Graadgrenzen

Meer
9 jaar 5 maanden geleden #5170 by Ruthi13
Graadgrenzen werd gemaakt door Ruthi13
Hi all :)

Ik ben erg nieuw bij iDoceo, dus wees voorzichtig!

Ik ben bezig met het opzetten van mijn cijferboek en heb een numeriek cijfer nodig dat overeenkomt met een letter, bijv. 12 = C, 14 = B, enz. voor de totalen van mijn GCSE-cursussen.

In sommige kolommen heb ik voor de examenresultaten numerieke cijfers gebruikt zodat ik de uitsplitsing kan zien, maar voor de berekeningskolom moet ik het gemiddelde een omgerekend lettercijfer hebben. Om het even welke ideeën?

Erg bedankt :onzeker:

Ruth.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 5 maanden geleden #5171 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Graadgrenzen
Welkom bij iDoceo Ruth,

Je moet eerst het resultaat van je berekening krijgen als een numeriek cijfer, om er zeker van te zijn dat alles in orde is en de resultaten zijn wat je nodig hebt.

Ik weet niet zeker of je dit al hebt gedaan, maar als je een gemiddelde berekent, de stappen worden uitgelegd in deze link.

Zorg ervoor dat je 'Van 0 tot 100' selecteert in het cijfertype voor die berekening (dubbeltik op de kolomkop > Cijfertype > Van 0 tot 100)

Zodra u het juiste resultaat in die kolom hebt, hoeft u alleen het cijfertype van die specifieke berekening te wijzigen om het resultaat als letters weer te geven.
Aangezien je cijfertype nog niet bestaat, moet je het maken met de stappen uitgelegd hier .

Nu, terug naar de cijferlijst, dubbeltik op de kop van de berekening > Cijfertype > en selecteer hier het cijfertype dat je zojuist hebt aangemaakt in de vorige stap.

Als je vastloopt, laat het me dan weten.

Met vriendelijke groet

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.