Hopp over spørsmål om tomme celler

Mer
11 år 10 måneder siden - 11 år 10 måneder siden #323 by xfemten
Hopp over spørsmål om tomme celler ble opprettet av xfemten
Hei, jeg har et spørsmål om appen og funksjonen for å hoppe over celler.

Jeg har 4 karakterer og klarte å regne ut alt riktig:


I TOTAAL EXAMEN-kolonnen setter jeg følgende vekter:


Men problemet er at en elev var syk på en av prøvene (se tom celle på første skjermbilde)... Derfor er karakteren hans (41.7) feil.

Jeg trodde jeg skulle klare å løse problemet ved å sette beregningen på "Hopp over tomme celler", men så blir alt til AUTO:




Så spørsmålet mitt er: hvordan kan jeg løse problemet mitt? Selv om jeg ville beregne det manuelt, kan jeg ikke endre "41.70" til riktig karakter, og jeg kan heller ikke bare slette karakteren for den studenten.

Tusen takk for ditt svar!
Vedlegg:
Sist redigert: 11 år 10 måneder siden av xfemten.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 10 måneder siden #326 by bert
Besvart av bert på emnet Re: Hopp over tomme celler spørsmål
Hei xfifteen,
I vår nåværende versjon, når du bruker hopp over tom celle-alternativet, endres hver vekt til "auto" for å kunne beregne resultatet som et enkelt gjennomsnitt med en kolonne eller kolonner som mangler.

I dette spesielle tilfellet, hvis "Eksamensteori" mangler, hva vil vekten for resten av kolonnene være? Denne 15.38 vil være fordelt likt på resten av kolonnene slik at den er en 100%? Hvis du gir meg litt informasjon om det, kan vi prøve å forbedre funksjonen for å hoppe over tomme celler på vår neste utgivelse, vi jobber mye med det og det er fortsatt litt tid til nye forespørsler.

Om å slette den karakteren eller endre den manuelt, er det ikke mulig for øyeblikket, men du kan sette cellen i rødt (trykk og hold på cellen, deretter farge ) for å vite at noe er galt med den og legge til en merknad med riktig resultat.

Takk for at du kontaktet oss og for den detaljerte forklaringen med bilder, det hjelper virkelig mye når du svarer .
hilsen,

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 10 måneder siden #330 by xfemten
Besvart av xfemten på emnet Re: Hopp over tomme celler spørsmål
Hei Bert!

Takk for ditt svar!
Vel, ja, alle kolonnene vil da bli spredt for å gjøre det 100 % igjen:
den nåværende totalen (41.70) er over /55 i stedet for /65, så normalt er det som skal skje: (41.70/55)*65 for å få riktig karakter.

Jeg håper jeg er tydelig nok :p
Dette er det eneste jeg har et "problem" med, siden jeg er vant til TeacherPal som gjør det (men iDoceo har mye flere funksjoner). Jeg vet ikke om du vil se på den appen?

Takk nok en gang: Jeg vil bruke kommentaren foreløpig :)

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 10 måneder siden #331 by bert
Besvart av bert på emnet Re: Hopp over tomme celler spørsmål
Skjønner femten,
Jeg har nettopp lagt til forespørselen din for neste utgivelse, jeg er sikker på at alle vil finne den nyttig.
Når det gjelder den andre apps, stoler vi hovedsakelig på tilbakemeldinger fra brukere som sannsynligvis har erfaring med forskjellige verktøy på forskjellige plattformer og har reell innsikt i daglig bruk, det hjelper oss å holde oss oppdatert på våre neste forbedringer. Jeg vet at det kan høres dumt ut i dette konkurrerende feltet "Jeg skal låne ideen din"... men vær så snill å fortsett med dem! Vi lytter virkelig til brukerne våre.
Takk

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.