Cijfers berekenen

Meer
10 jaar 2 weken geleden #4490 by normameer
Cijfers berekenen werd gemaakt door normameer
Ik heb een vraag over het berekenen van cijfers wanneer opdrachten een ander gewicht moeten hebben. Als Opdracht 1 bijvoorbeeld 30 punten is, maar Opdracht 2 en 3 elk slechts 10 punten, zou ik verwachten dat Opdracht 1 meer gewicht zou hebben (in wezen zou het berekende cijfer de som moeten zijn van alle verdiende punten gedeeld door het totale aantal mogelijke punten). Het lijkt erop dat cijfers worden berekend als percentage van elke opdracht, en die percentages worden vervolgens gemiddeld (ongeacht het puntgewicht). Er is een optie voor het berekenen van coëfficiënten, maar hiervoor moet de vermenigvuldiger voor elke opdracht worden ingesteld (een vervelende taak, vooral als opdrachten ongebruikelijke puntwaarden hebben).

Is er iets dat ik hier mis? Om het even welk advies zou zeer gewaardeerd worden.

Hartelijk dank,

--Normandisch

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
10 jaar 2 weken geleden #4497 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Cijfers berekenen
Hallo norman,
Gebruik in plaats daarvan de editor genaamd 'Berekening - optellen'.
Nadat u de kolommen heeft geselecteerd, kiest u de optie 'Percentage over totale bijtelling'
Hieronder vindt u een aantal afbeeldingen om de configuratie verder te illustreren, in dit voorbeeld hebben de eerste drie kolommen hetzelfde cijfertype van 0 tot 100, maar het werkt hetzelfde met verschillende opdrachten.

Hier het eindresultaat, noteer de kolom Cijfer met het aantal behaalde punten



En hier de configuratie



Als iets niet duidelijk genoeg is, laat het me dan weten.
Bovendien vindt u misschien deze link is ook handig
bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 7 maanden geleden #4843 by normameer
Beantwoord door normameer over onderwerp Cijfers berekenen
Beste Bert,

Met iDoceo 3.5 zijn de berekeningsopties enigszins veranderd (met "Eenvoudige Optelling" vs. "Percentage over totale optelling" opties). Om de een of andere reden krijg ik mijn berekende kolommen niet als een percentage weergegeven en is de optie "% achtervoegsel toevoegen" niet langer beschikbaar.

Sinds de nieuwe versie heb ik problemen gehad met het toevoegen van gewogen beoordelingen (het totaalcijfer berekenen met behulp van percentages van verschillende sets kolommen), dus ik gebruikte een oudere cijferlijst die vóór versie 3.5 was gemaakt en bewerkte deze om mijn doelen te dienen ... misschien is er een vreemd compatibiliteitsprobleem? Of misschien ben ik gewoon helemaal dik en mis ik iets.

Misschien hebben deze twee problemen op de een of andere manier met elkaar te maken?

Bedankt voor je voortdurende werk aan deze waardevolle app.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 7 maanden geleden #4844 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Cijfers berekenen
Hallo Norman,
Zou je me een sjabloon willen sturen naar support@idoceo.net met je meest recente configuratie?
Laat me weten met welk tabblad en welke kolommen je problemen hebt.

Ik denk dat een sjabloon zonder gegevens, alleen kolommen, voorlopig voldoende is. Tik in de huidige cijferlijst op Exporteren > Delen > Alle tabbladen opnemen en ik zal er zo snel mogelijk naar kijken.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.