Verdubbelen \ een getal vermenigvuldigen

Meer
10 jaar 2 maanden geleden #4348 by smiffy
Verdubbelen \ een getal vermenigvuldigen werd gemaakt door smiffy
Hallo - vanwege een ingewikkeld probleem met halve punten en regels van de examencommissie moet ik een cijfer dat een student krijgt, verdubbelen voordat ik er een tekstcijferberekening op doe. Als ze bijvoorbeeld 40 van de 45 halen, wordt dat cijfer verdubbeld tot 80 van de 90. Kan dat via de rekenmachine van Idoceo?

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
10 jaar 2 maanden geleden #4363 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Verdubbelen \ een getal vermenigvuldigen
Hallo Smiffy,
Dat kan nog niet, maar intern zal iDoceo 40 van de 45 precies hetzelfde behandelen als 80 van de 90. Ik denk dat je dat al weet.
Als je die berekening wilt delen, laat het me dan weten en ik zal eraan denken voor onze volgende update

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
10 jaar 2 maanden geleden #4365 by smiffy
Beantwoord door smiffy over onderwerp Verdubbelen \ een getal vermenigvuldigen
Bedankt Bert - het idee is dat ik een tekstcijferberekening gebruik om A* - G-cijfers uit te werken. A* is 81 van de 90 (90% bij het instellen van tekstkwaliteit), A is 72 van de 90 (80%), B is 63 (70%) enz.

Ik ontdekte toen dat deze berekening is gebaseerd op 2 stukken cursussen die elk 45 punten waard zijn (dwz 2 x 45 betekent totaal cijfer op 90). Ik probeer slechts 1 stuk cursuswerk van de 45 te beoordelen, maar als ik dit in plaats daarvan instel, betekent dit dat A * 40.5 van de 45 waard is, A 36 van de 45 waard is, B 31.5 van de 45 waard is, enz. Dit is problematischer omdat halve punten me problemen gaven toen ik probeerde de tekstkwaliteit in te stellen. Dus de beste oplossing die ik dacht, was om het cijfer van 45 te verdubbelen voor een stuk cursuswerk, zodat ik het cijfer gemakkelijk kon berekenen.

Dit alles gezegd hebbende, heb ik per ongeluk een manier gevonden om het te doen. Door een genormaliseerde conversieberekening op het cijfer van 45 te gebruiken, verdubbelde het aantal behoorlijk succesvol! Gaat dit lukken? Het lijkt voor nu te zijn!

Ik weet niet zeker hoe vaak deze omstandigheid zal voorkomen. Maar voor nu heb ik een oplossing.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.