Konfigurere skoleåret

Mer
9 år 2 måneder siden #5345 by janinesensei
Konfigurere skoleåret ble opprettet av janinesensei
Beklager hvis dette har blitt spurt før, men jeg har akkurat begynt, og blir veldig forvirret! Vårt nye skoleår i Australia starter denne uken, så jeg prøver å gjøre meg klar til å gå.

Jeg har opprettet klassene mine (alle 17!), laget linjer på timeplanen for å matche timeplanen vår, og lagt klassene til timeplanen for uke 1. Jeg prøver å sette opp kalenderen, slik at timeplanen (jeg vil faktisk kalle det en tidsplan) gjentas gjennom hele året.

Spørsmålet mitt er, hvordan setter jeg opp skoletermindatoer, slik at timeplanen/planleggeren vet når ferien er? Jeg kan se hvordan jeg legger til en individuell ferie, f.eks. Labor Day, men hvordan legger jeg til helligdagene på slutten av hver semester (en to ukers pause)?

Jeg brukte den automatiske kopieringsfunksjonen i kalenderen for å kopiere den første uken slik at timeplanen min vises riktig frem til slutten av første semester, men hvordan får jeg timeplanen til å starte på nytt ved begynnelsen av semester 2?

Jeg håper det gir mening?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 2 måneder siden #5346 by bert
Besvart av bert på emnet Konfigurere skoleåret
Velkommen Janine,
Du har det nesten. Jeg vil anbefale en rask sikkerhetskopi før du fortsetter i tilfelle noe går galt med kopien. Fra hovedskjermen trykker du på Sikkerhetskopiering, rask sikkerhetskopiering og venter på at meldingen "Sikkerhetskopiering fullført" skal vises.

Den automatiske kopien kan konfigureres til å starte/slutte på gitte datoer. Du bør velge uke 1 og deretter på 'Automatisk kopi' , trykk på Fra , velg første dato for termin 2 og kopier deretter.
Finn et par skjermbilder nedenfor








Vår neste versjon vil forbedre denne automatiske kopien og vil gjøre disse trinnene mer intuitive.
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 2 måneder siden #5347 by bert
Besvart av bert på emnet Konfigurere skoleåret
Pass på at du er i UKE-modus, skjermbildene er for en annen type kopi.

Når kalenderen er satt. Du kan legge til disse helligdagene manuelt, trykk på FERIE-modus og på venstre side i kalenderen velger du dagene du vil markere som helligdager

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.