Grupper og undergrupper

Flere
11 år 7 måneder siden - 11 år 7 måneder siden #552 by Doktor_VVV
Grupper og undergrupper ble opprettet av Doktor_VVV
Jeg har noen ideer. Kanskje du innså dem i ny versjon av programmet. Hvis ikke kan det implementeres i fremtiden.
Her er de:

1 - Jeg har 15 forskjellige grupper med elever (hver av dem deler seg på tre undergrupper). Jeg ønsker å beholde navn på elever fra én gruppe i én gruppe (klasse).
På praktiske timer jobber jeg med hver undergruppe separat. Det betyr at hver undergruppe fra en gruppe vil ha praktisk time på forskjellige dager.
Er det mulig å lage forskjellige datoer for hver undergruppe i gruppen (klassen)?
Hvis ikke kan jeg lage hver undergruppe som en klasse i programmet, men i dette tilfellet vil det være en god funksjon for å lage mapper der vi kan gruppere forskjellige undergrupper eller klasser etter studieår?

Hvis jeg vil lage hver undergruppe som en egen klasse, uten å gruppere i mapper, vil listen min snart bli så lang at jeg trenger for mye tid til å finne den nødvendige gruppen.


2 - På slutten av hver måned eller semester må jeg samle inn litt statistikk fra hele emnet – 15 grupper eller 45 undergrupper – (som – beste studenter i et emne, dårligere studenter i et emne, studenter med fravær og antall fravær for hver elev).
Det vil være en flott funksjon hvis programmet kan samle inn denne informasjonen automatisk for meg.
Å åpne hver klasse og regne for hånd er for lang historie...

PS Jeg tror disse funksjonene kan være svært nyttige ikke bare for meg, men for mange andre lærere – brukere av programmet ditt.
Hvis du har løsninger på ideene mine i den nåværende versjonen av programmet, vennligst gi meg beskjed nå.
Takk for et så fint program og for utviklingen din.
Sist redigert: 11 år 7 måneder siden av Doktor_VVV.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
11 år 7 måneder siden - 11 år 7 måneder siden #553 by bert
Besvart av bert på emnet Re: Vår neste utgivelse 2.0, ny versjon
HI Doctor_VVV , glad for å ha deg tilbake,
Her er min foreslåtte måte å håndtere all informasjon på.
1-
Først av alt, jeg synes du bør definere 15 klasser, hvis du trenger å samle inn litt statistikk på det senere, er den eneste mulige måten å gjøre det på å ikke dele opp undergruppene, og, som du sier, vil ha 45 klasser være vanskelig å håndtere.

Deretter tildeler du hver elev til deres undergruppe , som vist på bildet . Dette vil være det nye studentvinduet, men du kan gjøre det allerede med den gjeldende versjonen. Deretter, for å kunne legge til kolonner for hver praktiske klasse og deres oppmøte på hver undergruppe og ikke blande alt sammen, bør du opprette en fane for hver undergruppe og en generell fane for vanlige kolonner (kanskje ikke-praktiske eksamener?), så det ville se slik ut. For å gjøre ting enklere med vurderingen din, når du er med en undergruppe, legger du bare til filteret og velger fanen for den undergruppen. Du vil bare se elevene i den undergruppen og informasjonen deres på skjermen. 2 - Når det gjelder statistikken, vil du i denne kommende versjonen (vil være tilgjengelig i slutten av august) ha denne skjermen på hver student som vil gjøre det lettere å kontrollere oppmøtet. Og for å finne de beste studentene i et kurs, vil du kunne sortere etter en kolonnes resultat slik at de beste karakterene kommer først .
Håper det hjelper!
Sist redigert: 11 år 7 måneder siden av bert.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
11 år 6 måneder siden #658 by Doktor_VVV
Besvart av Doktor_VVV på emnet Re: Vår neste utgivelse 2.0, ny versjon
Hei Bert! Tusen takk for din støtte!
Jeg har et nytt spørsmål: timeplanen min er ikke for en uke eller to ukers program, det er for semester (jeg mener at hver dag forskjellige klasser). Er det mulig å lage en slik tidsplan i iDoceo eller er det begrenset med en uke?
Integrasjon med iCal er også nødvendig!

PS Venter på oppgraderingen før i morgen ;)

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
11 år 6 måneder siden #659 by bert
Besvart av bert på emnet Re: Vår neste utgivelse 2.0, ny versjon
Hei Doctor_VVV,
Vår nåværende timeplan er begrenset til en enkelt uke... Jeg håper to innen i dag ... med oppdateringen...
Et helt semester vil være litt vanskelig å legge til og mye arbeid for deg å skrive inn! Kanskje det blir enklere å ta et bilde av timeplanen og legge den til?
Vi vil tenke på det!
iCal-hendelser kan integreres i dagboken, jeg antar du mener noe mer kompleks integrasjon?
Takk

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
11 år 6 måneder siden #660 by Doktor_VVV
Besvart av Doktor_VVV på emnet Re: Grupper og undergrupper
Du har helt rett, Bert!
For å spare tid er det bedre å lage et bilde. Jeg gjorde dette med et spesielt PDF-program på iPaden min og med fargepenn merket klassene mine.
Bare ett stort minus for en slik løsning – tidsplanen er ikke integrert i iCal, og hver gang jeg planlegger noe, må jeg sjekke begge programmene.

Vet ikke om det er mulig å gjøre slike endringer fra programmeringssiden, men jeg vil gi en idé. Hvis det ikke er så vanskelig å implementere, kan du gjøre det. Her er det:

Når du åpner gruppen din – har du muligheten til å sette inn datoer og klokkeslett for undervisningen for neste semester eller hele året for gjeldende gruppe.
Når du åpner timeplanen vises alle tidligere innsatte data for hver gruppeklasser i timeplanen din (og integrert i iCal)
Hvis du legger til data om dato og klokkeslett for klasser for hver gruppe separat, vil du ikke gå glipp av timene. Det vil være enkelt å sjekke om gruppen din har nødvendig antall klasser eller ikke. Fordi hvis du legger til data direkte i timeplanen, kan du gå glipp av noen klasser for noen grupper... Og det er vanskeligere å beregne mengden klasser for hver gruppe innenfor timeplanen over en lang periode, som for semester eller et år. ..

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
11 år 6 måneder siden #663 by bert
Besvart av bert på emnet Re: Grupper og undergrupper
Hei Doctor_VVV,
Takk for innsikten, vi forbereder en planlegger med noen avanserte funksjoner for den, jeg skal huske på kravene dine.
Det er litt vanskelig å møte alles behov på dette, og vi ber om noen eksempler på hva hver lærer forventer av det! Hvis det er mulig og du ikke har noe imot, send meg en prøve på support@idoceo.net slik at jeg kan dokumentere det ordentlig!

Takk igjen

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.