Klikk på Planner-sideperiodeoverskriften for å gå direkte til klasse/karakterbok

Flere
1 år 1 måned siden #30787 by pauhana658
Når idoceo åpner, går den til Planner-siden, hvor jeg har timeplanene for hver periode. Hyggelig. Men da vil jeg generelt gå til klassesiden. På Mac kan jeg raskt dobbeltklikke/trykke på Planner-perioden og det vil oftest ta meg til klassesiden. Men ikke alltid (og aldri på iPad/iPhone). Noen ganger åpner det bare opp perioden for redigering av timeplanen. Så jeg ender ofte opp med å lukke den, gå til Tidsplan-siden og klikke/tappe på perioden. Ikke så praktisk. Hva med å klikke på periodens hvite tekstfelt for å åpne det for oppføring/revisjon og klikke på periodeoverskriften for å gå direkte til klassen? Ett klikk for hver funksjon, og begge funksjonene er tilgjengelige fra Tidsplan-siden. noen tanker?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 1 måned siden #30788 by bert
Hallo,
 Fra iPad-innstillinger (eller toppmeny > iDoceo > Reserverte innstillinger på Mac) Sørg for at du aktiverer «dobbelttrykk åpner en klasse i planleggeren)
 Et langt trykk på overskriften (blokk)-delen > åpne vil fungere på både timeplan, planlegger, iPad og Mac

hilsen,
Bert
 

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 1 måned siden #30818 by pauhana658
Jepp, jeg har allerede den dobbeltklikk-innstillingen aktivert. Likevel, uansett grunn, fungerer det ikke alltid. Visste imidlertid ikke om det lange trykk. Det skal jeg prøve.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.