Cijferconversie (Excel If-functie)

  • james.me.robinson
  • offline
Meer
8 jaar 10 maanden geleden #5564 by james.me.robinson
Als functie werd gemaakt door james.me.robinson
Hoi,
Ik heb mijn Excel-spreadsheet ingesteld om een ​​cijfer te tonen op basis van de score met behulp van de if-functie.
Is er een manier om deze formule om te zetten zodat deze werkt in mijn cijferlijst in iDoceo?
Hier is de formule, waarbij AC6 de totale tekenkolom is.
IF(AC6>26,"*",IF(AC6>22,"A",IF(AC6>18,"B",IF(AC6>15,"C",IF(AC6>12,"D",IF(AC6>9,"E",IF(AC6>7,"F",IF(AC6>4,"G",IF(AC6<4,"U")))))))))

Ik krijg de spraaktekens of tekst niet.

Bedankt

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
8 jaar 10 maanden geleden #5565 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Als functie
Hallo James,

Ja, dat kan met wat wij een 'cijferconversie' noemen.
Ik zal het artikel vandaag voorbereiden en ik zal hier de link plaatsen.

In het kort zijn de stappen als volgt:

Als je het nog niet hebt gedaan, moet je een tekstcijfertype maken met de uitgelegde stappen hier . Voeg uw teksten van A tot U . toe
De exacte waarde van de percentages is niet belangrijk, zorg er gewoon voor dat de hoogste waarde een 100% heeft, de laagste 0%

Voeg nu een nieuw cijfertype toe, maar kies deze keer voor Cijferconversie. Zorg ervoor dat de maximale invoerwaarde is wat je nodig hebt (30?) en selecteer als uitvoer het type Tekstkwaliteit dat je in de vorige stap hebt gemaakt. U vindt een tabel in de linkerbenedenhoek waarin u de correlatie tussen de score en het cijfer kunt invoeren.
Als u klaar bent, wijst u dit nieuwe cijfertype toe aan uw scorekolom. Dubbeltik op kop > Cijfertype > Je cijferconversie.

Hier een paar screenshots van hoe de cijferconversie eruitziet



bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
8 jaar 10 maanden geleden #5566 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Als functie
Hier is .
Laat het me weten als iets niet duidelijk genoeg is!

Met vriendelijke groet
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: james.me.robinson

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

  • james.me.robinson
  • offline
Meer
8 jaar 10 maanden geleden #5567 by james.me.robinson
Beantwoord door james.me.robinson over onderwerp Als functie
Dit is briljant. Dank je. Echt nuttige en gemakkelijk te volgen instructies.

Dit brengt me bij nog een functie die ik in Excel gebruik. Ik krijg meestal Excel om het cijfer automatisch op te maken in vergelijking met het doelcijfer. Bijv. Wanneer een student zijn doel heeft bereikt, is het geel. Wanneer boven doel groen. Wanneer onder doel rood. Is het mogelijk om op deze manier voorwaardelijke opmaak te doen?

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
8 jaar 10 maanden geleden - 8 jaar 10 maanden geleden #5568 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Als functie
Ja, je zult vinden hier de details en het zal er zo uitzien
bijlagen:
Laatst bewerkt: 8 jaar 10 maanden geleden door bert.
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: james.me.robinson

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
8 jaar 9 maanden geleden #5609 by Wendy
Beantwoord door Wendy over onderwerp Als functie
dit is een fantastische bron! heb mijn cijferlijst geëxporteerd naar Excel om een ​​if-functie te gebruiken voor al onze volgbehoeften, maar nu kan ik het rechtstreeks in de cijferlijst doen, bedankt.
slechts één vraag, als ik mag: ik heb mijn tekstcijfertype ingesteld als standaard AS-cijfers met %-verlagingen van 10, tot 40. dan 0 voor U
bij gebruik geeft de kolom echter een waarde van minder dan 40 als E, niet U. Wat heb ik verkeerd gedaan?! :huh:
bedankt

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
8 jaar 9 maanden geleden #5610 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Als functie
Hallo Wendy, het probleem kan te wijten zijn aan:
- de kolommen die naar dat eindresultaat leiden, hebben niet de juiste cijfertypes.
- er is iets mis in de configuratie van de cijferconversie

Als je met de cijferconversie werkt, moet je deze even uitschakelen. Dubbeltik op de kop van de kolom > Cijfertype en verander het cijfertype in bijvoorbeeld 'Van 0 tot 100'.

Als dit het juiste resultaat oplevert is het dan alleen nog een kwestie van de cijferconversie goed in te stellen, als je mij een screenshot van je configuratie kan sturen (met de groene grafiek) zal ik kijken of ik het probleem kan vinden.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
8 jaar 7 maanden geleden #5841 by Richard01902
Beantwoord door Richard01902 over onderwerp Als functie
Je wilt het maximaal toegestane cijfer voor elk cijfer in de cijferconversie zetten. Dit bracht me in eerste instantie in verwarring! Zie de bijgevoegde afbeelding voor mijn opstelling voor A Level UMS die werkt.
bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.