iDoceo 3.5

Mer
9 år 9 måneder siden #4641 by bert
Besvart av bert på emnet iDoceo 3.5
Hei Ronel100,
Vi forbereder fortsatt denne informasjonen på iDoceo-serveren, vi holder deg oppdatert
Emnet er låst.
Mer
9 år 9 måneder siden #4642 by Kathleen
Besvart av Kathleen på emnet iDoceo 3.5
Woohoo! Så akkurat at 3.1-oppdateringen er klar til å lastes ned fra App Store i morges! Gleder meg til å leke med det! Takk, Bert, for en nydelig skoleavslutningsgave! :D
Emnet er låst.
Mer
9 år 7 måneder siden #4803 by Ronel100
Besvart av Ronel100 på emnet iDoceo 3.5
Noe mer å gi ut enda? :)
Emnet er låst.
Mer
9 år 7 måneder siden #4821 by bert
Besvart av bert på emnet iDoceo 3.5
Ikke ennå Ronel100! Vi oppdaterer fortsatt hovednettstedet vårt med alle detaljer om denne 3.1. De neste par ukene vil garantert bli veldig travelt :)
Vi legger ut mer informasjon så snart som mulig.
Følgende bruker(e) sa takk: familiesimpson
Emnet er låst.
Mer
9 år 7 måneder siden #4834 by familiesimpson
Besvart av familiesimpson på emnet iDoceo 3.5
iDoceo har vært den best mottatte appen av ansatte i vår 1:1-utrulling så langt. De fleste lærere er fornøyd med individuelle kontoer, men noen deler klasser og ser virkelig frem til iDoceo Server-nyheter.

Alt godt med neste oppdatering!

Ian
Emnet er låst.
Mer
9 år 7 måneder siden #4842 by MonMonque
Besvart av MonMonque på emnet iDoceo 3.5
Jeg elsker denne appen. Hode og skuldre over noen av de andre som jeg har prøvd til dato.

To forespørsler:
Jeg setter inn forslaget om bulkflytting av studenter i sitteplanen.

Ville det være mulig å synkronisere klassenotater til Google-kalendere? Det ville vært fint å legge et sammendrag av klassen i notatfeltet og deretter legge det ut på nettet i en kalender. Klasseledelsesappen jeg har på Mac-en min (Planbook) gjør dette.
Emnet er låst.
Mer
9 år 7 måneder siden #4935 by Stefpeco
Besvart av Stefpeco på emnet iDoceo 3.5
Hei alle sammen,

Encore merci pour cette app qui est devenu mon seul outil de travail!
J'ai definitivement abandonné tout support paper and toutes mes infos de travail se retrouve dans un seul outil!
pour ma part dans les prochaines versjon, j'aurais aimé pouvoir omgrupperer meg klasser par école. En effet,jeg travail dans plusieurs écoles og je dirige une asbl sportive avec beaucoup d'animateurs.
Il serait plus simple pour moi d'avoir en accueil d'abord les écoles et puis les classes qui y sont associées ainsi que l'horaire pour chaque école afin de ne pas tout avoir sur le même panneaux d'affichage.
autre point à soulever, c'est une question qui m'a été posée par rapport à IDOCEO. Sur le plan de la protection des données, pouvons nous faire des sauvegardes d'icoceo sur des serveurs tels que Google quand nos dossiers contiennent des données personnelles d'élèves ou d'enfants? Je n'ai pas su répondre à la question et j'aurais aimé savoir ce qu'il en est juridiquement parlant.
dernière spørsmål, mais je pense l'avoir déjà posée: y aura t'il une version pour mac? ce serait très utiles pour l'encodage, la sauvegarde, l'exportation et la creation de grilles d'évaluation.

takk
Emnet er låst.
Mer
9 år 6 måneder siden #4995 by digital_kjeks
Besvart av digital_kjeks på emnet iDoceo 3.5
Kan følgende alternativer legges til i neste versjon takk!

For å legge til en oppføring i karakterboken, enkelttrykk i stedet for dobbelttrykk

Når du klikker lagre etter å ha lagt til en oppføring i karakterboken, ikke gå til neste oppføring i karakterboken.

Disse alternativene ville være gode siden jeg ikke har klassebøkene mine i registerrekkefølge, så for øyeblikket har jeg mye å trykke for å legge inn svært lite data

Fortsett med det!!!

D
Emnet er låst.
Mer
9 år 6 måneder siden - 9 år 6 måneder siden #5053 by jkevens
Besvart av jkevens på emnet iDoceo 3.5
IDoceo er en så flott app og er virkelig en livsforandrer for oss lærere!!!

Har et par forslag til forbedringer nedenfor som ville være veldig nyttige.

Grupper – å tildele grupper til studenter er så nyttig. Ofte setter jeg elever inn i grupper for praktisk arbeid og bruker deretter søkefeltet for å kunne legge inn info for hver gruppe uten at resten av klassen viser. Men disse grupperingene endres regelmessig, og det kan bli forvirrende å endre hvilken gruppe elever er i. Det ville være flott om det kunne være en "tøm gruppe"-funksjon for å fjerne alle de tidligere oppføringene i feltet for en gitt klasse.

Jeg blir bombardert med informasjon om studenter via e-post og prøver nå å "behandle dette" ved å søke etter student i søkefeltet, deretter lime inn informasjon i merknader-fanen og til slutt legge til et ikon "flagg" ved siden av elevens navn. Ville vært fint om det var en raskere måte å få tilgang til denne informasjonen på - dvs. jeg ser at jeg har lagt til et flagg til eleven så jeg bare trykker raskt på elevens navn og merknadsinformasjonen vises, for å spare å måtte trykke, holde, vente for alternativboks, velg rediger student, og klikk deretter på Merknader-fanen.

Å åpne klasser fra planlegger - en liten ting, men det ville vært fint å gjøre et raskt dobbelttrykk i stedet for, eller i tillegg til å holde , vente på alternativboksen og velge åpen klasse - du finner deg selv å gjøre dette så mye at det ville være nyttig tidsbesparelse!

Dato på telleceller - når du legger til flere tellinger i en celle utover den første, oppdateres ikke datoen - den forblir bare på datoen cellen ble først klikket på i stedet for å oppdatere for å vise den siste tellingen lagt til en celle.

Sorter bilder etter gruppe - slik at du har lagt til gruppetall / bokstaver / hva som helst til elevene i en klasse. Det ville være flott om når du går til siden for sitteplan, er det et alternativ å "klumpe for gruppe" slik at alle elevene i en bestemt gruppe visuelt er klumpet sammen.

En annen forespørsel om sitteplan - jeg bruker mye tid på å flytte studentbilder rundt på skjermen, zoome inn og ut, gradvis flytte elevene fra utenfor skjermen til det synlige området, bare for å få en fin utsikt med alle studentbildene vist så store som mulig med alle elevene i klassen på skjermen samtidig. Kan du legge til et "Snap to show hele klassen"-alternativet som gjør dette for deg?

Disse tilleggene vil være hjertelig velkommen til det som er et så flott stykke programvare.

Takk.
Sist redigert: 9 år 6 måneder siden av jkevens. Årsak: Feil
Emnet er låst.
Mer
9 år 5 måneder siden #5172 by Nenuial
Besvart av Nenuial på emnet iDoceo 3.5
Jeg har ikke sagt mye i forumet på en stund, men dette er bare tilfelle fordi iDoceo nå virkelig har alle funksjonene jeg trenger! Selv om jeg er sikker på at dere jobber med flere fantastiske ting...

Jeg har imidlertid støtt på en ganske "irriterende" liten feil. Den kommende bursdagsfunksjonen (som jeg virkelig liker) viser meg elever jeg har slettet... Noen måte å bli kvitt dem for godt? :side:
Emnet er låst.