Opptak av lekser

Mer
10 år 6 måneder siden #4010 by jetay1
Opptak av lekser ble opprettet av jetay1
Jeg har akkurat begynt å bruke Idoceo, og jeg liker det så langt.

Hovedutfordringen min i undervisningen er å holde styr på hvilke lekser jeg har satt, når det er termin, og hvem som har levert det. Dette er hva jeg ønsker å kunne gjøre:

1. Den dagen jeg setter leksene, registrerer jeg et sted i klassedatabasen (a) hvilke lekser som ble satt (eventuelt med vedlagt fil), og (b) når arbeidet skal inn.

2. E-post informasjonen i (1) til studentene.

3. Når jeg setter leksene, skal det opprettes en kolonne i karakterboken for å registrere resultatene av leksene når de leveres inn, og også et notat i dagboken på forfallsdatoen for å minne meg på å hente leksene på forfallsdatoen .

4. Så for leksjoner etter forfallsdato, kanskje påminnelser, på et fremtredende sted, som elevene fortsatt skylder meg leksene om. Påminnelsene må knyttes til celler i karakterboken slik at når jeg registrerer leksene som levert, forsvinner påminnelsen.

Jeg har nettopp begynt å bruke programmet, så alt det ovennevnte er kanskje allerede mulig, men hvis det er det, har jeg ikke funnet ut av det ennå.

Joel

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 6 måneder siden - 10 år 6 måneder siden #4013 by bert
Besvart av bert på emnet Opptak av lekser
Velkommen Joel,

Her mine forslag.
Jeg ville gått for dagboken, men legg merke til at du kan gjøre akkurat det samme (lagre filer og sende e-poster) fra kolonneoverskriften, som direkte kan være oppgavens. Når du har opprettet den kolonnen, dobbelttrykk på kolonneoverskriften og trykk på Merknader (øverst)

1. Den dagen jeg setter leksene, registrerer jeg et sted i klassedatabasen (a) hvilke lekser som ble satt (eventuelt med vedlagt fil), og (b) når arbeidet skal inn.


Klassens dagbok lar deg gjøre det, legge til filer og sende e-post.
Her et skjermbilde som burde hjelpe.
Legg til filer med et trykk på bindersen, og send e-post med knappen ved siden av.



Når det gjelder forfallsdato, vil sannsynligvis legge til et arrangement være den enkleste måten.

2. E-post informasjonen i (1) til studentene.

Her et skjermbilde.


4. Så for leksjoner etter forfallsdato, kanskje påminnelser, på et fremtredende sted, som elevene fortsatt skylder meg leksene om. Påminnelsene må knyttes til celler i karakterboken slik at når jeg registrerer leksene som levert, forsvinner påminnelsen.

Denne er ikke mulig ennå. Du kan automatisk holde styr på når hver elev har levert leksene sine ( dato i celle, forklart her ), men ikke han motsatt. Men notert
Vedlegg:
Sist redigert: 10 år 6 måneder siden av bert.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.