Generer en kurskarakter i kategorien Sammendrag

Flere
1 år 10 måneder siden #10515 by ldlemon4130
Hei der,

Jeg laget en karakterbok med 5 forskjellige faner; hver fane er et eget vurderingselement (dvs. eksamener, lekser osv.). Hver av disse elementene er verdt et visst antall poeng av det totale poenget elevene kan tjene for klassen (700.)

Jeg har opprettet en sjette sammendragsfane med tilknyttede kolonner for hver av de 6 karakterelementene for å få en samlet kurskarakter. Jeg har imidlertid et problem med kurstotalen for studenter som ble unnskyldt fra enkelte oppgaver. For disse studentene skal karakteren deres beregnes ut fra en endret kurstotal, ikke 5. For eksempel, hvis en student ble fritatt fra en 700 poengs eksamen, skal kurstotalen deres være ute av 100 poeng. Hvordan får jeg dette aspektet reflektert i beregningen av sluttkarakterer?

Og sidenotat: Jeg lar de oppgavene som er unnskyldt stå tomme.

Takk på forhånd!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 10 måneder siden #10516 by bert
Hei ldlemon4130,
Hvis du bruker beregningen av totalt antall poeng, skal den automatisk hoppe over tomme celler.
Når du har en sjanse, legg ved et skjermbilde av den endelige karakterberegningen, så skal jeg forklare mer detaljert
Jeg har sett e-posten din, hvis forumet er ok for deg, svarer jeg her.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 10 måneder siden #10519 by ldlemon4130
Besvart av ldlemon4130 på emnet Generer en kurskarakter i kategorien Sammendrag
Det første bildet er et skjermbilde av eksamensfanen min for én student. Studenten gikk glipp av eksamen 3, så deres totale poeng for eksamen bør være 355.25 og være ute av 400 (ikke 500 poeng). 355.25/400 er 88.8% så jeg ser liksom hvor de 88% kommer fra. Jeg aner imidlertid ikke hvor de 444.06 poengene kommer fra.





Det andre bildet er et skjermbilde av oppsummeringsfanen min for den samme eleven. Cellene med hver kategoritotal er koblet sammen. Denne studenten skal ha totalt 554.95 poeng (355.25 fra eksamen, 130 fra lekser, 30 fra refleksjoner, 32.7 fra deltakelse og 7 poeng ekstra studiepoeng) og sluttkarakteren skal beregnes ut fra 600 poeng (ikke 700) siden de ble unntatt fra eksamen 3. Så sluttkarakteren deres bør være 554.95/600 eller 92.5%.





Jeg overkompliserer sannsynligvis dette eller savner noe veldig åpenbart med disse
beregninger så jeg setter stor pris på hjelpen!
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 10 måneder siden #10520 by bert
Jeg må se litt mer detaljer om den konfigurasjonen.
La oss fokusere på den røde mappen/kategorien.
Er det konfigurert som "Totalt poenggradering"-beregning?
Hvis det er det, aktiverer du alternativet 'Vis karaktertyper' fra skjerminnstillingene: Øvre høyre hjørneknapp
for å se konfigurasjonen av disse eksamenene.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 10 måneder siden #10521 by ldlemon4130
Besvart av ldlemon4130 på emnet Generer en kurskarakter i kategorien Sammendrag
Jeg tror det er konfigurert som "Total poeng gradering" beregning. Jeg fant skjerminnstillingene og aktivert "Vis karaktertyper", og slik ser det ut nå:





Her er konfigurasjonen for hver eksamen:


Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 10 måneder siden - 1 år 10 måneder siden #10522 by bert
Ok, vennligst gjør følgende:

Dobbelttrykk på den røde mappeoverskriften > Beregning og sørg for at den er konfigurert som Total Points-gradering > Ok.
Dobbelttrykk på hver eksamen, 1 til 5, og i stedet for eksamenspoeng i karaktertype, angi den generelle karakteren og angi maksimal poengsum for hver (100 jeg tror du sa, men hver kan være forskjellig)

EDIT: Jeg så nettopp skjermbildet ditt, fokuser på eksamen 1 til 5 da
Sist redigert: 1 år 10 måneder siden av bert.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 10 måneder siden #10523 by ldlemon4130
Besvart av ldlemon4130 på emnet Generer en kurskarakter i kategorien Sammendrag
Ok, jeg endret hver eksamen til den generelle karakteren med en maksimal poengsum på 100:



Her er et skjermbilde av den røde mappeoverskriften:



Den er satt til totalpoengvurdering.

Slik ser overskriften ut nå:

Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 10 måneder siden - 1 år 10 måneder siden #10525 by bert
Å, jeg ser hva som er galt. Det totale poenget trenger ikke være 500.
La det stå kl 100

Den viser resultatet av 500. Poengsummen er 88% av 500 = 444.06
Du bør også øke radhøyden litt. Du vil se resultatet som en brøk: Øvre høyre hjørne > Radhøyde
Sist redigert: 1 år 10 måneder siden av bert.
Følgende bruker(e) sa takk: ldlemon4130

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 10 måneder siden #10526 by ldlemon4130
Besvart av ldlemon4130 på emnet Generer en kurskarakter i kategorien Sammendrag
Så bør hver av mine sammendragskolonner for hver fane (kategori) være den totale poengberegningen med det totale poenget satt til mengden av hver oppgave (ikke hele kategorien)?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 10 måneder siden #10527 by bert
Kategorieberegningen gjør det automatisk.

Du må angi det totale antallet poeng av poengsummen du vil se. 
Hvis du ønsker å se den som en prosentandel, sett den til 100.

Det vil fungere med alle slags oppdrag. Disse oppgavene kan ha poeng på 100 eller en hvilken som helst annen verdi, og resultatet vil bli vist ut av 100 eller verdien du bestemmer deg for, i ditt tilfelle var det å vise det av 500

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.