Finnes det en masterkalender, ikke en per klasse?

Mer
10 år 1 måned siden #4438 by Engelsk lærer
Finnes det en masterkalender, ikke en per klasse? ble opprettet av Engelsk lærer
Denne appen er fantastisk, og jeg elsker å ta tak i den!

Er det en måte å legge inn møter/arrangementer etc i en masterkalender og bli minnet på dem - eller er alt alltid knyttet til en undervisningsgruppe?

Jeg vil også kunne planlegge for GRATIS perioder (dvs. jobber som må gjøres i tidslukene mellom timene), men når jeg trykker på disse periodene for å skrive inn litt tekst, gir det meg bare muligheten til å "legge til klasse".

Trenger jeg å lage en "falsk" klasse kalt "GRATIS"?

Takk

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 1 måned siden #4439 by bert
Hei engelsk_lærer,
I gjeldende versjon må alle merknader være knyttet til en undervisningsgruppe, men du kan bruke hendelsene som påminnelser. De vil vises i dagboken til alle klassene samtidig.
Flere detaljer om dette forklart her

I tillegg vil de små påminnelseslisten på hovedskjermen la deg legge til en varseldato. Når du har skrevet inn påminnelsesteksten, trykker du på den, og du vil se resten av alternativene for "Minn meg på en dag"

Når det gjelder gratisperioden, er jeg redd du må lage den falske klassen. Vi jobber med et bedre alternativ!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 1 uke siden #4491 by normanremer
Besvart av normanremer på emnet Finnes det en masterkalender, ikke en per klasse?
Jeg underviser på en videregående skole som følger en blokkrotasjonsplan. Dette betyr at vi har "oddetall" og "partall" dager (henholdsvis periode 1, 3, 5, 7 og periode 2, 4, 6, 7). Dette gjør planleggingen utfordrende, og jeg har funnet ut at selv om iDoceo har mange alternativer for planlegging, fungerer ingen av dem virkelig for meg. Jeg endte opp med å lage en falsk klasse kalt «Planner» slik at jeg kunne notere ned planer på ett sted, men dette er ikke ideelt. Jeg bruker utelukkende månedsvisningen, så alt annet er bare overflødig.

Jeg lurer på om det var i arbeid å ha en enkel hovedplanlegger i en påfølgende utgivelse av iDoceo?

Siden vår odde/partall timeplan har fargene grønn/hvit assosiert med dem på skolen min, ville det være en fantastisk funksjon å kunne fylle cellen for grønne dager med en lysegrønn bakgrunn. Dette vil spare tid og forbedre brukervennligheten. Bare en tanke. Dette er et veldig kraftig program - uvurderlig!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 11 måneder siden #4541 by normanremer
Besvart av normanremer på emnet Finnes det en masterkalender, ikke en per klasse?
Kalenderen/planleggeren er for øyeblikket ganske kompleks og kritt full av funksjoner (spesielt 3.1 Beta med sin fantastiske tidslinjevisning). Så en klasse kan knyttes til flere perioder (nødvendig for grunnskolen), men er det en måte å knytte mer enn én klasse til en enkelt planlegger (på videregående kan man undervise flere klasser av samme kurs med identiske leksjoner)? Dette vil gi deg tilgang til den samme agendainformasjonen når du klikker på planleggingsfanene for alle klasser med samme kursinnhold. Bare lurer.

Denne appen var fantastisk til å begynne med, men blir bedre og bedre for hver oppdatering!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 11 måneder siden #4542 by bert
Takk, norman, glad du likte den nye tidslinjen.

Det er ikke mulig å koble disse leksjonene mellom klasser ennå, men vi jobber med det for vår neste store oppdatering (det vil si 3.5) . Når sant skal sies, er jeg fortsatt ikke sikker på hvordan det vil se ut! Du bør fortsatt kunne legge til spesifikke endringer i en klasse selv om planen deres er koblet sammen... pågår!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.