Kan ikke redigere celler i ny kolonne

Mer
11 år 5 måneder siden #2206 by yindee
Kan ikke redigere celler i ny kolonne ble opprettet av yindee
Jeg har lagt merke til at i mange (men ikke alle) tilfeller når jeg oppretter en ny kolonne, for å inneholde karakterene jeg har gitt for en oppgave, er jeg ikke i stand til å redigere cellene ved siden av elevnavn fordi redigeringsalternativet dosen ikke vises etter en langt trykk for å få frem menyen. Når menyen vises, er de eneste alternativene jeg ser, farge, slett, kopier og merknader. Men jeg kan se redigeringsalternativet i noen av cellene jeg har opprettet. Jeg legger også merke til at hvis jeg dobbelttrykker på cellene i den nye kolonnen, vises alternativene for ekstra rask oppmøte. Jeg har dobbeltsjekket og de nye kolonnene jeg har opprettet er ikke oppmøtekolonner.

Hvordan kan jeg fikse dette?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 5 måneder siden #2207 by bert
Besvart av bert på emnet Kan ikke redigere celler i ny kolonne
Hei yindee,
Det er litt rart, men du bør ta en titt på (System) Settings/iDoceo og deaktivere "Ny kolonne arver egenskaper"-innstillingen. Dette vil tvinge frem nye kolonner som tekst/ikoner, og du vil definitivt unngå dette problemet. Merket imidlertid for å sjekke det for vår neste oppdatering.

hilsen,

PS: Hvis noen andre opplever det samme problemet og kan gi noen trinn for trinn for å reprodusere det, kan vi spore det opp.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 5 måneder siden #2212 by yindee
Besvart av yindee på emnet Kan ikke redigere celler i ny kolonne
Takk for rask tilbakemelding. Etter å ha deaktivert innstillingene for Ny kolonne arver egenskapene, ser det ut til å fungere slik det skal nå.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 5 måneder siden #2213 by yindee
Besvart av yindee på emnet Kan ikke redigere celler i ny kolonne
Det så forresten ut til at den eneste gangen dette skjedde var da jeg opprettet en ny kolonne ved siden av en eksisterende ekstra rask oppmøtesjekk. Det ser imidlertid ut til å være fikset nå

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.