Planleggerperiodebestilling

Flere
4 år 6 måneder siden - 4 år 6 måneder siden #8219 by mhoye
Hei,

Jeg brukte iDoceo i fjor og «brøytet» egentlig bare fjorårets karakterbok/planlegger for å skrive inn årets informasjon for dette nye skoleåret. Jeg tror at som et resultat av dette, viser planleggingsvisningen min de riktige klassetrinnene med de riktige tidene, men de vises i planleggervisningen, fra topp til bunn, i kronologisk visning av fjorårets rekkefølge, selv om disse klassetrinnene skje på andre tider av døgnet DETTE året enn de gjorde i fjor. (Jeg prøvde å legge ved skjermbilder til denne meldingen for å illustrere problemet mitt, men dessverre så det ikke ut til at "vedlegg"-lenken fungerte.) Finnes det noen enkel måte å fikse dette planleggervisningsproblemet uten å rote til "Schedule"-visningen min for dette år? Gi meg beskjed ASAP. Takk!
Vedlegg:
Sist redigert: 4 år 6 måneder siden av mhoye.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
4 år 6 måneder siden #8220 by bert
Hei mhoye,
Rekkefølgen i planleggeren avhenger ikke av start-/sluttidene, men av Periode du har valgt.
Disse periodene er oppført i Innstillinger > Planlegger, og som standard er de nummerert fra 1 til 20. Det er rekkefølgen de vises i.
Jeg er redd det ikke er en enkel måte å endre din nåværende bestilling i Planneren. Du bør redigere navnene på menstruasjonene dine for å vite hva som kommer først. Og trykk lenge på tidslukene dine > Periode for å tilordne den rette.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
4 år 6 måneder siden #8222 by mhoye
Med andre ord, i Planlegger-panelet i Innstillinger-menyen, kan jeg trygt gi nytt navn til Periodene for å gjenspeile DETTE årets rekkefølge av klassetrinn? (Akkurat nå viser Planner-ruten i Innstillinger-menyen FIRSTE års rekkefølge av klassetrinn.) Vil endring av den rekkefølgen i Planner-ruten følgelig ødelegge tidsplanvisningen jeg har, som akkurat nå reflekterer årets karakterrekkefølge- nivå klasser? Vennligst gi råd. Takk.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
4 år 6 måneder siden #8223 by mhoye
Og hvis du muligens kunne avklare forslaget ditt: "Og så lenge trykk på tidslukene dine > Periode for å tilordne den rette." Jeg var ikke sikker på hva et "langt trykk" er - og hvor nøyaktig er "tidslukene > Periode" plassert? Beklager at jeg er litt tett på det punktet. Takk for hjelpen. :)

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
4 år 6 måneder siden #8224 by mhoye
Og som en ekstra illustrasjon...

Jeg gikk videre og oppdaterte rekkefølgen av perioder i Planner-panelet i Innstillinger-menyen. (Se et av de vedlagte skjermbildene.) Ved å gjøre dette fant jeg ut at i den faktiske Planner-visningen (se det aktuelle skjermbildet) "sidelengs bildetekster" på venstre marg på siden nå MATCH Planner-ruten i Innstillinger. Den fargekodede rekkefølgen av klasser i den samme Planner-visningen stemmer imidlertid fortsatt ikke overens med disse sidelengs bildetekstene. Det gjenværende skjermbildet jeg har lagt ved viser tidsplanvisningen for samme uke som ble inkludert i Planner-visningen.

Så er det noen mulig måte for meg å korrigere Planner-visningen slik at de faktiske fargekodede delene samsvarer med rekkefølgen på sidelengs bildetekstene? Jeg vet at jeg kanskje slår en død hest (beklager den grafiske likheten) — og jeg kan utvilsomt leve med den sprø rekkefølgen i Planner-visningen hvis jeg må (siden de riktige tidene er oppført på de fargekodede etikettene) — men det ville vært flott om jeg kunne fikse det på en eller annen måte. Igjen, vennligst gi råd. Takk!
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
4 år 6 måneder siden - 4 år 6 måneder siden #8226 by bert
Jada, la meg oppklare det litt.

Sideveistekstene vil alltid samsvare med planleggerinnstillingene. Det er ingen vei rundt det, og det avhenger ikke av noe start-/sluttidspunkt, klassekonfigurasjon eller noe annet alternativ. Det vil alltid vises i samme rekkefølge.

Her er et bilde


Timeplanen vil vise klassene dine i henhold til start-/sluttidene.

Fargen på et bestemt spor i enten planleggeren eller timeplanen avhenger av fargen som er tildelt den bestemte klassen (fra listen over klasser, rediger en > Farge ) eller fra timeplanen > langt trykk på en klasse > Farge.

Fargen avhenger ikke av noen annen parameter enn klassen som er tilordnet den. Samme klasse vil alltid ha samme farge.

Planleggeren
viser klasser i rader. Periode 1 viser klasser på rad 1, periode 2 viser klasser på rad 2 og så videre. Radposisjonen i planleggeren avhenger kun av denne perioden og ikke av start-/sluttidspunkter.
Her er et par bilder av samme klasse vist i timeplanen og planleggeren






Og et langt trykk eller trykk og hold er bevegelsen du må gjøre for å se alle tilleggsalternativene på en hvilken som helst visning i iDoceo. Tidsplanen, planleggerens karakterbok, en elev, celle, kolonne, etc.
www.idoceo.net/index.php/en/help/main-gestures

I de forrige bildene vil et langt trykk på den rosa klassen > Rediger la deg endre perioden/raden for den aktuelle klassen.

Jeg håper det gir mer mening nå.
Vedlegg:
Sist redigert: 4 år 6 måneder siden av bert.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.