'karakterer fra mål'-alternativet

Mer
10 år 11 måneder siden #3121 by elveløper
'karakterer fra mål'-alternativet ble opprettet av elveløper
Jeg har et nydelig oppsett der hver vurdering (av 20) konverteres til en gjennomsnittskarakter ved å bruke GCSE-karaktergrenser. A* er grønn, og så videre ned til rød for F.

Problemet mitt er at noen elever er målrettet mot en E, så hvis de får en E gjør de det bra. Andre er målrettet en A og en E ville være en katastrofe.

Kunne vi ha en ny type beregning som så på karaktersystemet vi har lagt inn og sjekket det opp mot en annen verdi (kolonnen 'studentsmål' i mitt tilfelle) og deretter ga deg antall karakterer over/under målet studenten var ?

Dette ville være ekstremt nyttig, det kan da vises over sitteplanen som et '+/- tall'.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 11 måneder siden #3124 by bert
Besvart av bert på emnet 'karakterer fra mål'-alternativet
Hei elver,
Ja jeg liker det. Det har på en eller annen måte blitt foreslått allerede, men på en annen måte. Jeg liker ideen om å legge til en spesifikk beregning for det.
Det er ikke tid igjen til å legge det til i denne kommende versjonen 3.0, men vi legger det til i neste, regn med det.
iDoceo 3.0 vil tilby ytterligere beregninger, og de kan aktiveres/deaktiveres etter ønske (fra hovedskjerminnstillingene) slik at du kan skjule de du ikke trenger i listen og holde den kortere. Denne typen sammenligning vil sannsynligvis være skjult som standard, jeg er litt bekymret for at de nye brukerne finner alt for mange alternativer fra starten (sannsynligvis er det allerede for sent for det) :P )
Som en midlertidig løsning i 3.0, kan du bruke Addisjon/Substraksjon for å sammenligne med en målkarakter, prøv det så snart oppdateringen er tilgjengelig og la meg få vite hvordan det fungerte for deg.
Vi vil forhåpentligvis begynne beta-testene innen slutten av neste måned, og utgivelsen bør ikke ta mye lenger tid enn det.
Vennlig hilsen

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 11 måneder siden #3129 by elveløper
Besvart av elveløper på emnet 'karakterer fra mål'-alternativet
Hei Bert, takk for svar. Jeg skal gjøre akkurat det og legge ut her hvordan det fungerer :)

Fortsett det gode arbeidet.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.