tall med et annet. Problemet er at det gir meg feil verdier tilbake. Så for eksempel har en student et mål på 7 (kolonne B for sammenligningen) og har oppnådd en gjennomsnittlig testscore på 5.7 (kolonne A for sammenligningen). Verdien sammenligningskolonnen viser er -0.2 når den skal være -1.3. Alle sammenligningsverdiene viser feil tall.

Jeg har brukt en egendefinert karaktertype for sammenligningskolonnen min som har en maksverdi på 8 og en minverdi på -8. Bestått karakter er 0.

Hva går galt? Takk for all hjelp.
Vedlegg:
Sist redigert: 6 år 4 måneder siden av JECH.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
6 år 4 måneder siden #7288 by bert
Besvart av bert på emnet Sammenligningsproblemer
Alt avhenger av karaktertypene A, B og sammenligningen. Sørg for at de er like.

Det er litt annerledes hvis du har tildelt din egendefinerte karakter i A og B også, men jeg antar at du bare gjorde det på sammenligningen.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
6 år 4 måneder siden #7289 by JECH
Besvart av JECH på emnet Sammenligningsproblemer
OK, det gir litt mening. Problemet mitt nå er at jeg ikke vil at oppnåelse eller målkarakterer noen gang skal være negative, men sammenligningen kan være det. Jeg skal se hva jeg kan gjøre.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
6 år 4 måneder siden - 6 år 4 måneder siden #7290 by bert
Besvart av bert på emnet Sammenligningsproblemer
Med mindre du aktiverer 'cut on max' eller 'cut on min' i karaktertypen din, vil sammenligningen vise den riktige negative verdien.
Du kan ganske enkelt deaktivere den eller lage samme karaktertype med kutt aktivert og en ny uten
Sist redigert: 6 år 4 måneder siden av bert.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.