Op tekst gebaseerd opzoeken

  • Brett Huckstep
  • offline
Meer
8 jaar 2 maanden geleden #6143 by Brett Huckstep
Op tekst gebaseerd opzoeken werd gemaakt door Brett Huckstep
Hoi,

Lange termijn en enthousiaste/dolle gebruiker van idoceo. Ik ben net iets tegengekomen waarvan ik dacht dat ik het wist... maar blijkbaar niet!

Is er een manier om een ​​tekst/getalinvoer om te zetten in een tekstveld?
Ik voer bijvoorbeeld de naam van een formuliergroep 12.6 in in kolom 1: Formulier (bijv. cijferkiezer) en laat kolom 2: Tutor een zoekopdracht uitvoeren en een tekstveld retourneren.

Dus ..
Kolom 1 Vorm = 12.6
Col 2 Tutor = Dhr. Huckstep (Teruggegeven veld)

Ik heb verschillende soorten op tekst en numerieke gebaseerde berekeningen geprobeerd, maar het mocht niet baten.
Waarschijnlijk zie ik hier iets simpels over het hoofd...

Hartelijk dank,

Brett

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
8 jaar 2 maanden geleden #6144 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Op tekst gebaseerd opzoeken
Als de invoerwaarde een getal of tekst kan zijn, moet u het als een tekstcijfer gebruiken, als het getallen zijn, hoeft u alleen de geretourneerde velden te definiëren en een conversienota te maken.
Laat me de mogelijke waarden van 'form group' weten en ik zal uitleggen hoe ik het moet configureren.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

  • Brett Huckstep
  • offline
Meer
8 jaar 2 maanden geleden #6145 by Brett Huckstep
Beantwoord door Brett Huckstep over onderwerp Op tekst gebaseerd opzoeken
Bedankt hiervoor - waardeer het supersnelle antwoord.
De mogelijke vormgroep 'namen' zijn (bijv. jaar 13) 13.1 t/m 13.14
Deze kunnen worden behandeld als een tekstlabel.

Hartelijk dank,

Brett

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
8 jaar 2 maanden geleden #6150 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Op tekst gebaseerd opzoeken
De eerste stap, maak een tekstcijfertype aan met de 'formuliergroep'-teksten en ken een numerieke waarde toe.
In mijn voorbeeld is 13.1 gelijk aan 1301 , 13.2 is gelijk aan 1302 en 13.12 is gelijk aan 1312 een gemakkelijke conversie om te onthouden.

Hier is de afbeelding

Dit cijfertype moet worden toegewezen aan je 'Formuliergroep'-kolom, die met de cijferkiezer-editor

De volgende stap, maak een tekstcijfertype met de namen van de docenten. Ken in waarde dezelfde waarde toe als in het vorige tekstcijfer.
Hier is de afbeelding



De laatste stap: In de cijferlijst > Kolom toevoegen > Berekening > Gemiddelde > Selecteer je 'formuliergroep'-kolom (100%) Het cijfertype voor deze 'berekening' is 'Tutors'

En het zou er zo uitzien.
bijlagen:
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: Brett Huckstep

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

  • Brett Huckstep
  • offline
Meer
8 jaar 2 maanden geleden #6151 by Brett Huckstep
Beantwoord door Brett Huckstep over onderwerp Op tekst gebaseerd opzoeken
Ah! Jij bent de baas Bert!
Ik heb dit op een aantal manieren geprobeerd, maar ik gebruikte decimale punten in de waardekolom van de tekstrang - ik dacht er niet aan om het gewoon in te voeren als bijvoorbeeld 13.1 = 1301. Dat heeft eigenlijk een ander zoekniveau voor mij geopend - BEDANKT! : Cheer:

Zoals altijd - waardeer je werk aan deze app enorm. Ik heb op onze school nogal wat mensen overgestapt naar iDoceo. Ik zal het woord blijven verspreiden...

Groet,

Brett

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.