RTF-filer

Flere
8 år 6 måneder siden #5767 by cr
RTF-filer ble opprettet av cr
Hi

Jeg sliter virkelig med å automatisk tildele bildene når jeg importerer fra en RTF-fil. Jeg har endret ID (Opptaksnummer i Sims.net) til @id slik at den skal kunne samsvare med studentdataene jeg allerede har importert. De har @id i profilen og alt er bra fra det synspunktet.

RFT-filen lastes, bildene vises nederst på skjermen, men de vil ikke automatisk tildeles. Jeg kan bare flytte bilder ved å dra og slippe, noe som er greit for elever jeg kjenner. Men når det nye året starter, er det mange studenter jeg ikke kjenner ennå, og jeg kan ikke enkelt tildele bilder til studenten. Er det en hjelpeartikkel du kan henvise meg til, da jeg må gjøre noe galt. Jeg vet at dette bare er en eksperimentell funksjon, men jeg leste at dette burde fungere, fra et innlegg fra en annen bruker.

Takk for all hjelp du kan tilby.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
8 år 6 måneder siden #5768 by bert
Besvart av bert på emnet RTF-filer
Hei CR,
RTF-filen skal inneholde elevenes navn, og det er feltet som iDoceo tar hensyn til. De skal matche elevene i karakterboken din.
Hvis du tilfeldigvis kan sende en prøve, tar vi en titt.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
8 år 6 måneder siden #5773 by cr
Besvart av cr på emnet RTF-filer
Takk for ditt raske svar Bert. Jeg har fjernet ID-feltet, og sørget for at navn og bilde er de eneste feltene i RTF-filen. Det fungerer fortsatt ikke. Trenger kolonneoverskriftene (se vedlagt) være noe spesifikt?

Elevnavnene er nøyaktig de samme, samme rekkefølge.

takk Bert.



Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
8 år 6 måneder siden #5774 by bert
Besvart av bert på emnet RTF-filer
Nei, men kanskje RTF-formatet ikke er det vi forventet. Vi hadde bare en enkelt prøve å jobbe med, og den ble manuelt modifisert av brukeren.
Hvis du tilfeldigvis kan sende oss en prøve, vil vi prøve den.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
8 år 6 måneder siden #5775 by cr
Besvart av cr på emnet RTF-filer
Så mye som jeg ønsker å sende deg filen, kan jeg ikke på grunn av skolens regler. Filen er i et RTF-format, men Sims.net produserer rapporten som en tabell i kolonner med overskrifter. Jeg har lagt merke til at bildene ikke vises i det hele tatt når du fjerner kolonneoverskriftene.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
8 år 6 måneder siden #5776 by bert
Besvart av bert på emnet RTF-filer
Jeg er redd det ikke går da. Så snart vi mottar en prøve vil vi kunne jobbe med den.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.