Lege cellen negeren

  • Dave
11 jaar 1 maand geleden #2842 by Dave
Lege cellen negeren werd gemaakt door Dave
Hoi,

Is er een manier om de rekenmachine lege cellen te laten negeren? Wanneer ik bijvoorbeeld een test doe, heb ik altijd 3 kolommen - 1 voor onbewerkt cijfer (altijd op 40, ik heb hiervoor een numeriek cijfer op 40 ingesteld), en vervolgens een kolom om een ​​percentage te berekenen uit deze eerste kolom (opnieuw , ik heb hiervoor een numeriek cijfer op 100 ingesteld) en vervolgens een derde kolom om een ​​tekstcijfer te geven op basis van het percentage. Voor elke kolom heb ik het ingesteld om een ​​gemiddelde lijn te tonen. Het probleem is dat als ik een student heb die een les heeft gemist, ze een lege cel in de kolom met onbewerkte gegevens hebben. Dit vertaalt zich dan naar 0/100 en geeft dan een F. Dit is niet het einde van de wereld, behalve dat dit dan het gemiddelde op de gemiddelde lijn weggooit. Dus is er een manier om ervoor te zorgen dat de berekeningen leeg blijven in plaats van 0 bij het berekenen van percentage en cijfer?

Is er ook een manier om een ​​titel over alle 3 de kolommen samen te voegen? Dus ik heb de neiging om de titel voor de test te schrijven als de kolomkop en vervolgens de kolomsubkop te gebruiken om aan te geven wat die bepaalde kolom laat zien. Dit betekent dat ik de kolomkop 3 keer schrijf. Is het mogelijk om de koptekst over alle 3 kolommen samen te voegen? Zo niet, zou dit mogelijk zijn in de volgende release?

Is er ten slotte een manier om een ​​lege sjabloon met kolommen in te voegen? Hiermee bedoel ik dat ik elke keer dat ik een toets maak bij GCSE altijd dezelfde 3 soorten kolommen, berekeningsinstellingen en beoordelingsopties gebruik en op A-niveau altijd dezelfde combinatie van 5 kolommen met bijbehorende instellingen gebruik. Is er een manier dat het mogelijk zou kunnen zijn om een ​​sjabloon in te voegen, klaar om testgegevens in te plaatsen, zodat u het niet kolom voor kolom hoeft te doen?

Hartelijk dank,
Dave

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 1 maand geleden #2843 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Lege cellen negeren
Hi Dave,

Om lege cellen te negeren, moet u eerst de optie 'Lege cellen overslaan' inschakelen. Hier een screenshot
Het is in de huidige versie niet mogelijk om titels samen te voegen, maar het staat wel in onze takenlijst. Ik weet echter niet zeker of het onze volgende update zal halen, de lijst met nieuwe functies is enorm en het samenvoegen van titels heeft niet de hoogste prioriteit. We komen er wel.

Sjablonen zijn ook niet mogelijk in deze versie, maar het zal zeker worden geïmplementeerd in onze volgende update, het staat hoger op die lijst met functies!. U kunt naar believen sjablonen maken, delen en gebruiken.

Hoop dat dat op de een of andere manier heeft geholpen...

Vriendelijke groeten,
bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

  • Dave
11 jaar 1 maand geleden #2844 by Dave
Beantwoord door Dave over onderwerp Lege cellen negeren
Geweldig, bedankt!

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.