Cijfers van 60 omzetten in tekstcijfers

Meer
10 jaar 6 maanden geleden #3969 by smiffy
Cijfers van 60 omzetten in tekstcijfers werd gemaakt door smiffy
Hallo, ik worstel nog steeds een beetje met de rekenmachine, maar tot nu toe was er elke keer een manier om het te doen! Ik wil een cijfer op 60 omzetten in een tekstcijfer. De cijfers worden bepaald door het aantal behaalde punten in blokken: 0-17(G), 18-23(F), 24-29(E), 30-35(D), 36-41(C), 42- 47(B), 48-53(A) en 54-60 (A*). Wat me in de war brengt, is dat deze indelingsgrenzen geen percentages gebruiken, dus ik weet niet zeker hoe ik het tekstcijfer in procenten moet uitdrukken, zodat de berekening kan worden uitgevoerd. Moet ik hier op de een of andere manier een rekensommetje voor maken? Of is er een manier ingebouwd?

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
10 jaar 6 maanden geleden #3971 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Cijfers van 60 omzetten in tekstcijfers
Hallo Smiffy
Ja, de indelingsgrenzen maken gebruik van percentages omdat ze werken voor elk soort cijfer waarvan u het probeert te converteren (dwz van 50, 40, enz.)

iDoceo kan de wiskunde voor u doen om vervolgens dat tekstcijfer te kunnen maken.

Ik hoop dat dit niet meer verwarring aan uw vraag toevoegt. Ik wilde je alleen laten zien wat ik heb gedaan om de waarden te krijgen die je nodig hebt. Misschien wil je dit overslaan en meteen naar het volgende bericht gaan waar ik de definitieve waarden voor je tekstcijfer zal posten.

In deze afbeelding hieronder heb ik zojuist een kolom toegevoegd met een cijfer op 60, en in de kolom ernaast een eenvoudige berekening die rekening houdt met de 100% van deze kolom en deze weergeeft als een percentage (Gradetype Van 0 tot 100)


bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
10 jaar 6 maanden geleden #3972 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Cijfers van 60 omzetten in tekstcijfers
Hier is de configuratie van dat cijfertype:



En hoe het eruit zou zien in ons vorige voorbeeld, waarin we het cijfertype 'Van 0 naar 100' wijzigen voor ons nieuwe cijfertype 'Smiffy's'

bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
10 jaar 6 maanden geleden #3973 by smiffy
Beantwoord door smiffy over onderwerp Cijfers van 60 omzetten in tekstcijfers
Fantastische Bert heel erg bedankt! Ik ben erin geslaagd om het werkend te krijgen en ben er zelfs in geslaagd om de optie voor het toevoegen van berekeningen te gebruiken om de cijfers voor 2 modules te verdubbelen (dus totaal aantal van 120) en vervolgens een totaalcijfer te berekenen met hetzelfde systeem.

Eén ding irriteert me een beetje - mijn berekeningskolommen hebben hun gegevens in vetgedrukte tekst terwijl de eerste kolommen dat niet doen - hoe zet ik vetgedrukt uit voor de kolomgegevens?

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
10 jaar 6 maanden geleden #3974 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Cijfers van 60 omzetten in tekstcijfers
Er is nog geen optie om het vetgedrukte uit te zetten...

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
10 jaar 6 maanden geleden #3975 by smiffy
Beantwoord door smiffy over onderwerp Cijfers van 60 omzetten in tekstcijfers
OK bedankt voor nu, het vetgedrukte rekengegevens is iets dat ik zou willen zien of het mogelijk is voor een nieuwe versie. Nogmaals bedankt.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
10 jaar 3 maanden geleden #4307 by Sullivan
Beantwoord door Sullivan over onderwerp Cijfers van 60 omzetten in tekstcijfers
Hoi,
Lange tijd lezer, eerste keer beller! Ik probeer precies te doen wat in dit draadje wordt besproken en ik krijg het niet werkend. Zou iemand me kunnen laten zien of vertellen hoe ik de twee kolommen moet configureren, zodat ik van mijn onbewerkte score naar een cijfer kan komen.
Ik denk dat ik heel basale instructies nodig heb, want wat ik ook probeer, het werkt niet.
Alvast bedankt!!

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
10 jaar 3 maanden geleden #4308 by smiffy
Beantwoord door smiffy over onderwerp Cijfers van 60 omzetten in tekstcijfers
Op basis van alle gegevens die al in dit onderwerp zijn gebruikt:

Stap 1 - Stel een A* - G-tekstcijfer in volgens de afbeelding van Bert, waarbij A* 90% waard is, A 80% waard is, enz.

Stap 2 - Zorg voor een kolom in je cijferlijst met een op getallen gebaseerd "Grade Type" en toont getallen tussen 0 en 60 (zoals in cijfers van 60)

Stap 3 - Voeg een nieuwe kolom toe, selecteer "Berekening" in de "Editor". Gebruik bij 'Type cijfer' in deze kolom je tekstcijfer dat je in stap 1 hebt ingesteld.

Stap 4 - Stel uw berekening op. Neem je 0-60 kolom mee in de berekening (vanaf stap 2) en maak deze 100% waard.

Gedaan! U zou nu een tekstcijfer-equivalent moeten kunnen krijgen voor de getallen 0 - 60.

Hoop dat helpt.
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: Sullivan

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
10 jaar 3 maanden geleden #4312 by Sullivan
Beantwoord door Sullivan over onderwerp Cijfers van 60 omzetten in tekstcijfers
Perfect! zeer gewaardeerd Smiffy!! :)

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.