Langlisteproblem

Mer
11 år 5 måneder siden #2161 by Jamesb
Langlisteproblem ble opprettet av Jamesb
Jeg har en liste over brukernavn og passord for klassene mine for å få tilgang til leksene deres på nett. Når jeg importerer csv-filen kan jeg ikke se tidligere 231 oppføringer. Det dekker kun alfabetiske etternavn opp til bokstaven L. Noen forslag til hva problemet kan være?

Takk på forhånd,
Ben.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 5 måneder siden - 11 år 5 måneder siden #2162 by bert
Besvart av bert på emnet Langlisteproblem
Hei Ben,
Det burde ikke være noe problem med den listen ... annet enn å bruke noen sekunder mer enn vanlig på å gjengi riktig (du må bare vente litt).
Jeg tipper det kan være en spesiell karakter som lurer appen til å tro at CSV-en faktisk er kortere enn den egentlig er.
Hvis du er på en PC eller en MAC, vil jeg foreslå at du bruker LibreOffice ( libreoffice.org ) for å åpne den originale CSV-filen, sjekk at ingenting er galt rundt rader 230ish og eksporter igjen til CSV med disse innstillingene:
  • Tegnsett Unicode (UTF-8)
  • Feltavgrensning , (komma)
  • Tekstskilletegn " (dobbelt anførselstegn)
  • "Lagre celleinnhold som vist"
LibreOffice har en utmerket CSV-parser/generator, og den burde løse det. Hvis det ikke gjør det, gi oss beskjed, så skal vi tenke nytt.


PS: Rundt 300-350 rader, det er et begrenset antall kolonner du har lov til å legge til før appen går tom for minne, jeg antar at du bruker denne "klassen" kun for referanse, og det vil bare være noen få kolonner i den.
Sist redigert: 11 år 5 måneder siden av bert.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.