Double Lessons og planleggeren/kalenderen

Mer
9 år 9 måneder siden #4643 by ArtyAimee
Double Lessons og planleggeren/kalenderen ble opprettet av ArtyAimee
Jeg har brukt iDoceo i et år nå og har elsket det så mye at jeg har klart å konvertere noen få andre lærere på skolen til å bruke det også.

Det eneste problemet jeg har med appen er det faktum at jeg har ganske mange dobbelttimer som påvirker strukturen til planleggeren min... F.eks. Kunstklassen min vil bli sett i periode 1 og periode 2 og tekstilklassen min vil bli sett i perioden 3 og periode 4.

Jeg forstår at jeg kan konfigurere periodetidene i kalenderen til å være unike for hver klasse - men dette betyr at planleggeren min er ute av synkronisering med periodene på dagen. F.eks. Kunstklassen min vil være i periode en og tekstilklassen min vil være i periode 2!

Den eneste måten å unngå dette på er Hvis jeg holder meg til periodene på dagen ved å gå inn i samme klasse to ganger (en rett etter hverandre) - men dette har konsekvenser for planleggingen min da jeg ikke ønsker å gjenta timeplaner og nå som ny "bump"-funksjon er her (genialt) dette vil også være et problem.

Er det mulig å konfigurere kalenderen slik at en dobbel leksjon vises over to perioder uten å måtte gå inn i samme time to ganger og slik at planleggeren faktisk ser ut som timeplanen min? For å gjøre saken mer komplisert underviser jeg også enkelttimer, og derfor vil jeg gjerne kunne bytte mellom de to forskjellige formatene.

Takk på forhånd

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 9 måneder siden #4659 by Emilie
Besvart av Emilie på emnet Double Lessons og planleggeren/kalenderen
Jeg er i samme båt og har ikke funnet noen smart løsning på dette. Så jeg har satt opp mitt maksimale antall perioder som det maksimale antallet leksjoner jeg underviser på min tyngste dag, som er 5 (men egentlig er det en 9 perioder timeplan) og deretter justere timingen i henhold til leksjonen min.
Dette betyr at P1&2 er min 1. leksjon, P3&4 min 2. leksjon og så videre. Hvis jeg har en singel, regner jeg den også som en, og det samme gjelder for en trippel...
Jeg ville vært glad for en bedre løsning, men i mellomtiden er det slik jeg gjør det.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 5 måneder siden #5112 by docLaskew
Besvart av docLaskew på emnet Double Lessons og planleggeren/kalenderen
ja, samme her
funksjonalitet for dobbelttimer settes pris på

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 5 måneder siden #5159 by docLaskew
Besvart av docLaskew på emnet Double Lessons og planleggeren/kalenderen
Noen fremgang på dette??

Takk

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 5 måneder siden #5160 by bert
Besvart av bert på emnet Double Lessons og planleggeren/kalenderen
Hei docLaskew,
Dobbelttimer er mulig i iDoceo, men hver leksjon vil ta en periode som ArtyAimee forklarer i det opprinnelige innlegget hennes. Jeg er ikke sikker på om vi vil kunne forbedre dette i nær fremtid.
Løsningen Emilie foreslår i innlegget sitt er den beste tilnærmingen. I tillegg, i den gjeldende versjonen, kan periodenavnene redigeres (fra Innstillinger > Planlegger-alternativet) slik at periodenavnene samsvarer med de faktiske periodene dine. Du kan for eksempel skrive noe i form av periode 1a eller periode 1b for doble perioder.
Følgende bruker(e) sa takk: docLaskew

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 5 måneder siden #5161 by docLaskew
Besvart av docLaskew på emnet Double Lessons og planleggeren/kalenderen
Kjære bert,

Takk for ditt raske svar. Det høye aktivitetsvolumet på dette forumet er en av grunnene til å bytte til denne appen – den er godt støttet.

Jeg har jobbet rundt som foreslått av medlemmene ovenfor.

Det vil være deilig å ha denne funksjonaliteten i fremtiden, så denne delen holder tritt med resten av de høye standardene til de andre delene i appen. Jeg har tatt spranget, forlatt min forrige merkebok og kommer til å bruke iDoceo resten av året. Skal bli interessant!!

Alt best,

Leslie

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

  • Wheatland
9 år 5 måneder siden #5225 by Wheatland
Besvart av Wheatland på emnet Double Lessons og planleggeren/kalenderen
Jeg er enig, fullt støttede doble perioder ville være et utmerket tillegg. Jeg underviser både i single og double og planleggeren min ser uryddig ut; løsningen kutter ikke sennep :(

Jeg elsker fortsatt appen

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 1 måned siden #5421 by Wendy
Besvart av Wendy på emnet Double Lessons og planleggeren/kalenderen
Jeg har blitt inspirert av artyaimee til å bruke denne programvaren og har derfor de samme problemene med dobbelttimer. Jeg har satt opp timene mine som singel og så en dobbel går over to perioder. Men da jeg kom til å eksportere dem som PDF-er ved å bruke fanene nederst, eksporterte den bare den første leksjonen på dagen, ikke begge. Hjelp!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 1 måned siden #5423 by bert
Besvart av bert på emnet Double Lessons og planleggeren/kalenderen
Hei Wendy,
Fra dagbokvisningen (fanene nederst) > Trykk på tannhjulikonet øverst og sørg for at ukekonfigurasjonen viser 'Ukekonfigurasjon avhenger av kalender'
Følgende bruker(e) sa takk: Wendy

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.