Resultatsammendrag

Flere
1 år 7 måneder siden #10618 by grhafer30
Resultatsammendrag ble opprettet av grhafer30
Jeg er ny på iDoceo, men jeg bruker en uke til å forstå applikasjonen slik at jeg ikke trenger å lære den i løpet av det kommende skoleåret!

En ting jeg er uklar om er hvordan resultater fungerer i iDoceo. For eksempel vil jeg ha en vurderingsfane med alle oppsummerende vurderinger: Utfall er viktig, et sammendrag av hvert av mine ti utfall for kurset. Jeg opprettet dem ved å bruke Flere kolonner > Utfall - Beregning og valgte deretter alle ti utfallene; imidlertid vises bare én kolonne. (Nei, det er ikke slått sammen, men er som et enkelt element i en mappe. Jeg antar at det er et gjennomsnitt av alle ti utfall.) Så prøvde jeg å legge til flere kolonner > utfall - kolonner og inkorporerte alt i én mappe (se filbilder 1 og 2.)

Selv om jeg har individuelle kolonnevurderinger satt opp i karakterbokens hovedvisning (sammendragsfanen) for bestemte oppgaver, blir ikke poengsummene jeg har lagt inn gjennomsnittet i deres spesielle resultatberegningskolonnen i vurderingsfanen. Ja, jeg har valgt vektet gjennomsnitt.

Hva mangler jeg? Jeg kunne se å ha førti eller femti individuelle vurderinger for et bestemt utfall, men jeg må legge dem inn individuelt i løpet av semesteret og ha et løpende gjennomsnitt gjennom semesteret. (Alle vurderingene er like i vekt.) Trenger jeg å lage "lenkede" oppgaver gjennom kommandoen Kopier for utfallet? Det så heller ikke ut til å fungere.

Jeg har prøvd å se i hele bruksanvisningen, men jeg finner ingen svar. Takk for all hjelp.

Gary

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 7 måneder siden #10621 by Munay
Besvart av Munay på emnet Resultatsammendrag
Hallo,

Jeg er Munay fra iDoceo Support, etter å ha lest spørsmålet ditt vil jeg gjerne hjelpe.

Først, kan du legge ved et skjermbilde av det faktiske problemet (hva du får), og en annen av hvordan du har konfigurert resultatene.
Følgende bruker(e) sa takk: grhafer30

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 6 måneder siden - 1 år 6 måneder siden #30589 by grhafer30
Besvart av grhafer30 på emnet Resultatsammendrag
Takk, men faktisk trenger jeg virkelig å vite hvordan standarder fungerer (jeg kaller dem utfall). For eksempel prøver jeg å se om jeg kan knytte standarder til oppgavene som én kolonne, men fortsatt ha standardfaktoren som en individuell poengsum til kolonnen Resultatsammendrag på en annen fane, slik at jeg har et løpende gjennomsnitt. Men det ser ikke ut til å fungere på den måten. Den eneste måten jeg tror jeg kan få et sammendrag av individuelle standarder på, er å sette sammen kolonner i kolonnen Resultatsammendrag. 

I skjermbildene viser den første at jeg må gjenta samme kolonnenavn, men en teller for den generelle innsatskarakteren, og en annen teller for oppnåelse av en standard (lilla kolonne). Det er den eneste jeg ser ut til å få et sammendrag av utfallet/standarden (skjermbilde 2). Hvis det er slik, ser jeg ikke hvilken "piggy backing" resultatene eller ferdighetene med en oppgave kan ha for å beregne et gjennomsnitt med mindre det er nestet med utfallet/standarden.
Sist redigert: 1 år 6 måneder siden av bert. Årsak: Noen data i bilder. Så bildene.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 6 måneder siden #30636 by grhafer30
Besvart av grhafer30 på emnet Resultatsammendrag
Bert, la meg prøve igjen.

Jeg vil gjerne skrive en formel der, hvis kontrakten for B er brutt (en knust blyant i den første kolonnen), den nåværende karakteren (rød, tredje kolonne) aldri kan komme over 85.0 % eller B. Jeg bruker en modifisert form av Kontraktskarakter for skriving der innsats teller noe av sluttkarakteren, men er begrenset. Dette er grensen.

Hver gang jeg prøver å skrive det og kopiere eksemplene, kommer jeg opp med merkelige gjennomsnitt eller vilt oppblåste. Jeg er ikke sikker på hva jeg gjør feil. Jeg har prøvd å lage en egen kolonne for resultater med en formel, men det ser ikke ut til å fungere heller. All hjelp vil bli satt pris på.

Gary
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 6 måneder siden #30637 by Munay
Besvart av Munay på emnet Resultatsammendrag
Hallo Gary,

Jeg har en løsning til deg, som jeg legger ved i et skjermbilde. Jeg legger også ved ett skjermbilde av karakterboken, slik at du kan se hvordan den fungerer.

Siden jeg ikke vet hvilken formel du bruker i den røde kolonnen, bruker jeg en av mine egne: Gjennomsnitt (lekser, eksamener); men prinsippet bør stå.

Bare introduser formelen din hver gang du ser formelen min: Gjennomsnitt (lekser, eksamener)

Dessuten vet jeg ikke hva du vil gjøre med det gule flagget, så jeg får det til å gjøre det samme som det grønne flagget.

Hvis du vil gjøre noe med det, legg til et HVIS (COUNTICON, gult flagg, spesifiser hva du vil)

Noen tvil bare gi meg beskjed.

 
 
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 5 måneder siden #30638 by grhafer30
Besvart av grhafer30 på emnet Resultatsammendrag
Tusen takk, Munay, men jeg har tre oppfølgingsspørsmål.

Først kommer ENDELIG KARAKTER ut med desimaltegnet på feil sted: for eksempel .98 i stedet for 98 og derfor en F i stedet for A. Jeg vet at jeg kan gange med 100 for å få riktig prosent, men hvordan gjør jeg inkludere det i syntaksen for alle flagg?

For det andre, kan jeg bruke STUDENTICON i stedet for å spesifisere kolonnen CURRENT GRADE?

For det tredje vektes hver av kategoriene: 10 % innsats, 10 % skriveoppgaver og 80 % portefølje. Hvordan vil det gjenspeiles i formelen?

Jeg prøver å følge med så godt jeg kan. Takk for hjelpen.

Gary     
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 5 måneder siden #30639 by Munay
Besvart av Munay på emnet Resultatsammendrag
Hallo Gary,

Når det gjelder det første spørsmålet, er det to mulige løsninger, men den enkleste er å multiplisere med 100.

For å gjøre det setter du gjennomsnittsformelen mellom parentes og multipliserer den med 100.
Som dette:
(Gjennomsnitt (portefølje, innsats, skriftlig)) x 100

 

Når det gjelder det andre punktet, er jeg ikke sikker på hva du mener. Jeg ser ikke at du spesifiserer din nåværende karakterkolonne i formelen, så jeg er usikker på hvordan du vil erstatte den med STUDENTICON

Men hvis du mener å bruke, i stedet for COUNTICON fra oppbevaringskontrakten for B? kolonnen, ikonene som er tildelt elevene dine med STUDENTICON, så kan du gjøre det.

Bare bytt ut COUNTICON med STUDENTICON, som i mitt andre skjermbilde.

 

Til slutt kan du legge til vektene til en mappe i en formel ved å multiplisere den mappen med prosentandelen. som dette:

Portefølje x 0.8, innsats x 0.1, skriftlig x 0.1

Med tanke på behovet for å multiplisere med 100 til slutt, vil det være slik:

(Portefølje x 0.8, innsats x 0.1, skriftlig x 0.1) x 100

Du trenger ikke bruke gjennomsnittsfunksjonen i så fall. Siste skjermbilde

 
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 5 måneder siden #30640 by grhafer30
Besvart av grhafer30 på emnet Resultatsammendrag
Takk. Kan du gi meg det siste skjermbildet igjen, slik at jeg kan studere det? Den siste syntakslinjen er avskåret fra bildet.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 5 måneder siden - 1 år 5 måneder siden #30642 by grhafer30
Besvart av grhafer30 på emnet Resultatsammendrag
 

Munay,

Takk, men en gang til - jeg klarte bare ikke å få det til å fungere. Den siste linjen i formelen ble avskåret fra det forrige skjermbildet ditt. Her er formelen min, men den har fortsatt en feil. 
Vedlegg:
Sist redigert: 1 år 5 måneder siden av grhafer30. Årsak: Lastet opp feil skjermbilde

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 5 måneder siden #30643 by grhafer30
Besvart av grhafer30 på emnet Resultatsammendrag
 
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.