En måte å skjule eller slette elever fra sitteplanen

Mer
5 år 7 måneder siden #7610 by ejsnash
Er det en måte å skjule eller slette elever fra en sitteplan? Jeg er en spesiallærer som ser en halv klasse om gangen. Jeg kan filtrere dem etter gruppe, men å gjøre det daglig i 6 klasser er kjedelig og roter til arrangementet. Jeg kan ikke bare lage en egen klasse for hver fordi det blir rotete når jeg skal legge inn karakterene deres i distriktssystemet vårt på slutten av markeringsperioden.

Er det også en mal eller tilfeldig sittearrangement som er i en halvsirkel?

Takk skal du ha!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
5 år 7 måneder siden #7611 by bert
Hei ejsnash,
Ingen halvsirkel ennå, bare full sirkel, men notert, jeg skal se hva vi kan gjøre.

Filteret skal være den beste måten å håndtere en halv klasse om gangen. Fortell meg de spesielle problemene du har med den. Filteret beholdes for hver klasse selv om du bytter til en annen.


Advarsel: Spoiler!
Følgende bruker(e) sa takk: ejsnash

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
5 år 7 måneder siden #7636 by ejsnash
Jeg må lage en sitteplan for bare enkelte elever i en klasse fordi jeg bare ser en halv klasse om gangen. Jeg ville opprettet disse gruppene som separate klasser i karakterboken, men når det er på tide å legge inn karakterene deres i distriktssystemet vårt, er de oppført alle sammen.
Hvis jeg bare drar de ekstra elevene til hjørnet av sitteplanen, blir de fortsatt valgt hvis jeg bruker tilfeldig velger.
Er det også en måte å slette eller ombestille sitteplasser i rullegardinmenyen?
Takk!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
5 år 7 måneder siden #7646 by bert
Jeg skal se om vi kan forbedre det i fremtiden ejsnash. Hjelper ikke filteret til å skjule en bestemt gruppe?

Sitteplanene er alltid sortert fra 1 til 10, men du kan slette/nullstille en med et trykk på Verktøy (øverste bjelke) > Tilbakestill sitteplan.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
5 år 7 måneder siden - 5 år 7 måneder siden #7671 by ejsnash
Filteret hjelper ikke fordi hver gang jeg trengte å se hele klassen, måtte jeg fortsette å bytte filtre. Det ville vært mange ganger om dagen, hver dag. Når filteret er i bruk, filtrerer det også både karakterboken og sitteplanen samtidig. Når filteret er slått av, kommer alle disse elevene tilbake til sitteoversikten. Her er et eksempel på hvordan det ser ut når jeg bare har de ekstra elevene gruppert i hjørnet.


Det ville vært kjempebra å kunne lage setediagrammer (spesielt ved å bruke automatisk gruppering) basert på disse gruppene uten å endre filtrene ofte. Vennligst vurder det for fremtidige oppdateringer. Jeg er sikker på at mange lærere (spesielt grunnskole) ville finne det nyttig på grunn av hvor ofte vi jobber med små grupper i en klasse.
Vedlegg:
Sist redigert: 5 år 7 måneder siden av ejsnash.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
5 år 7 måneder siden #7672 by bert
Jeg skal se hva vi kan gjøre.
Filteret på sitteplanen påvirker imidlertid ikke karakterboken.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.