Gemiddelde berekeningen kloppen NIET (opgelost)

Meer
11 jaar 7 maanden geleden - 11 jaar 7 maanden geleden #1258 by Micah
Ik heb een groot probleem met de 'gemiddelden'. Kijk naar dit voorbeeld.

De eerste student had een 2/10 voor zijn eerste toets. Zijn tweede test was een 18/20. Samen is het 20/30. Het gemiddelde moet 66,66% of 6.6/10 zijn. Maar de calculus (gemiddelde) zegt dat het 5.50 is.

Wat ging er mis? Hoe kom ik aan het juiste gemiddelde.

Hartelijk dank,
Micah
bijlagen:
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door Micah.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 7 maanden geleden #1259 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Re: Gemiddelde berekeningen zijn NIET correct
Welkom Micha,
Van wat ik zie, lijkt het correct, (2/10 + 18/20) /2 = 11/20 wat 5.50 . is
Ik denk dat wat je verkeerd deed was 2/10 +18/20, dat is gelijk aan 22/20, niet 20/30
Mocht er nog iets niet duidelijk zijn, laat het me weten!
Bedankt voor u contact met ons

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 7 maanden geleden #1273 by Micah
Beantwoord door Micah over onderwerp Re: Gemiddelde berekeningen zijn NIET correct
Dank u voor de snelle antwoord! Maar wat ik schreef was wat ik bedoelde; 2/10 + 18/20= 20/30.

De ene toets staat op 10 en de andere op 20. Als het 4/20 + 18/20 zou zijn, dan zou het gemiddelde 50% zijn. Maar ik wil dat de eerste test op 10 staat en niet op 20. In het laatste geval is het gemiddelde geen 50%.

Kijk naar het voorbeeld van de andere leerling: zelfde probleem.

Ik heb veel testen die variëren in 'gewicht' - dus ze kunnen niet op hetzelfde niveau worden teruggebracht: bv een examen (100 punten) is niet hetzelfde als een leesoefening (5 punten). In het eigenlijke 'calculus'-systeem van iDoceo zou de leesoefening worden gewijzigd in 100 punten. Het gemiddelde zou dan gebaseerd zijn op 2 testen op 100 punten.

Dus mijn vraag blijft: hoe los je het 'gemiddelde' probleem op?

thx

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 7 maanden geleden #1280 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Re: Gemiddelde berekeningen zijn NIET correct
Hallo Micha,

De feitelijke calculus achter de schermen in iDoceo is krachtiger en er is veel meer dan op het eerste gezicht lijkt, het maakt veel combinaties mogelijk, niet alleen eenvoudige gemiddelden.

Bij elke bewerking is er een conversie naar een abstract cijfer, dat noch het invoer- noch het uitvoertype is, zodat bewerkingen ertussen kunnen plaatsvinden met "homogene" typen.

Het is geen probleem om examens te mixen met basis 5 of 10, of 100 of zelfs teksten ertussenin. Daar wordt rekening mee gehouden en het werkt.

Het probleem is dat je in je calculus geen gemiddelde doet maar een optelling.

Je hebt dus twee stappen nodig om te bereiken wat je nodig hebt:
- Maak eerst een kolom met het totaal van alle examens zonder cijfertype en tik op de knop 'Alles toevoegen' (let op: er is geen cijfertype in de kolommen)



- Voeg ten tweede een kolom toe die uw toevoeging omzet in de basis die u nodig hebt, in dit voorbeeld basis 30



- Zo is de Van 0 tot 30 geconfigureerd, let op de Drempelwaarde



Laat het me weten als we dat eindelijk goed hebben!
Proost
bijlagen:
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: Micah

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 7 maanden geleden #1281 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Re: Gemiddelde berekeningen zijn NIET correct
Micha,
Er is eigenlijk een snellere manier waarbij geen tussenliggende kolom nodig is.
Hier de afbeelding. De configuratie Van 0 tot 30 blijft hetzelfde als eerder vermeld
post.

bijlagen:
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: Micah

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.