Twee cellen vergelijken

Meer
9 jaar 10 maanden geleden - 9 jaar 10 maanden geleden #4567 by dunkymunky
Twee cellen vergelijken werd gemaakt door dunkymunky
Hi

Ik wil twee cellen in de cijferlijst vergelijken en ofwel een waarde geven of een soort voorwaardelijke opmaak hebben. Het is misschien makkelijker als ik uitleg hoe ik dit in Excel voor elkaar krijg:

Mijn leerlingen hebben een doelcijfer. Elke keer dat ze een test afleggen, heb ik een vlookup-formule die hun doelcijfer neemt, het een numerieke waarde toewijst, dan gebruik ik een vlookup om een ​​numerieke waarde voor hun laatste testcijfer te krijgen, de een van de ander af te trekken. Als het resultaat -1 of -2 is (dwz ze bereiken hun doel of verslaan het), wordt de cel groen, als het onder nul is (dwz ze hebben hun doel nog niet bereikt, wordt het oranje) als het resultaat is - 3 (dwz ze zijn ver van hun doel af) wordt rood.

Is het mogelijk om dit in idoceo te bereiken?

Ik zou blij zijn als het me alleen het numerieke antwoord van de berekening geeft, op die manier kan ik die als cijfertypes instellen en dienovereenkomstig kleuren.

Ik heb mijn Excel-versie bijgevoegd, zodat je een idee hebt.

Gelieve te helpen!
Laatst bewerkt: 9 jaar 10 maanden geleden door dunkymunky.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 10 maanden geleden - 9 jaar 10 maanden geleden #4568 by dunkymunky
Beantwoord door dunkymunky over onderwerp Twee cellen vergelijken
Ik kon het bestand niet uploaden, hier is een link ernaar

onedrive.live.com/redir?resid=6265FEB898...Q&ithint=file%2c.xls
Laatst bewerkt: 9 jaar 10 maanden geleden door dunkymunky.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 10 maanden geleden #4569 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Twee cellen vergelijken
Hallo dunkymunky,

In de huidige versie van iDoceo kun je dit configureren, maar op een enigszins hacky manier.
Hieronder vindt u een voorbeeld dat u een idee geeft van hoe het is ingesteld, 'Open in' iDoceo en typ 1111 als wachtwoord.

We werken nu echter aan onze volgende update, iDoceo 3.1, die deze taak een stuk eenvoudiger zal maken. Het zal binnenkort beschikbaar zijn, ik zou zeggen over ongeveer 2 weken ( hier de details )

En hier een screenshot van de nieuwe vergelijkings- en rangschikkingsfuncties. In plaats van die pijlen, kun je in plaats daarvan kleuren kiezen (rood hieronder, oranje op doel, groen hierboven)





PS: Maak je geen zorgen over die Excel, het forum laat je dat bestand niet bijvoegen!
bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.