2 ukers sekvens etter halvtermin

Mer
7 år 7 måneder siden #6451 by AndyPaul
Jeg har hatt dette programmet i noen år nå og dupliserer alltid mine 2 uker manuelt, jeg tenkte det var på tide å finne ut hvorfor programmet ikke gjør det jeg forventer.

Her er problemet.

1. Jeg setter opp året med høytider, noen ganger er det 2 uker, noen ganger er det 1.

2. Jeg setter opp min første 2 ukers timeplan.

3. Jeg dupliserer denne 2 ukers syklusen og ber om at den limes inn i resten av året.

4. Når den når en 1 ukes pause, går alt ut av synkronisering.

Det ser ut til at selv om jeg har satt datoer som en helligdag, vil den fortsatt skrive uken inn, jeg kan ikke se det da det er satt som en helligdag. Her er mitt eksempel:

21. oktober bryter vi opp for en uke, vi har akkurat fullført uke 1, så når vi går tilbake den 31. oktober bør det være uke 2, men det er det ikke, det er tilbake til uke 1.

Sikkert jeg mangler noe her, hvorfor skulle det tro at etter en ukes ferie ville vi gå tilbake til start igjen. På en 2 ukers pause som påskeferie osv. er alt bra, fordi 2 ukers syklusen er satt i pausen.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
7 år 7 måneder siden #6452 by bert
Hei Andy,
Du trenger bare å gjøre den kopien etter halve terminen med den nye sekvensen. Helligdager endrer ikke den opprinnelige rekkefølgen på noen måte.
Fra tidsplanvisningen, med uke 1 på sikt, trykk på Kopier.
Sørg for at 'Fra'-datoen starter etter halvår og Pasta

En rask sikkerhetskopi anbefales før du gjør noe av dette i kalenderen.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
7 år 7 måneder siden #6453 by AndyPaul
Hei Bert,

Takk for svar, men jeg gjør det allerede, det jeg spør om er, er det ikke mulig å ta den første 2 ukers syklusen og deretter kopiere den ut gjennom året med helligdager i betraktning. Syklusen endres ikke gjennom året, så den bør kunne replikeres de første 2 ukene frem til juli neste år.

Jeg leser i utgangspunktet at du bare kan duplisere en syklus for hvert halvår og ikke hele året på én gang.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
7 år 7 måneder siden - 7 år 7 måneder siden #6454 by bert
Kriteriene for en A/B-ukeplan er ikke de samme overalt.
iDoceo gjør ikke antagelser og kopierer A/B-sekvensen innenfor datoene du konfigurerer i Fra/Til, ingenting annet.
Å endre datoen for halvår og trykke på Lim inn igjen er ikke en gang, men det er ikke så vanskelig heller!
Sist redigert: 7 år 7 måneder siden av bert. Årsak: skrivefeil

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
7 år 7 måneder siden - 7 år 7 måneder siden #6455 by AndyPaul
Jeg har undervist på 5 skoler i løpet av min 30 år lange karriere, og alle har fortsatt der de slapp etter en pause, så så vidt jeg kan se, vil de fleste ha nytte av at dette alternativet er tilgjengelig.

Idoceo har nettopp gått og mistet en stjerne på tilbakemeldingen min :(
Sist redigert: 7 år 7 måneder siden av AndyPaul.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
7 år 6 måneder siden #6531 by tj007
Jeg er enig med Andy her. Det er bare et lite alternativ som vil gjøre verden til en forskjell. Tid spart av lærere betyr at de har mer tid til positive tilbakemeldinger!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.