Ny skotsk rutetabell (ulige dager)

Mer
9 år 11 måneder siden #4539 by Sean
Ny skotsk rutetabell (ulige dager) ble opprettet av Sean
I de fleste skotske videregående skoler har vi nå flyttet til 3 dager 7 leksjoner og 2 dager 6 leksjoner. Skolen min har delt disse dagene mandag, onsdag, torsdag er nå 7 perioder og tirsdag, fredag ​​er 6 perioder, periodetidene er også forskjellige for de 2 dagene sammenlignet med de 3 dagene ettersom en ekstra periode er presset inn på dagen. Dette har vist seg å være veldig vanskelig å sette opp i IDOCEO, selv om jeg virkelig håper å bruke programvaren mens jeg looooveeee den!

Så mitt spørsmål er:
Hvordan lager man en timeplan med ulike time-/timetider for hver dag?

I timeplanen kan bare 1 sett med tider settes opp, noe som resulterer i at pauser/lunsjer og perioder alle er på samme tidspunkt, men mandagslunsjen min starter kl. 13.20, men tirsdagslunsjen min starter for eksempel kl. 13.05, og perioder/timer starter og slutter kl. forskjellige tider også

Jeg har funnet ut at i kalenderen kan jeg justere dagene i syklusinnstillingen slik at jeg kan ha mine 3 dager med forskjellige periode/undervisningstider enn de 2 dagene (jeg har bare satt opp med 7 perioder hver dag i uken, men jeg kan justere tidene slik at de er satt til de 3 dagene versus de 2 odde dagene.) Men å prøve å få dette til å fungere i Schedule-funksjonen virker umulig, da den automatisk setter til 1 sett med time-/periodetimer for hele uken . Ved å bruke 'kompakt modus'-plan kan jeg sette den til å planlegge 1 med de 3 dagene i deres respektive periodetider, deretter gå til en tidsplan 2 og lage de odde 2 dagene med de andre respektive tidspunktene. Men så snart jeg hopper til full arbeidsmodus, ender menstruasjonene mine opp med å overlappe lunsjpauser og andre klasser i timeplanen for full arbeidsmodus. Å gå mellom modusene ser også ut til å forvirre appen og meg.

Er det mulig å sette opp forskjellige tider for forskjellige dager?
Jeg trenger å ha 7 timer/timer for mandag, og så bare 6 perioder for tirsdag med helt forskjellige tider/timer og minutter og så videre.

Tusen takk for råd gutter/jenter :)

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 11 måneder siden #4540 by bert
Besvart av bert på emnet Ny skotsk rutetabell (ulige dager)
Hei Sean,
Du kan sette opp den konfigurasjonen i begge modusene, men du bør enten bruke kompakt eller full størrelse!
Kan ikke fortsette å bytte mellom dem

Uansett, jeg skal forklare litt av begge deler, og du bestemmer deg for hvilken du skal jobbe med. Hvis du trenger planleggeren, som jeg antar at du gjør, så er den i full størrelse.

Kompakt modus
Tidspunktene på venstre side er kun for referanse, hvis du har lagt til farger i den, vil de bli brukt for hele uken, men du kan fortsatt legge til dine egne tider i hver tidsblokk.
Her et lite bilde:


Her vil du kunne endre disse tidene



Full størrelse
På lignende måte kan du redigere disse tidspunktene i hver tidsblokk.
I dette tilfellet kan perioden du tilordner til hver blokk endres etter eget ønske, iDoceo foreslår bare perioden som skal samsvare med en bestemt tidsramme, men du endrer den senere.

Håper dette hjelper!
Hvis du trenger flere detaljer om kalenderdelen, gi meg beskjed i full størrelse
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.