Koble celler mellom forskjellige faner

Mer
8 år 8 måneder siden #5648 by james.me.robinson
Koble celler mellom forskjellige faner ble opprettet av james.me.robinson
Jeg vil veldig gjerne få iDoceo til å samle vurderingsinformasjon i én fane slik at jeg kan se den generelle fremgangen til eleven på alle vurderingsområder.

Vi har egne faner for hver enhetsvurdering som er knyttet til våre vurderingskriterier. Når jeg krysser av for disse cellene, vil jeg gjerne at de lenker til det overordnede APP-arket slik at jeg kan se hvilke APP-kriterier som er oppfylt. Det vanskelige er at flere ulike vurderinger vil knyttes til de samme APP-kriteriene, så jeg trenger at den ser på alle forekomster av et kriterium og krysser av hvis noen av dem er krysset av.

For eksempel i en fusjonsenhet kan en pupill legge til løkker (T1). I en senere enhet kan de også legge til løkker, også T1. Jeg skulle ønske at iDoceo kunne se på alle fanene, og se om T1 har blitt krysset av noe sted.

Jeg har lagt til noen bilder hvis det hjelper.
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 8 måneder siden - 8 år 8 måneder siden #5649 by bert
Besvart av bert på emnet Koble celler mellom forskjellige faner
Hei James,
Har du prøvd funksjonen for koblede kolonner? Du kan vise/redigere de samme kolonnene i forskjellige faner samtidig.
Her er artikkelen som forklarer detaljene
Sist redigert: 8 år 8 måneder siden av bert.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 8 måneder siden #5650 by james.me.robinson
Besvart av james.me.robinson på emnet Koble celler mellom forskjellige faner
Hei Bert,
De koblede kolonnene vil ikke fungere, tror jeg ikke, da det er flere kolonner som må kobles til én kolonne i APP-arket. Det må være mer en IF-funksjon tror jeg, slik at hvis en bestemt celle er krysset av i noen av de relevante kolonnene så vises en hake i APP-arket.

Gir det mening?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 8 måneder siden #5651 by bert
Besvart av bert på emnet Koble celler mellom forskjellige faner
Absolutt. Det krever litt ekstra konfigurasjon fra din side. Hvis du er i humør, her er trinnene.

Du må tilordne en numerisk verdi for å hake først, slik at iDoceo vet hvordan du arbeider med IF-betingelsen i formelen din.

Dette er ikke så vanskelig, trinnene er forklart her i detalj
Kort sagt:
Du må konfigurere en karaktertype (la oss kalle det 'hakemerker') og tildele en 1 til hakeikonet. du trenger bare å gjøre dette én gang.

Tilordne denne karaktertypen "hakemerker" til kolonnene dine.

Du kan enten gjøre dette med en enkelt kolonne: Dobbelttrykk på en overskrift > Karaktertype
eller i bulk: Verktøy > Kolonner > Velg kolonner > Rediger > Karaktertype

Du vil nå kunne konfigurere en formel (legg til kolonne > beregning > formel) med HVIS-funksjonene du trenger. Resultatet vil være numerisk, men du kan også vise det resultatet automatisk som et ikon. La oss først fokusere på formelen.

Hvis en hake på noen av de relevante kolonnene (KOLONNE1, KOLONNE2 i eksempel) vil gi en hake (verdi 1) i apparket, vil formelen se slik ut:

HVIS( MAKS(KOLONNE1;KOLONNE2;KOLONNE3)>=1; 1; 0)

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 7 måneder siden #5875 by james.me.robinson
Besvart av james.me.robinson på emnet Koble celler mellom forskjellige faner
Takk for dette Bert. Jeg er i ferd med å redigere alt, men det ser ut til å fungere. Hurra!

Bare et annet spørsmål.

I stedet for å vise et tall, kan jeg få det til å vise en hake når verdien er én eller høyere og ingenting når den er null? Eller kan jeg ha en rekke symboler slik at jeg kan vise om verdien er 2,3 osv. slik at jeg kan vise styrken til å oppfylle kriteriene?

Takk for all hjelp.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 7 måneder siden #5876 by bert
Besvart av bert på emnet Koble celler mellom forskjellige faner
Ja. Du finner detaljene forklart her.
www.idoceo.net/index.php/en/howto/calcul...lculation-as-an-icon
Fokuser på å få det numeriske resultatet riktig først (0,1,2,3) og ikonkonverteringen vil være bare et par skritt unna.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 7 måneder siden #5885 by james.me.robinson
Besvart av james.me.robinson på emnet Koble celler mellom forskjellige faner
Strålende takk Bert.

Et problem til, beklager.

Jeg har laget hele iDoceo-arbeidsboken og delt med ansatte uten det overordnede APP-arket, men må nå kopiere det overordnede arket til de andre lærernes klassearbeidsbøker slik at de kan ha oversikten. Når jeg kopierer den over, ser ikke formlene ut til å fungere, selv om fanene og kolonnene er de samme som arbeidsboken jeg har laget den på. Er det en rask måte å sikre at formlene oppdateres og fester seg til fanene og kolonnene i arbeidsbøkene uten å gå gjennom hver enkelt?

Jeg har lagt ved et utkast til versjon vinn formlene som fungerer på de første kolonnene på APP-arket.
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 6 måneder siden #5886 by bert
Besvart av bert på emnet Koble celler mellom forskjellige faner
Hei James,
Jeg er redd du ikke kan overføre den eneste APP-fanen med beregninger etter å ha importert en mal. Den opprinnelige formelen og dens sammensetning er basert på en unik intern ID, ikke på kolonnenavn.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 6 måneder siden #5898 by james.me.robinson
Besvart av james.me.robinson på emnet Koble celler mellom forskjellige faner
Hei Bert, det er synd. Jeg må finne en vei rundt det.
Hvis de allerede har spalter i en klassebok med videoer etc. er det en enkel måte å kopiere dette til den nye malen?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.