iDoceo 3.5

Mer
10 år 7 måneder siden #3699 by bert
Besvart av bert på emnet iDoceo 3.5
Hei MissV,
Vi oppdaterer fortsatt nettet med alle de nye funksjonene og videoopplæringene. Vi jobber med en interaktiv manual etter det.
Følgende bruker(e) sa takk: MissV
Emnet er låst.
  • Anonym
10 år 7 måneder siden #3719 by Anonym
Besvart av Anonym på emnet iDoceo 3.5
Okay ...

For det første Bert, denne oppdateringen har fullstendig endret appen for meg selv og de rundt meg som bruker den på skolen; vi elsker det. Det var konstant skravling om å trenge en anstendig e-planlegger, og hvordan iDoceo 2 kom til kort. Takk for den markerte forbedringen, nå en tyveri til £4 for oss engelske folk.

Men jeg er enig med fyren fra halvveis opp i tråden - vi kan ikke laste opp klasselister lenger!

Jeg er fyren som har ansvaret for å lære opp personalet i hvordan man bruker iPad-ene på skolen, og jeg hadde fått dem til å eksportere regnearkene til klasser fra SIMS og lagre dem som CSV ('Comma Delimited' ettersom Mac-versjonen ga noen tegn og binær info i navnekolonnen), før du sender dem en e-post og åpner dem i iDoceo - som du foreslår på nettstedet ditt.

Dette fungerer ikke lenger, jeg er redd, viser i stedet feilmeldingen 'File Not Imported; Kunne ikke behandle dette filformatet'. Dette er tilfellet med alle filformater jeg har prøvd, inkludert alle typer .xls.

Vi kjører andre generasjons iPad 2 og bruker regneark eksportert av SIMS til Windows Office professional 2.

Hjelp?


Ytterligere forslag til iDoceo 3.5:
- Bluetooth-tastaturstøtte for åpnings-PIN-nummeret?
– Noen av mine partier har overskrevet uker i kalenderen for lett, og å kopiere to ukers timeplan gjennom året gjør øynene dine morsomme – kanskje tillate fargekoding av uker, og muligheten til å lage noen "maler" slik at de ikke kan være overskrevet, og tillat redigering gjennom året (romendringer som påvirker fremtidige perioder for eksempel).
- Integrering av "Påminnelser" i andre apps? Jeg er sikker på at det er vanskelig, men det ville for eksempel vært en drøm om en spesifikk 'Wunderlist'-liste dukket opp på min klasselisteside.
- Oh, og redigeringsperioder ser ut til å overskrive andre klasser noen ganger - dette kan være et problem med å ha importert fra versjon 2 og forsøke å redigere dem for å passe til det nye systemet, men det ser ut til å gjenta seg. (Når du endrer en periode '2' til dens faktiske periode 3, vil den slette periode 3 hvis en allerede eksisterer. Dette ser ut til å skje i begge retninger, dvs. noen ganger vil den faktiske 2 lese 3, men noen ganger 1, noe som betyr at du har å sjekke en rekke andre perioder i løpet av dagen før du er sikker på at du kan flytte dem på den ene eller andre måten. Hvis du skjønner hva jeg mener.)


Klassen import er prioritert, resten er luksus. Takk så mye.
Emnet er låst.
Mer
10 år 7 måneder siden #3726 by bert
Besvart av bert på emnet iDoceo 3.5
Hei anonym,
Vil du sende meg en av disse CSV- eller XLS-filene på support@idoceo.net med falske navn?
Noe må ha endret seg på CSV-filene generert av SIMS, men jeg må ta en titt.
Når vi klarer å importere disse filene til iDoceo, kan du dele disse listene (som maler) i iDoceos eget format, som kan inneholde bilder eller annen tilleggsinformasjon.

La meg ta opp forslagene dine når vi har ordnet opp i denne CSV-saken
Emnet er låst.
Mer
10 år 7 måneder siden #3734 by BethJahn
Besvart av BethJahn på emnet iDoceo 3.5
Jeg vil gjerne ha muligheten til å kopiere en kolonne til flere klasser samtidig ved å bruke avmerkingsbokser eller noe.

Jeg vil også gjerne at karakterboken åpnes helt til høyre slik at jeg ikke trenger å bla for å finne de siste kolonnene som er lagt inn. Kanskje det kan være en bryter i de generelle innstillingene slik at folk kan velge om de vil at den skal åpnes slik at den første kolonnen er synlig eller den siste kolonnen er synlig.

Selvfølgelig er dette bare små detaljer som ville hjelpe meg, men ikke noe jeg ikke kan leve uten.
Emnet er låst.
Mer
10 år 6 måneder siden #3739 by Kathleen
Besvart av Kathleen på emnet iDoceo 3.5
Med hensyn til Ceebees kommentar ovenfor (#3633):

Når du (ceebee) refererer til klistrelapper på sitteplanene, mener du da muligheten til å ha hver elev på sitteplanen representert med en liten databoks/kort? (Jeg har ikke utforsket det synet ennå.)

Jeg kan ikke finne en måte å legge til en "generell" lapp til sitteplanvisningen (som er tilgjengelig på oppslagstavlesiden for hver klasse). Å ha muligheten til å legge til en lapp i sitteplanene mine vil hjelpe meg med å holde oversikt over hvilke grupper jeg må hente eller levere, samt når og hvor (skolen vår er stor, og jeg har 13 forskjellige grupper fordelt på tre forskjellige fløyer og to etasjer). (Forespørsel nr. 1 for en fremtidig oppdatering B) )

Apropos oppslagstavle for hver gruppe/klasse:
1) Jeg har akkurat begynt å leke med den, og ser at når jeg legger til en ressurs der, vises den som et miniatyrbilde (i hvert fall for en pdf-fil). Veldig fint! :)
2) Vannmerket med navnet på gruppen/klassen blir dekket til når jeg legger til elementer på oppslagstavlen, så jeg kan ikke lenger se hvilken gruppe det er med mindre jeg "baker" ut av oppslagstavlen. For øyeblikket jobber jeg rundt det ved å legge til en lappetikett øverst på oppslagstavlene slik at jeg kan se hvilken gruppe den tilhører. Som fører til min forespørsel #2 for en fremtidig versjon: vil det være mulig å få navnet på klassen/gruppen til å vises øverst på oppslagstavlen (kanskje langs den øverste delen av rammen?)

Jeg liker å lære meg rundt iDoceo. Takk for en så nyttig og vakker app!
Emnet er låst.
Mer
10 år 6 måneder siden - 10 år 6 måneder siden #3745 by Ben Boichat
Besvart av Ben Boichat på emnet iDoceo 3.5
Hei Bert,
Takk for den konstante utviklingen og forbedringene til idoceo.

Jeg tenkte bare på utformingen av linjalen og hvilke ikoner som først er synlige. Personlig foretrekker jeg å se "Dagsplanlegger"-verktøyet her, i stedet for under undermenyen til "Tidsplan".

Jeg lurer på om Innstillinger kan ha en lignende Ruler-undermeny som Schedule, som inneholder karaktertyper, backup og resirkulering (som jeg ikke ser meg selv bruke regelmessig, absolutt ikke hver dag).

Eller i stedet kan vi lage en enklere linjal [lengre om nødvendig for å romme 1 eller 2 ekstra ikoner] enn det nåværende systemet. iDoceo ser for øyeblikket ut til å bruke en kontekstsensitiv linjal som viser forskjellige ikoner avhengig av hvilket ikon du først trykker på. Jeg lurer på om det kunne vært enda enklere og brukervennlig. Ja, jeg vet at det er den enkle modusen ved lansering, men kan vi kombinere funksjonalitet og enkelhet?

"Kalender"-verktøyet ser igjen ut som noe jeg bare skal bruke en gang i året, for å sette opp timene mine eller kanskje en gang i semesteret - kan dette gjemmes bort et sted?

Takk for omtanken :)
Sist redigert: 10 år 6 måneder siden av Ben Boichat.
Emnet er låst.
Mer
10 år 6 måneder siden #3751 by bert
Besvart av bert på emnet iDoceo 3.5
@BethJahn

Jeg vil gjerne ha muligheten til å kopiere en kolonne til flere klasser samtidig ved å bruke avmerkingsbokser eller noe.

Ja, jeg vet at du trenger denne sårt. Notert

Kanskje det kan være en bryter i de generelle innstillingene slik at folk kan velge om de vil at den skal åpnes slik at den første kolonnen er synlig eller den siste kolonnen er synlig.

iDoceo holder nå oversikt over din siste posisjon på hver fane, og den går automatisk tilbake til den når du kommer tilbake. Dette gjør det for eksempel mulig å bytte mellom faner og sammenligne en bestemt kolonne uten å bekymre deg for den faktiske plasseringen. Notert, men ikke sikker på om vi kan endre denne.
Emnet er låst.
Mer
10 år 6 måneder siden - 10 år 6 måneder siden #3752 by bert
Besvart av bert på emnet iDoceo 3.5
Hei Kathleen,

Ja. Ceebee refererte til det spesifikke merket/bokskortet. Som opprinnelig ble utviklet med tanke på britiske lærere og deres OFSTED-krav. Merket er betydelig stort i forhold til tilgjengelig plass i klasserommet. Vi må snart gjøre litt ombygging i de klasserommene.

Jeg finner ikke en måte å legge til en "generell" lapp til sitteplanvisningen (som er tilgjengelig på oppslagstavlesiden for hver klasse)...

Ikke sikker på om du har sett denne, men hvis du trykker på tannhjulikonet på sitteplanen, vil du kunne legge til en beskrivelse. Det er langt fra å være en lapp ... men kan hjelpe.

Som fører til min forespørsel #2 om en fremtidig versjon: ville det være mulig å få navnet på klassen/gruppen til å vises øverst på oppslagstavlen (kanskje langs den øverste delen av rammen?)


Vi prøvde å unngå dette ved å la hver bruker legge til sin egen klistremerke slik du nettopp gjorde. Det var nok et dårlig valg. Notert.
Sist redigert: 10 år 6 måneder siden av bert.
Emnet er låst.
Mer
10 år 6 måneder siden #3753 by bert
Besvart av bert på emnet iDoceo 3.5
@Ben Boichat
Veldig glad for å ha deg tilbake Ben.

Jeg tenkte bare på utformingen av linjalen og hvilke ikoner som først er synlige. Personlig foretrekker jeg å se "Dagsplanlegger"-verktøyet her, i stedet for under undermenyen til "Tidsplan".

Ja. Ønsket er allerede innfridd. Du finner dette alternativet i hovedskjermbildet Innstillinger / Hovedskjerm / Linjal viser planlegger

Jeg lurer på om Innstillinger kan ha en lignende Ruler-undermeny som Schedule, som inneholder karaktertyper, backup og resirkulering (som jeg ikke ser meg selv bruke regelmessig, absolutt ikke hver dag).

Du har rett når det gjelder karaktertyper, resirkulering og kalenderknapper.
Problemet vi prøvde å løse med dette var at nåværende brukere ikke en gang visste at de kunne sikkerhetskopiere eller lage sine egne karakterer.
Resirkuleringsknappen er imidlertid en annen sak ... det er et alternativ du aldri trenger ... før du faktisk sletter noe ved en feiltakelse ... og da er det ikke tid til å lete etter skjulte knapper. En begrunnelse lånt fra nødutganger!
Vi vil fortsette å jobbe med den linjalen, den trenger absolutt noen ekstra justeringer.
Forhåpentligvis når vi ikke løsningen 'a la Microsoft' hvor du kan velge hver eneste knapp i linjalen og dens posisjon...

Vennlig hilsen
Emnet er låst.
Mer
10 år 6 måneder siden #3799 by ceebee
Besvart av ceebee på emnet iDoceo 3.5
Jeg må skrive ut individuelle rapporter. For øyeblikket er dette tidkrevende fordi jeg må generere en rapport for hver elev ved å søke etter en elev i en klasse og deretter eksportere rapporten til dropbox og deretter skrive ut. Jeg trenger virkelig å kunne fortelle det for å generere en hel klasse med individuelle rapporter om gangen.
Takk. Flott app.
Emnet er låst.