- Takk for at dere fikk: 1
Om GDPR
- chrisrowe
- Tema
Mindre
Mer
2 år 3 måneder siden #30650
by chrisrowe
Om GDPR ble opprettet av chrisrowe
Vel for meg i alle fall.😢
Jeg elsker IDoceo, det holder meg så organisert. Muligheten til å kopiere timeplaner fra gruppe til gruppe hvert år er en gave fra et DT-undervisnings-/prosjektbasert synspunkt. Hver leksjon er knyttet til OneDrive-presentasjonene mine, så jeg er bare et klikk unna å starte leksjonen min. Karakterboken er så mye mer nyttig enn et regneark som lar meg følge regelmessig med elevenes fremgang, logge intervensjoner og visuelt holde oversikt over senarbeid, fravær osv.
Jeg tror jeg ikke ville vært så effektiv som jeg er hvis jeg ikke brukte den.
Noe som snart er tilfelle...
Skolen min dikterer meg at GDPR absolutt forbyr bruk av iPad Pro (Face ID selvfølgelig) som en enhet for å lagre elevkarakterer på!
Har noen andre opplevd dette? Er det noen måte å kjempe mot hjørnet mitt?
Jeg elsker IDoceo, det holder meg så organisert. Muligheten til å kopiere timeplaner fra gruppe til gruppe hvert år er en gave fra et DT-undervisnings-/prosjektbasert synspunkt. Hver leksjon er knyttet til OneDrive-presentasjonene mine, så jeg er bare et klikk unna å starte leksjonen min. Karakterboken er så mye mer nyttig enn et regneark som lar meg følge regelmessig med elevenes fremgang, logge intervensjoner og visuelt holde oversikt over senarbeid, fravær osv.
Jeg tror jeg ikke ville vært så effektiv som jeg er hvis jeg ikke brukte den.
Noe som snart er tilfelle...
Skolen min dikterer meg at GDPR absolutt forbyr bruk av iPad Pro (Face ID selvfølgelig) som en enhet for å lagre elevkarakterer på!
Har noen andre opplevd dette? Er det noen måte å kjempe mot hjørnet mitt?
- Ruislip
Mindre
Mer
- Takk for at dere fikk: 29
2 år 3 måneder siden #30656
by Ruislip
Besvart av Ruislip på emnet Om GDPR
Hei,
Å bekjempe irrasjonell byråkrati er veldig vanskelig og aldri vellykket.
Det er ingen grunn til å forby en iPad og ikke forby karakterbøker på papirnotisblokker, dessuten er iPad passordbeskyttet og papirnotisblokker er det ikke.
Finn vedlagt vår personvernerklæring i tilfelle det kan være til hjelp.
www.idoceo.net/index.php/en/instructions/privacy-policy
Med vennlig hilsen
Karla
Å bekjempe irrasjonell byråkrati er veldig vanskelig og aldri vellykket.
Det er ingen grunn til å forby en iPad og ikke forby karakterbøker på papirnotisblokker, dessuten er iPad passordbeskyttet og papirnotisblokker er det ikke.
Finn vedlagt vår personvernerklæring i tilfelle det kan være til hjelp.
www.idoceo.net/index.php/en/instructions/privacy-policy
Med vennlig hilsen
Karla