Tidslinje-fanen - ingen timer planlagt-

Mer
8 år 2 måneder siden #6138 by brettm
Tidslinjefanen viser feil ble opprettet av brettm
I sidefanen Tidslinje under Dagbok har jeg en feil:

"Ingen perioder konfigurert i kalenderen for disse datoene 2/2015 - 2/2017. Velg en annen dato"

I Alternativer under Planlegger har jeg satt opp 5 perioder og har brukt dem til å lage min ukeplan. Dette har gått over til planleggeren og deretter til dagbokplanleggeren hvor jeg planlegger timene mine.

Men ingenting vises i tidslinjen ... noen tanker?

Takk skal du ha,
Brett

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 2 måneder siden #6139 by bert
Besvart av bert på emnet Tidslinjefanen viser feil
Hei brettm,
Hvis tidslinjen ikke finner en periode, er det fordi den faktisk ikke er konfigurert på disse datoene.

Som en enkel test:
- Åpne timeplanen din, se etter en dato der denne timen tilsynelatende er planlagt
- Trykk og hold på den > Rediger og du vil se her at enten er 'Klasse'-feltet tomt eller det tilhører en annen klasse, ikke den du trenger (kanskje det er fjorårets?)
Følgende bruker(e) sa takk: brettm

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 2 måneder siden #6140 by brettm
Besvart av brettm på emnet Tidslinjefanen viser feil
Ok Bert,

Det er den... Jeg hadde ikke en klasse tildelt siden jeg er en barneskolelærer, og hvis jeg tildeler en klasse, har hver periode samme farge som den som ble tildelt klassen. Jeg ønsket å kunne ha forskjellige farger for hvert fag jeg underviser i, så jeg har en visuell planlegger som jeg viser til mine "visuelle" barn.

Siden jeg ikke har en klasse, bruker iDoceo "Location"-feltet - og det lar meg sette "Maths" til rødt, "Integrated unit" til Blue og så videre.

To tanker da:
1. Det kan være greit å merke seg i manualen din at tidslinjen IKKE vises uten at en "Klasse" er tildelt i timeplanen (eller kanskje jeg bare gikk glipp av det!)

2. Når neste versjon kommer ut – kan du inkludere et alternativ for å justere farger etter emne for grunnskolelærere som underviser i mange fag!? (Vær så snill, vær så snill!)

Takk som alltid for fantastisk støtte.

Noen hint om neste versjons tidsramme? og hva kan det inneholde?!?

hilsen,
Brett

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.