Funksjonsforespørsel, ikonteller

Mer
11 år 2 måneder siden #2676 by Brett Huckstep
Vår neste utgivelse 2.6 ble opprettet av Brett Huckstep
Min mest ønskede funksjon: Telle ikoner

Hei.
Etter å ha tilbrakt tid med denne flotte appen den siste uken har det blitt åpenbart for meg at det som ville gjøre størst forskjell for meg ville være en COUNT-funksjon - knyttet til ikoner.
Jeg skal gi deg et eksempel - med min nåværende karakterbok kjører jeg en pågående konkurranse med premier på høykant. Jeg tildeler karakterer for H/W basert på følgende:
(Min tomt er en konkurransedyktig gjeng, og dette er systemet vi ble enige om!)

Sendt til rett tid (grønn hake , poengsum = +2),
Sendt e-post i stedet for innlevert (e-postikon, poengsum = +1),
Sen (eggtimer, poengsum = -5).

Jeg kombinerer deretter disse poengsummene med markeringen:

Mangler detaljer (tommel ned, poengsum = +1),
Bra (tommel opp, poengsum = +3)
Meritter (smiley, poengsum = +5)
Hall of fame-inngang (Gold Cup, Score = +10)
Kopiert! (Rødt flagg, poengsum = -10)

Nå fungerer scoringssystemet fint for øyeblikket MEN hvis jeg kunne også telle ikoner jeg kunne lage en egen kolonne for: Antall sent, antall fortjenester, antall mangler detaljer osv.
Dette ville gi et veldig kraftig system så vel som et visuelt og ville være flott å sende en e-post til foreldre med en rask oversikt over ytelse. En tellefunksjon ville også være like nyttig om ikke mer for oppmøteboken jeg har laget.

Angående eventuelle kommende funksjoner - jeg forventer ikke å få alt gratis! Hvis en tellefunksjon / statistikktillegg ble gjort i appkjøp, ville jeg gjerne brukt det ekstra, det ville vært verdt det!

Bare mine forslag basert på å bruke tid med appen. Alt godt og fortsett med det flotte arbeidet. Jeg sprer allerede ordet om idoceo, og det er en stor skole...

Cheers!

Brett

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 2 måneder siden #2677 by bert
Besvart av bert på emnet Vår neste utgivelse 2.6
Takk for tilbakemeldingen Brett,
Absolutt, stol på den disken (gratis) :P
Dette er noe vi har forsinket, men nå som vi har mange nye ikoner å velge mellom, er det et must.
Jeg tenkte til og med å kunne velge retningen som telleren skulle fungere i (venstre eller høyre), men jeg er ikke sikker på om det i det hele tatt ville være nyttig med konfigurasjonen din, og det kan legge til unødvendige alternativer... la meg få vite hva du tenker på dette.

PS: Jeg har flyttet emnet til et nytt fordi forklaringen din fortjener det, og noen brukere vil kanskje legge til kommentarer til det.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 2 måneder siden #2678 by Brett Huckstep
Besvart av Brett Huckstep på emnet Vår neste utgivelse 2.6
Hei Bert - takk for den nyheten. Trist egentlig hvor begeistret jeg kan bli av å motta en regnearkfunksjon. Jeg burde nok komme meg ut mer :)

Når det gjelder en retningsberegning, er jeg ikke sikker på at jeg vet hva du mener. Noe som ligner på et horisontalt oppslag? I utgangspunktet med måten jeg organiserer ark på, setter jeg datakolonnene til høyre og de sammendragsberegnede kolonnene helt til venstre. Jeg finner en enklere måte å se viktige beregninger uten å bla helt til høyre. Under dette systemet ville jeg alltid telle fra venstre til høyre. Jeg antar at hvis du hadde en rekke forskjellige systemer på samme ark med beregnede felt i midten, ville du måtte spesifisere i hvilken retning du skal søke etter ikonkriteriene dine - var det dette du mente? Jeg er sikker på at noen brukere vil ha nytte av den funksjonaliteten. En av utfordringene må være å imøtekomme de ulike måtene brukerne legger opp til. Er det en eksempeldel på forumet? Jeg vil gjerne dele maler for å få nye brukere i gang (og mer sannsynlig å dra nytte av andres arbeid selv!)

Btw, hvis jeg noen gang kommer ut av hånden og begynner å be om nestede IF-funksjoner, kan du gjerne sparke meg ut ;)

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 2 måneder siden #2686 by bert
Besvart av bert på emnet Vår neste utgivelse 2.6
Hei Brett,
Ja, det var akkurat det jeg mente med retningsbestemt telling, men vil sannsynligvis gå først for en enkel teller, vi får tid til å legge til mer komplekse forhold senere.
Og ikke få meg i gang med betingede IF-uttalelser! Det har blitt bedt om allerede, og jeg var allerede enig om dem ... Jeg burde komme ut mer også :P

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.