Grades

Meer
9 jaar 6 maanden geleden #5081 by Emilie
Grades werd gemaakt door Emilie
Hallo allemaal,

Ik heb 2 vragen in het cijfersysteem.

Ik vroeg me af hoeveel cijfers je in totaal hebt ingesteld... Ik schijn veel numerieke cijfers te creëren waardoor het erg druk aanvoelt. Is er een manier om dit te beperken?

Ook beoordeel ik schrijven, spreken en luisteren en lezen (moderne taal) die allemaal verschillende leerjaargrenzen hebben. Voor schrijven en spreken, zodat ik mijn studenten een cijfer kan teruggeven, moest ik vorig jaar een vreemde berekening maken, waarbij ik de cijfers had gehalveerd om resultaten te geven voor elke spreker en als ze meer hebben gedaan, moet ik de beste 2 extern te markeren.
is er een berekening die ik zou kunnen gebruiken om de som van alle 3 te doen terwijl ik het slechtste cijfer verwijder?

Emilie

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 6 maanden geleden #5083 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Grades
Hallo Emilie,

Ik vroeg me af hoeveel cijfers je in totaal hebt ingesteld... Ik schijn veel numerieke cijfers te creëren waardoor het erg druk aanvoelt. Is er een manier om dit te beperken?

We zullen proberen een betere oplossing te bieden voor die numerieke graden die geen afrondingen, kleuren of pictogrammen hebben, zodat het niet nodig is wat we een 'cijfer' noemen.

is er een berekening die ik zou kunnen gebruiken om de som van alle 3 te doen terwijl ik het slechtste cijfer verwijder?

Ja, die berekening hebben we. Als je het eens wilt proberen, het heet 'Berekening - voorwaarde', schakel het eerst in via Instellingen (op de liniaal) > Editors.

Kortom, aangezien je de beste 2 moet kiezen, moet je bij deze 'berekening - voorwaarde' 2 kolommen toevoegen
In de eerste kolom wordt het beste cijfer gekozen en in de tweede kolom het op één na beste cijfer.
U kunt dan de som of het gemiddelde maken met de 2 nieuwe kolommen.

Hier is een heel gedetailleerd artikel hierover, in het voorbeeld werken we met 6 quizzen en laten we er 2 vallen
www.idoceo.net/index.php/en/howto/calculations/226
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: Emilie

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.